Publicitate

Vazand ca Citroen este departe din punct de vedere tehnic, Ford a lasat balta ambitiile legate de rezultatele din 2010 si si-a canalizat eforturile pentru a dezvolta bolidul sau WRC de noua generatie. Si cum rezultatele au fost mai mult decat promitatoare, iar francezii au inceput mai tarziu sa se ocupe de DS3 WRC, nu putini au fost cei care anticipau ca in acest sezon vom avea parte de mai mult echilibru. Lucrurile nu stau insa deloc asa. Dupa un start de stagiune marcat de victoria din Suedia, Ford n-a mai izbutit vreo victorie, permitandu-le celor de la Citroen sa puna cap la cap sase succese.

 

 

In aceste conditii, nici nu este de mirare ca francezii au deja un avans de 55 de puncte in fruntea ierarhiei constructurilor, unul care putea sa fie chiar mai mare daca Ogier nu abandona in Mexic. Si, poate mai important, unul care, sunt in stare sa pun pariu, Ford nu va putea sa-l mai rastoarne. Situatie in care singura miza pentru Ford a ramas titlul in competitia pilotilor, in care insa nu atat atuurile lui Mikko Hirvonen primeaza atunci cand vorbim despre sansa sa de a termina anul pe primul loc, cat mai degraba situatia din sanul echipei rivale. Cei doi Seb au liber la o lupta pe viata si pe moarte, iar acest duel ar putea avea drept consecinta si erori ale celor doi, caz in care Mikko ar putea profita de punctele pierdute de Loeb sau Ogier.

 

 

Insa, chiar in cazul fericit in care Hirvonen ar da, conjunctural, lovitura, cei de la Ford nu au vreun motiv sa se considere multumiti de modul in care decurg lucrurile. Fiesta RS WRC este sub DS3 WRC, chiar daca, din punctul de vedere al timpului alocat pentru dezvoltarea sa, asa cum spuneam, Ford a investit mai mult. In plus, folosind acelasi reper, al lunilor investite in programul de pregatire al masinii, pe hartie, Citroen are avantajul ca ar putea creste decalajul de ordin tehnic intre cele doua masini. Motiv pentru care Malcolm Wilson si ai sai ar trebui sa se gandeasca la o schimbare. Iar aceasta, este clar, trebuie sa vizeze in primul rand oamenii din echipa. Ford are nevoie de sange proaspat, cu atat mai mult cu cat nici Hirvonen si nici Latvala nu au confirmat pana acum nici in ceea ce priveste performantele pe probele speciale, si, se vede treaba, nici cand vine vorba de dezvoltarea masinii. Solutii exista, trebuie doar ca Wilson sa constientizeze ca asa nu se mai poate si ca nu mai este cazul sa mearga pe aceeasi linie ca pana acum, aceea de a le acorda, parca la nesfarsit, sanse lui Mikko si Jari-Matti.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro