Un fleac, i-am mazilit!

Exista un gand care ma macina in privinta imaginii motorsportului romanesc. Cum se face ca domnii din federatie nu vor sa se vada la televizor, in ziare sau in reviste?! Este atat de simplu! O gramada de nulitati apar si iar apar vorbind despre toate tampeniile iar oamenii capabili pusi sa conduca motorsportul ramanesc si sa aduca noi concurenti stau pititi si fac sedinte interminabile despre… numai ei stiu ce.

Anul trecut am vazut pe toate posturile de televiziune reportaje despre vitezomanii soselelor. Mai mult, am vazut acel Porsche ruland cu 248 km/h de atatea ori incat trebuie sa felicit Porsche Romania pentru PR-ul involuntar. Sau cine stie, a fost o manevra orchestrata chiar de ei si atunci jos palaria! Asta e PR-ul adevarat!

Toate bune si frumoase si mai ales cu o invitatie mare pe care scrie “ Stimati domni din Federatia Romana de Automobilism Sportiv, va rog sa veniti la televiziuni sa vorbiti despre cum aceasta nevoie de a merge tare se poate rezolva atat de usor si nu pe drumuri publice!”. Si scolile de pilotaj ar avea mai multi elevi, si federatia ar incasa mai multi bani de licente chiar daca multi nu ar concura decat ocazional. Si cate si mai cate avantaje!

Si cum ar putea domnii de la FRAS sa descinda la televiziuni cu filmulete din curse, de la scolile de pilotaj si sa faca reclama acestui sport?! Si sa aduca expunere care inseamna sponsori, care inseamna bani, inseamna un pas spre motorsportul acela din alte tari pe care il invidiem.

Toti cei care concuram in cursele FRAS suntem dovada clara ca pe strada nu mai suntem viteji de cand avem licenta. Sau suntem? Rusine pentru cei care sunt! Dar nu asta e important din punct de vedere al FRAS-ului. Important este ca nu fac mare lucru sa iasa la rampa si nu e bine. Si culmea e ca daca ar iesi ar deveni personalitati publice iar asta se traduce in putere de lobby, in investitii si in imaginea acestui sport in general.

Stiu, putem face chiar noi asta. Dar noi nu avem statutul unei organizatii recunoscute de Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret. Una e daca eu, Marcel Anonimescu, dau un comunicat ca imi voi publica in Spania o carte, alta e daca ambasada Spaniei  in Romania da un comunicat despre acest lucru. Si mai e si partenera in acest proiect cultural!

De stirile sportive nici nu are rost sa vorbim. Nu stiu cat se intervine pentru a se da pe post reportaje de la cursele interne.  Dar stirile sportive de la tv sunt o cu totul alta problema. Si stiu de pe acum care ar fi argumentele pentru care nu se poate. Chiar sunt intemeiate. Dan Besliu ar fi de alta parere insa. El are o vorba. “ Motive pentru care nu se poate se gasesc intotdeauna” . Cine e Dan Besliu? Chiar citeste cineva Motorsportnews si nu-l cunoaste? Cel care facut pentru motorsport mai mult decat toate federatiile la un loc. Cautati-l pe net! E fotograf.

Mai sunt si altii ca Besliu. Oameni capabili, cu relatii, care inteleg motorsportul, care stiu ce inseamna sa te ocupi de promovarea unui campionat, a unui eveniment.  Si ei se stiu intre ei, si noi ii stim, si domnii din federatie ii cunosc. Dar cumva, toata aceasta capacitate a unor profesionisti nu se exploateaza si uite cum ajungem sa bagam de vina la nesfarsit fara niciun rezultat! Am sa va povestesc alta data despre cum au crezut de cuviinta cei din FRAS sa imbunatateasca lucrurile pe partea de PR si marketing. Nu de alta dar am fost implicat si eu in cateva discutii… la nivel inalt.

Asta e! Avem dreptul sa carcotim, sa ne dam cu parerea si sa-i “luam la trei pazeste” pe Mazilu si pe oamenii lui. Dar cand vine vorba sa facem sport nu mai e democratie, e armata. Si Ovidiu Mazilu e maresal. FRAS da ordinele si noi ne supunem.  Asa si trebuie sa fie. FRAS ne asigura un cadru legal si sansa sa concuram intr-o disciplina recunoscuta oficial. Si asta nu e putin lucru. Si in orice tara civilizata e asa. Eu am inteles asta. Voi ati inteles ce am vrut sa zic?

11 thoughts on “Un fleac, i-am mazilit!”

  1. Ovidiu Mazilu este Cavalerul tristei figuri! La prima candidatura si-a propus ca obiectiv principal afilierea la FIA. Rezultatul? Cei de la FIA i-au dat cu flit! Mazilu este cel mai slab presedinte de federatie pe care il putem avea.

