Alex Filip este unul dintre vechii nostri amici, inca dinainte ca proiectul Motorsportnews.ro sa existe. I-am urmarit parcursul in campionatul intern de raliuri si cand a avut probleme si cand a castigat, asa ca nu-l puteam “ierta” de o sesiune de intrebari chiar cand a obtinut primul titlu de campion national din cariera. Pentru ca tot timpul ati gasit pe siteul nostru materiale cu Alex si Bogdan inainte si dupa fiecare raliu in parte, n-o sa va mai plictisesc si eu, mai ales ca interviul de mai jos este unul cel putin…savuros 🙂Â
Â
Â
Motorsportnews.ro:   Alex, din pacate nu ai ajuns la finalul Raliului Tara Barsei pentru a-mi vedea peruca cu care le-am facut concurenta Alinei si Roxanei 🙂 , dar chiar si asa ai devenit campion national la 2 Roti Motrice. Cum te simti?Â
Â
Alex Filip: Da, din pacate, puntea spate a masinii ne-a oprit pe ultima proba speciala a cursei de la Brasov si chiar imi pare rau ca n-am si eu o poza cu tine cu celebra peruca. Dar asa sunt cursele, face parte din joc. In acelasi timp, ma bucur ca am reusit sa ne atingem deja o mare parte dintre obiectivele propuse pentru CNR 2012, chiar cu o etapa inainte de finalul sezonului.
Â
Motorsportnews.ro:Â Acest titlu reprezinta cel mai bun rezultat din cariera ta de pana acum?Â
Alex Filip: Da, este primul titlu de campion pe care-l obtin si pe care vreau sa-l dedic celor fara de care nu m-as putea afla la start – sponsorii echipajului nostru.
Â
Â
Motorsportnews.ro:Â Â Exceptand cura de slabire, care i-a facut pe multi invidiosi, inclusiv pe mine, cum a decurs sezonul acesta pentru tine? Te mai gandeai la titlu cand l-ai vazut pe Delecour inscris cu Megane la prima etapa?Â
Â
Alex Filip: Ai atins un subiect interesant… Pe langa obiectivele sportive, mi-am propus sa scap pana la finalul sezonului de 30kg. Lucru pe care am reusit sa-l obtin, tot cu o etapa inainte de finalul Campionatului 🙂 Cred ca si silueta este extrem de importanta si, intr-o oarecare masura, este si o forma de respect fata de adversarii mei si fata de fani. Legat de legendarul Delecour, eu sunt un optimist de fel si nu m-am simtit cu nimic mai prejos, mai ales dupa ce l-am vazut poposind in sant pe prima proba speciala a sezonului 2012. Daca ar fi mers tot campionatul la 2RM, cu siguranta ca ar fi reusit sa ma motiveze si mai mult si as fi progresat, dar nici cu Vlad Cosma, Sebi Barbu, George Grigorescu sau Norbert Bereczki nu mi-e rusine 🙂
Â
Â
Motorsportnews.ro:Â La fel ca toata lumea, cu siguranta ai avut momente bune dar si unele mai delicate. Care au fost situatiile cand ai fost cel mai fericit, dar si cel mai suparat?Â
Â
Alex Filip: Fara discutie ca cel mai fericit moment a fost dupa victoria obtinuta la Bacau, pe chiar ultima proba speciala. La fel cum si prima mea victorie de proba speciala in clasamentul general, cea de la Raliul Brasovului, a reprezentat un moment de satisfactie sportiva. Suparat sunt doar cand vad ca dupa eforturile pe care le facem ca sa fim la start, sunt elemente in organizarea unor curse care lasa de dorit.
Â
Â
Motorsportnews.ro:Â Faci parte dintre cei care au curajul sa spuna lucrurilor pe nume, chiar daca adevarul supara. Privind in ansamblu acest sezon al CNRD care au fost punctele tari? Dar cele slabe?Â
Â
Alex Filip: Aici e o discutie lunga. Sunt ferm convins ca nu acesta este modul in care trebuie sa se organizeze raliurile. Acum, totul e tras la indigo si nimeni din FRAS nu se sesizeaza si chiar sa faca ceva. Din punctul meu de vedere, in 2012, am avut 2 raliuri demne de un Campionat National, respectiv Sibiul si Clujul. Restul, prefer sa nu ma pronunt. Pentru mine un raliu reusit este acela care reuseste sa stranga public. Si nu numai la Superspeciala. Dar ca sa strangi public, evenimentul trebuie promovat. Iar promovarea costa… Noi sportivii platim taxa de media de 200 euro la fiecare etapa (adica echipajul nostru a platit 1600 euro) bani care nu sunt investiti unde trebuie. Sigur, unii organizatori spun ca in orasul lor nu e public de motorsport. Dar as vrea sa ne reamintim ce a reusit Norris Mageanu in 2010 la Raliul Argesului, atunci cand inca de la 8 dimineata erau pe Transfagarasan sute sau, poate, mii de spectatori. Reteta e simpla – totul trebuie sa porneasca de la spectacol si promovare nu doar de la niste banuti primiti de la autoritatile locale care duc, de cele mai multe ori, la o incropeala.
Â
Â
Motorsportnews.ro:  Ai grija ce-mi raspunzi, sa nu fii mazilit 🙂 Chiar ce parere ai, dl. presedinte a lasat-o balta cu blogul dansului, la fel si cu aparitiile media…de fapt cu orice aparitie. Oare ce-o mai face?Â
Â
Alex Filip: Din capul locului trebuie sa recunosc ca nu am simtit ca sunt vizat de catre oficialii FRAS, oricat de vehement sau ironic am fost la adresa domnului presedinte, ceea ce ma face sa apreciez Fair-Play-ul domniei sale, dar si al membrilor FRAS.
Â
Dar asta nu ma impiedica sa raman cu un gust amar cand vad ca dl. Mazilu iese la rampa doar inainte de alegeri. In rest tolereaza tot felul de nereguli, uneori poate din indiferenta sau alteori din necunostinta de cauza. Apropo, daca tot s-a erijat in rolul dlui. presedinte Basescu in scrisoarea deschisa adresata dlui. Prim-Ministru Victor Ponta, il ‘tine’ oare un Referendum? Adica s-ar intoarce la… piloti? 🙂 Ce pronostic ai da? 🙂
Â
Eu sunt dispus sa fac cheta printre pilotii din CNR si sa-l aducem pe dl. Mazilu la 2-3 etape de raliu in calitate de concurent, astfel incat sa vada si domnia sa cum e sa mergi dupa un road-book gresit sau luat cu copy/ paste din anul anterior sau cum e sa pornesti de sub o arcada gonflabila demna de startul intr-o intrecere sateasca de biciclete, sau cum e sa ai parcul de service pus parca in asa fel incat sa nu te vada niciun spectator sau cum se face ordinea de start dupa un clasament care n-are nicio legatura cu FIA sau cum e sa ai tineri talentati care nu au bugetul necesar si probabil, in cazul fericit, vor merge cu Logan inca ani buni sau cum sambata seara, dupa cursa, trebuie sa pierzi timpul c-o festivitate de premiere care nu se mai practica nicaieri in Europa, in locul altor activitati specifice dedicate sponsorilor sau cum e sa propui shakedown-uri pe trasee fara viraje sau in groapa de gunoi sau cum unele decizii ale anumitor oficiali sunt luate cu subiectivism, sau cum mergi la Gala Campionilor de la Sinaia si nu ai loc unde sa stai, iar presa cu atat mai putin sau, sau, sau… Dar zic sa nu-l deranjam pe dl. presedinte, iese el la rampa in luna decembrie si isi reactiveaza si blogul, a se citi – mai varsa o lacrima 🙂
Â
Â
Motorsportnews.ro:  La Superspeciala de la Timisoara tu si Bogdan i-ati facut o dedicatie lui F. Delecour pe care nu prea a apreciat-o la intalnirea cu voi pe podium. Acum ca probabil va deveni campion national absolut, v-ati apucat sa invatati La Marseillaise?Â
Â
Alex Filip: Daca tot ti-ai amintit de subiectul asta fierbinte, zic s-o luam pe rand. Asa e, la Timisoara, am stabilit cu Bogdan ca-mi va dicta proba super-speciala in limba franceza. Ce a iesit, ati vazut cu totii. Dar inainte de a posta filmarea on-board pe youtube, am declarat intr-un interviu dat lui Alex. Tamasescu ca am o surpriza pentru echipajul ESD Rally Team, in semn de bun venit. Cu alte cuvinte, a fost o parodie pozitiva si prieteneasca. Din pacate, reactia sa nu a fost de amuzament, ba din contra. Cred ca asta l-a determinat sa nu ‘dea noroc’ cu noi pe podiumul de la Timisoara, lasandu-ne cu mana intinsa – gest cu totul si cu totul nesportiv, care nu a facut decat sa-mi scada si mai mult respectul pentru acest coleg de competitie.
Â
Dar cu toate astea, pilotul francez, ne-a aratat ca este foarte rapid, iar prin evolutia sa n-a facut decat sa ridice nivelul CNR. De aceea cred ca trebuie sa multumim sponsorului care se afla in spatele sau si speram ca-l vom vedea la lucru si-n 2013. De altfel, Delecour ne-a demonstrat ca un model S2000 poate castiga CNR, chiar si pe traseele noastre rapide 🙂 Iar La Marseillaise imi este foarte bine cunoscuta, poate si pentru ca 3 dintre partenerii echipajului nostru sunt companii franceze.Â
Â
Â
Motorsportnews.ro: Pentru ca lucrezi in marketing cu siguranta ai inceput sa pregatesti sezonul 2013. Vei continua cu aceasi masina sau planuiesti sa o schimbi?Â
Â
Alex Filip: Da, un sezon bun este cel pe care-l pregatesti inca de la sfarsitul celui de dinainte. Si deja suntem in discutii cu partenerii nostri. Legat de masina, as vrea sa continui la volanul Clio-ului, alaturi de Renault Romania. La volanul Clio-ului nostru am obtinut primul titlu la 2RM si cred ca este o masina foarte performanta cu care se poate merge foarte repede, asa incat voi investi mai mult in teste, set-up si stil de pilotaj. Si imi doresc foarte tare sa participam la cateva etape in strainatate.