Marco Tempestini si Cupa IRC Production

Stiu, nimeni nu il mai baga in seama pe Tempesta. Niciodata nu-i merg franele pe coborare, intotdeauna isi alege gresit gumele, motoarele rezista cel mult 90% din cursa iar viteza finala il penalizeaza fata de concurentii directi. Motive, pretexte, declaratii pompoase, ne-am plictisit.

 

In CNR, oricine da de o integrala ii pune probleme lui Tempesta. Vorba e una singura: “poate sa vina Tempesta si cu grupa B sau cu masina lui Gronholm de la Pikes Peak ca tot il bate Szabo, Taurette, Marisca, Giri si Manu”.

 

Acum, dupa ce si-a luat ani la rand bataie in CNR merge in IRC. Yeah Right! Ce poate sa faca el acolo? Sa si-o ia de la toate masinile cu doua roti motrice? Si mai ales de la un Megane RS? Asta poate sa faca. Deci, am stabilit. Vai de capul lui Tempesta si de performantele lui cumparate pe bani indeajuns sa tina trei sezoane complete ale tuturor pilotilor de la coasta!

 

Eu zic sa ne mai gandim! Ati urmarit stirile de pe IRCseries.com? V-ati uitat la Eurosport cand Subaru cu Lukoil era cat ecranul de mare? Da. L-ati vazut. Dar nu neaparat despre expunere e vorba. La PR si promovare, Mister Tempesta da lectii. In aula mare chiar. Si o parte din resursele lui financiare se trag si din partea asta.

In plus, tuturor ne place sa-l facem incompetent pe Marco pentru ca si-a propus tot timpul titlul. Si nu s-a ferit sa o spuna. Iar in IRC nu a fost atat de codas cum ne-ar placea noua. Nu a fost batut de toate DS3-urile si Clio-urile. Ci a mers onorabil. Din acest punct de vedere cred ca imaginea de pilot cu resurse i-a atras de fapt antipatia multora. E o caracteristica romaneasca sa nu ii avem la suflet pe cei ca Tempestini.

 

Schepsisul e insa altul. Tempesta va fi pe podium la final de campanie IRC in Production Cup. Si sunt foarte mari sansele sa fie chiar campion. Tocmai pentru ca cei mai multi dintre concurenti au un program extrem de limitat iar Tempesta va face multe raliuri. Si prin cantitate ii va bate. Nu e nici IRC-ul un rai fata de CNR. Asa cum nici WRC-ul nu e un taram fermecat unde chiar si ultimul e mai bun decat campionul nostru national. Nu e chiar asa.

 

Si daca Tempesta va face aceasta performanta nu este ea o mare realizare? In ciuda tuturor criticilor ca nu poate tine pasul cu performerii interni?! Da, stiu, daca Vali Porcisteanu ar avea programul italianului in IRC probabil ca ar merge mai bine. La fel cum Vlad Teodor ar fi fost mai sus ca mine in clasament daca ar fi avut sansa sa concureze cu masina mea. Dar el a avut un Opel Kadett amarat si nu a avut bani. Si nimeni nu isi mai aduce aminte de el. Pe mine ma mai recunoaste vreun tampit pasionat de coasta. Pe Vali in recunoaste toata lumea pentru ca are carisma si merge peste tot.

 

Dar pe Tempesta il vor recunoaste strainii. Tempesta va pune un fanion cu steagul Romaniei la Gala Campionilor din IRC. Michelle Mouton va da mana cu Tempesta si ii va spune ca are nevoie de el in WRC. Sa creasca interesul competitiei intr-o tara neexploatata de tentaculele WRC. Si numele lui va intra intr-o istorie internationala a curselor. 

 

Si stiti ce e cel mai ciudat? Ca sunt unul dintre cei care nu isi iubesc tara. Nu consider ca suntem desteptii pamantului si nici nu ma mandresc ( cum nici nu mi-e rusine ) ca sunt roman. Nu am scris niciodata pe masina “viziteaza Oradea”. Tempesta are insa un proiect numit Napoca. Deci bine ca venit un Italian sa imi dea o lectie de patriotism… si de performanta!  

12 thoughts on “Marco Tempestini si Cupa IRC Production”

  1. Tempesta, cu bunele si cu relele sale, are o mare calitate: aceea de a fi consecvent in curse. Iar tocmai aceasta consecventa sper ca-i va aduce un bine-meritat titlu in IRC. Un titlu care in mod clar este mai important decat unul din CNR. Dar un titlu care este posibil sa-l coste mai mult decat trei sezoane complete de CNR, cu tot cu avarii, mecanici si cazari in hotelurile romanesti scumpe si proaste. Important este un lucru: Tempestini a devenit Tempesta si pe licenta lui de pilot scrie Romania. Sa facem o petitie sa-l rebotezam "Tempesteanu" ca sa fie si cu numele roman.