  2. Stiu ca Ovidiu Mazilu a facut multe demersuri pentru afilierea la FIA. Relatia cu ACR-ul este chiar o obsesie pentru el. Poate prea mare. Legatura cu FIA nu cred ca este una usor de gestionat. Aici nu m-as arunca sa-l critic prea mult. Dar parerea ta este parerea ta si ar trebui sa-i dea domnului Mazilul de gandit.

  3. FRAS e un fel de CAP (a se citi Cooperativa Agricola de Productie). Adica merge sau NU merge treaba in Campionatele astea de rally… ei raporteaza cresterea productiei. DE CE? pantru ca este UN CEVA de STAT. nu ii intreaba nimeni nimic, fac ce vor, aproape nimic, salariul vine… mai mult mai vin si bani de la sponsorul DULOP. Pana nu se curata toata echipa de acolo…FRAS va fi un mare FASSSSSS. sa vina unii mai tineri sau nu neaparat… dar sa fie deschisi la creier, la cap si in gandire si sa faca ce ar trebui sa faca. autorul materialului de mai sus spune cateva chestiuni interesante: de ce nu apar pe tv, de ce nu incearca sa se promoveze… CINE, CUM,,, DE CE, PT CINE. Stati linistiti FRASul doarme linistit, salariul merge. Astept sa vad si eu in presa intr-o buna zi.. ce face FRAS, sau ce a facut in ultimul an. Daca tot sunteti Autoritatea Suprema in Motorsport in Romania… faceti ceva sa se vada asta. dar treaba cu MERGE SI ASA… e numai in ROMANIA. am scris destul… sesizati-va fratilor. sau si voua oraganizatorilor, pilotilor va place ? de fapt numa mira ca voi ii alegeti. dupa ce ca nu faceti NIMIC sa aduceti public pe probe… incet incet ii pierdeti si pe cei cativa care mai sunt pasionati. DAR NU MA MIRA CA VOUA VI SE RUPE DE ACEST LUCRU. Sper ca pana la sfarsitul campionatului sa imi schimb parerea dar nu prea cred.

  4. Si ar mai fi ceva de adaugat! Ovidiu Mazilu este campionul forumistilor. Pe forumuri, in discutii cu anonimi in proportie de 80%, domnia sa este stralucitor… In rest, o fi fost pilot bun, dar presedinte de FRAS sigur prea mult pentru dansul. Si poate ne spune cum este si cu mutatul federatiei la el acasa… Evident nu pe gratis…

  5. Inca o dovada ca pilotii (sau majoritatea lor) din Romania fac sport din placere si pasiune ….si sint niste masochisti. Fanii sint din pacate tot mai putini pentru ca fanii anilor 2000-2006, cei multi care mergeau la majoritatea etapelor, indiferent pe ce vreme s-au saturat,s-au maturizat, au poate acum familii sau altceva mai bun de facut. Ei stiu ce este un raliu, pe cind generatia noua crede ca-s liniute, tuning sau ceva similar. Mare pacat

    1. Chiar un fleac, cică au devenit toti membri CF salariati, salariile pe 2010 fiind de peste 85 000 euro. Scopul personal fostului SG a fost să devină salariat si apoi sa ocupe spatiul pe care il are cu federatia, servisul desfintanduse iar chiriasi nu am mai suportat atitudinea sa de mare afacerist.

  6. Pe toti cei care s pricepeau la raliuri i-a indepartat de federatie, ca s-o poata face propria sa afacere. Nu mai vorbesc de relatia cu presa, unde a aparut o fetiscana despre care am vazut cat este buna la festivitatea de premiere. Dar nu-mi aduc aminte sa fi vazut demult un articol purtand semnatura unora cum ar fi dragan, dobai, besliu, etc. Cred ca au fugit de pericolul mazilirii…

  7. Nu esti de acord cu conducerea esti mazilit. sefu e un niculescu fara fia. se pricepe sa aduca fras la el acasa ca pe langa salariu baban (pe masura priceperii ducerii cu vorba) sa aiba si chirie (semneaza la virarea chiriei si la primirea ei). foarte tare manager pentru el si ai lui….

  8. excelent materialul si astia de la FRAS sasi bage mintile in cap ca fara oameni care nu mai vor sa alerge o sa moara de foame …propun ca si pe forum : SABOTAREA VOITA A CURSELOR IN ROMANIA PRIN NEPARTICIPARE 1-2 ANI si atunci sa vedem de unde mai isi scot banii 😀 eu am trait vremurile alea si nu poate sa ma pacaleasca nimeni….este clar ca incompetentza in romania este la putere iar oamenii de bun simtz stau deoparte am 30 de cupe auto acasa obtinute in 5 ani …daca mai alergam mai luam 100 :D…fratilor de la FRAS modificati nene regulamentul sa poata alerga si tinerii din ziua de azi…ca altfel ne ducem la dracu'

Comments are closed.