3 zile – 6 probe si 7 concluzii


WRC – Spania – Pantaloni scurti ….suna bine nu ? Din pacate eu nu am ajuns, dar a facut-o Vaca…stiti voi care, aia care pedaleaza. 🙂  Vaca cu pedale mai exact! Cum au primit-o in avion, cat a fost suprataxa pentru greutate si ce a rumegat la intoarcere, gasiti mai jos. Sper sa va placa, pentru ca saptamana aceasta Vacii cu pedale i-am cedat locul meu pe blog 🙂 Cine stie poate o vom mai revedea in curand sau poate o luam de crescut ! Ce ziceti?

 

Asadar, povestea:

 

” Mă abÅ£in cu greu să nu înjur ÅŸi să folosesc cuvinte ok ÅŸi serioase în postarea care va fi “aÅŸezată” pe acest site de motorsport.

 

Am vrut să obţinem acreditare foto la penultima etapă de WRC din acest an, cu mai bine de 2 luni înainte dar se pare că aşa cum ne-au restricţionat piaţa muncii în Spania, ne-au restricţionat şi permisele foto la prea-frumosul eveniment, de teamă să nu o luăm prin livezile de măslini şi să-i lăsăm pe catalani fără job-uri.

 

O atmosferă incendiară imediat după coborârea din aeronava Wizz (preÅ£ bilet, tur Tg.MureÅŸ-Barcelona/retur Barcelona-Cluj la doar 311 RON) la biroul de informaÅ£ii, firma de inchirieri auto era la 10 minute de aeroport, noroc că în faţă ne aÅŸtepta un microbuz. Datorită unor probleme între bănci cardurile noastre au clacat în faÅ£a emoÅ£iei ÅŸi nu au efectuat tranzacÅ£ia, astfel incat deja aveam în plan să rugăm pe cineva să ne “arunce” până la Salou, locul unde era cartierul general. Am rezolvat într-un final ÅŸi am ajuns ÅŸi la hotel, nu înainte de a face planul pentru prima zi de raliu, zi în care macadamul era cuvântul de ordine.

 

Ora 6°°, temperatură 15.5°C, doi nebuni cu un Opel Corsa de 1.2 plecau pe munÅ£ii din apropiere în pantaloni scurÅ£i ÅŸi gecuÅ£e subÅ£iri fără un bidon de apă sau ceva de-ale gurii. După 2 ore de mers ÅŸi după ce instinctul de turmă ne-a făcut să mergem după un cetăţean (ca să nu îi spun meltean) cu maÅŸină tunată, ne-am întors ÅŸi într-un final am ajuns la mijlocul probei. Prima concluzie, traseul nu era marcat cu “rally” ÅŸi drumurile de legătură puÅ£ine. Am început maratonul ÅŸi am zgribulit vreo 2 ore până ce au început să curgă Seat-urile de securitate. Concluzia 2 a fost că este Seat pentru că Logan nu se face în Å£ara lor ÅŸi că securitatea era mai permisivă decât la alte competiÅ£ii unde ei, cei cu veste verzi sunt mama ÅŸi tatăl raliului.

 

Praf mult, mai puţin ca în Grecia, dar mai dens datorită copacilor care făceau ca în cele 2 minute de respiro să nu se aşeze în totalitate, subiect pe care l-au adus în discuţie şi piloţii datorită secundelor pierdute din cauza vizibilităţii scăzute.

 

AceeaÅŸi zi, proba nr.4…am mers ca orbii din nou ÅŸi am nimerit în locul în care erau doi poliÅ£iÅŸti, semn că drumul era deja închis. Alt maraton de câţiva km. ÅŸi din nou praf ca la malul surpat. Cântece ÅŸi glume de prost gust din partea localnicilor care repetau obsedant cuvinte care nu se pot reproduce. Concluzia 3, au ÅŸi ei proÅŸtii lor, parcă un pic prea mulÅ£i. 

  

Ziua a 2-a ne-a găsit pregătiÅ£i cu merinde ÅŸi carduri goale gata de umplut cu trecerile spectaculoase ale “băieÅ£ilor răi”. Un ac de păr delicios de fotografiat dar cu mult prea multă populaÅ£ie, arhiplin de poliÅ£iÅŸti ÅŸi de oameni de la securitate. A fost momentul în care vestele FRAS ÅŸi-au făcut datoria. Am adoptat rânjetul ÅŸi am trecut galeÅŸ strada. Nici poliÅ£iÅŸtii ÅŸi nici cei de la securitate nu au comentat nimic, asta poate ÅŸi pentru faptul că mergeam strâmb sa vadă că pe spate scrie media 🙂 

 

Solberg a lipsit din nou, dar surpriza era mare pentru că îl vedeam pe Block, care la prima curbă a intrat într-un derapaj controlat, de lumea a fost în extaz total. Concluzia 4 – nu trebuie să ai timpi buni, trebuie să faci spectacol pentru ca însemnele Monster să se vândă ca pâinea caldă.

 

Proba următoare ne-a găsit undeva mai sus, într-un alt ac de păr dar unde securitatea lipsea cu desăvârşire, a fost locul unde ne-a plăcut cel mai mult, locul unde ne-am tăvălit în speranţa obţinerii unor cadre bune, fără să fim stingheriţi de nimeni.

 

Pe seară ne-am întors spre Salou ÅŸi într-un giratoriu am auzit scârÅ£it de roÅ£i, ridic privirea, “vărul” Mikko ne ceda trecerea. I-am dat 2 flash-uri ÅŸi a înÅ£eles omul că trebuie să plece, l-am urmat ÅŸi am mers în spatele lui mai bine de 30 de km până la parc. Viteza constantă a fost 120, exact ca la carte, autostrada spaniolă este limitată la 120km. Mergeam cu Opelul în spatele bestiei la vreo 10-15m ÅŸi simÅ£eam cum ne vibrau ficaÅ£ii de la zgomotul bolidului. Concluzia 5 – în afara probelor pe drumurile de legătură pilotul este omul care respectă lumea în trafic ÅŸi care se supune legilor, lucru pe care la unii piloÅ£i din campionatul nostru nu l-am regăsit!!!

 

Ziua a 3-a si ultima ne-a gasit pe vârful unui munte unde pregătirile pentru Halloween erau în toi ÅŸi unde pe toÅ£i copacii erau lipite tot felul de figurine, erau lipite ÅŸi erau acolo. Concluzia 6 – românii erau departe de zonă, altfel ar fi fost rupte ÅŸi furate. ÃŽnainte de start piloÅ£ii aÅŸteptau în două parcări, în prima Ogier ÅŸi Latvala, cel din urmă cu nasul sub capota Citroenului, iar în a doua parcare Mikko ÅŸi Loeb, acesta din urmă se uÅŸura cu faÅ£a spre ÅŸosea, am scos aparatul si am pregătit declanÅŸarea. Loeb s-a uitat în ochii mei, nu am putut apăsa, deÅŸi fotografia mi-ar fi adus “celebritatea” 🙂

 

Cu cât urcam, cu atât era mai ceaţă ÅŸi mai frig. Spectatorii erau încinÅŸi de la bere ÅŸi de la uralele pe care le adresau celor 2 băieÅ£i din depărtare care fluturau steagul FranÅ£ei. Concluzia 7 – sportul înseamnă competiÅ£ia propriu-zisă, admiraÅ£ia ÅŸi respectul tuturor celor implicaÅ£i indiferent de “culoarea” echipamentului.

 

Concluzia, concluziilor – performanÅ£a se face cu profesioniÅŸti, bugetele echipelor de uzină sunt fantastice, staff-ul este impresionant, marketingu-l de asemenea, calitatea probelor desăvârÅŸită, publicul numeros ÅŸi entuziast…mi-aÅŸ dori să văd pe cineva de la noi pe acolo, dar mă tem că lovitura în “frunte” ar fi mult prea dureroasă. Sunt atât de multe de spus, dar atât de puÅ£in timp ÅŸi spaÅ£iu, poate voi reveni…

 

Cronica speciala si foto – Vaca cu pedale

 

 [nggallery id=227]

Comentarii

comentarii

2 thoughts on “3 zile – 6 probe si 7 concluzii”

Comments are closed.