    1. eu sant de moda veche ,respect consecventa dar admir performanta! consecventa tine de bani in foarte mare masura dar performanta nu poate fi cumparata.(vorbim de motorsport)
      Iar peformanta inseamna rezultat raportat la materialul de concurs.
      Stiu ca traim intr-o lume ciudata dar totusi,sa nu intoarcem valorile cu curu-n sus.Tempesta are deja titluri europene si totusi noi vedem pe probe ceea ce perfect a descris Mitrasca in prima parte a articolului,si deci: la ce ia folosit!?
      Si mai fac o speculatie,pun pariu ca Tempesta ar schimba oricand diversele titluri europene sau cel ipotetic IRC cu un titlu de campion absolut al Romaniei. Parerea mea…

  2. Pentru prima parte a articolului recomand topicul Tess Rally de pe celalalt site. Edwin Keleti si Tempesta raspund interesant la o intrebare legata de cauciucurile de la Brasov.

    In rest, am o mica retinere cand stiu ca nu e roman get-beget, dar totusi, ma bucur ca vad steagul Romaniei in clasament pe ircseries.com si sper ca o sa vad si steagul in dreptul lui Vlad Cosma in clasamentul de pe acelasi site (si nu doar dupa raliul Sibiului 🙂 ).

  3. Adevarul este ca :Avem piloti tineri foarte talentati,care pusi pe masini de concurs performante ar rasturna clasamentul actual al CNR , VTM etc.Din tot clasamentul ar ramane 3-4 piloti care sa poata rezista.Dar lipsurile materiale si "neinspiratia"sponsorilor care prefera "nume" in dauna adevaratelor valori suntem unde suntem.Este un zid construit de federatie cu ajutorul greilor (in ani)din campionat care nu permite accesul tinerilor de talent. Ma gandesc la Ludovic Balint(LotzY)cu ce usurinta ar castiga titlu de campion al Romeniei in actuala "inflatie" de profesori universitari in pilotaj.Eu nefiind specialist imi iertati eventualele exagerari si .

  4. "Daurette", nu "Taurette"! Daca unul care a vazut celebrul deja film de pe Youtube nu are de unde sa-i stie aceasta porecla a lui Vali, la tine ma asteptam la mai mult…

    1. Johnny, ce naiba! Ma asteptam sa vezi si tu ghilimelele. Chiar daca nu au fost puse.

  5. …foarte frumos scris Andrei…cred ca inteleg mult mai bine eu "limba" ta…cu ironiile si ce ramane intre randuri…ca mare majoritate cititori "fani" de motorsport…! 🙂
    Cum am scris si zis de multe ori…invidia si ciuda sunt unul din cei mai mari problemi…din Romania, si nu doar in motorsport !
    Eu ma bucur de "performanta" mea…si in CNR…de trei ori pe podium…, si de doi ori pe 4…in 6 ani…, cu o percentuale de abandonuri technici de peste 40% in ultimi 3 ani…! Dar tu stii asta, si este scris…in stilul tau, si adevarul este ca toata lumea ( cela ca conteaza…) stie asta, si pana cand toti copiloti de top vine si ne cere timpul la fiecare speciala…pt. mine si Dorin este ok !!! 🙂
    I-ti am zis si la Brasov…scrii mai des, ca imi lipseste humorul tau, si inteligenta, si zicem "aroganta" ta…!
    Azi m-ai redresat o ziua prosta…multumesc !

  6. Se pare ca ghilimelele le vede numai Tempesta! Andrei este prea sublil pentru "fani de motorsport"
    Pe Marco invidiem intr-adevar ,dar numai pentru optimismul si clarviziunea sa, ca sa nu mai vorbim de abilitatea extraordinara de a citi printre randuri .

  7. Daca esti deschis si vorbesti cu toata lumea nu e bine. Daca esti arogant, iarasi nu e bine. Oricum ai da-o, in Romania, nu ai cum sa multumesti pe toata lumea, nici macar o buna parte. La cel mai mic pas gresit, ti se taie capul…daca ar fi sa o luam asa, toata lumea in afara de Citroen ar trebui sa plece acasa…

  8. ce vina are tempestini ca se descurca din punct de vedere financiar?de ce e nevoie de atata invidie?

Comments are closed.