Publicitate

Intre 14 si 16 septembrie s-a desfasurat a zecea etapa a sezonului 2012 din Intercontinental Rally Challenge. Marco Tempestini si Dorin Pulpea, singurul echipaj romanesc cu un program complet in acest campionat, s-au clasat pe locul al treilea in clasamentul IRC Production, in ciuda mai multor probleme avute la masina. 

 

Yalta Rally a marcat si cateva recorduri la aceasta editie. Astfel, Avci Yagiz ( Ford Fiesta S2000) a devenit primul pilot din Turcia care a castigat o etapa de IRC, Robert Consani (Renault Megane Rs) a terminat raliul pe locul doi in clasamentul general, aducand primele victorii de proba speciala pentru constructorul francez iar Marco Tempestini a castigat primele probe speciale pentru Subaru pe un Impreza R4. I-am trimis lui Marco cateva intrebari despre Yalta Rally si despre proiectul Impreza R4 iar raspunsurile lui le gasiti in interviul de mai jos.

 

Motorsportnews.ro: Marco, te-ai clasat pe podiumul IRC Production la Yalta. Cum a fost raliul pentru tine?

Marco Tempestini: Yalta este un raliu care imi place foarte mult, poate datorita faptului ca sunt un obisnuit al etapei din Ucraina. Seriile de viraje stranse, inguste si cu multe denivelari de aici sunt foarte interesante pentru mine. Vorbind din punct de vedere sportiv, in ultimii trei ani nu am reusit niciodata sa aduc acasa puncte pe masura vitezei pe care am aratat-o pe probe. Asa sunt raliurile. Anul asta, dupa ultima speciala pe care am facut 2 pene si am pierdut aproape 7 minute, Dorin m-a intrebat <Gata cu Ucraina?>. I-am zis ca nu cred!

 

Am fost foarte rapid pe probe iar in duelul cu Consani am fost constant mai rapid decat el, pe probele unde nu am avut probleme, eu sau el. Am castigat 7 probe iar Robert 2, pe 5 speciale am avut probleme, de 4 ori eu, o data el.

 

Motorsportnews.ro:  Esti primul pilot din lume care reuseste o victorie de proba speciala cu modelul Subaru R4 in IRC. In ce stadiu de dezvoltare se afla acest proiect?

Marco Tempestini: Cred ca aceste statistici sunt interesante doar pentru prea putina lume. Cred ca locul 3 pe proba obtinut de Nikkara la Barum Rally valoreaza mai mult decat victoriile mele. Amandoi am profitat de situatiile in care ne-am aflat, noroi si extrem de alunecos pentru el, cunoasterea probelor si lipsa de competitori adecvati cu S2000 pentru mine.

 

Masina este foarte usor de pilotat si setup-ul a devenit interesant in versiunea R4. Aigner a aratat tot sezonul ca masina a crescut foarte mult pe asfalt. Cred ca problemele mele de la cutia de viteze s-au datorat unei subevaluari din partea echipei tehnice pentru niste simptoane aratate deja in Romania. Sistemul de directie si transmisie a devenit mult mai dur la R4 si cred ca toate bucsile si tampoanele ar trebui schimbate mult mai des.

 

In rest, franele sunt “calcaiul lui Achille” pentru mine. M-am obisnuit cu masinile S2000 iar acum imi este greu sa ma readaptez si sa nu mai tin asa mult stangul in frana. La Yalta a fost ok, toata lumea a avut probleme pe speciala Plato iar noi am gestionat-o foarte bine. Masinile R4 sunt mai rapide in anumite circumstante decat cele in configuratie de grupa N in raliuri traditionale, cu probe inguste si foarte virajate, dar sunt departe inca de S2000. In raliuri din Ungaria sau Romania, un R4 se poate bate de la egal la egal cu un S2000. Se vorbeste mult de posibila cutia secventiala la R4, dar eu cred ca, odata cu venirea masinilor R5, S2000-urile, R4 si N vor pierde din interes in urmatorii doi ani. Daca vom primi cutia secventiala vom fi mult mai aproape de S2000, dar repet nu cred.

 

Motorsportnews.ro:  Desi publicul a fost unul destul de numeros, de pe lista echipajelor inscrise au lipsit pilotii angrenati in lupta pentru titlul suprem. De ce crezi ca acestia au preferat sa nu vina in Yalta?

Marco Tempestini: Asa este, ca de obicei publicul la Yalta a fost unul extraordinar. Problemele logistice de transport in Ucraina si decizia Skoda de a sista participarile in IRC si ERC datorita faptului ca sunt deja campioni ( cu Mikkelsen si Haninen, si la producatori) au fost factorii majori care au determinat o participare scazuta.

 

Motorsportnews.ro:  Chiar asa, cum a fost atmosfera la aceasta etapa ? 

Marco Tempestini: Atmosfera a fost foarte ok, publicul foarte cald, pasionat si numeros. Formatul raliului este unul clasic, consolidat de cativa ani si cunoscut de toata lumea. A doua zi, cand au lipsit cei 40 de concurenti din campionatul national a fost un pic cam trist cu 20 de masini la start.

 

Motorsportnews.ro:  Unde ai situa Raliul Sibiului fata de restul etapelor din IRC la care ai luat startul anul acesta?

Marco Tempestini: Din punct de vedere organizatornic sigur intre primele etape, avem mai mult de facut la duritatea traseului dar in rest suntem foarte bine.

 

Motorsportnews.ro: Urmeaza Sliven Rally, etapa la care ai mai fost prezent. Cum crezi ca te vei descurca acolo?

Marco Tempestini: Cred si sper sa fiu in stare sa am acelas ritm ca in Ucraina, macar cu mai putine probleme si pene ! Cunoasterea probelor speciale in IRC, unde la fel ca in WRC ai doar 2 treceri la recunoasteri, este foarte importanta. Noi avem ca obiectiv tot podiumul, dar as prefera prima treapta la Production Cup.

 

Sliven Rally se va desfasura la sfarsitul lunii, intre 28 si 30 septembrie. Marco Tempestini si Dorin Pulpea se afla in acest moment pe locul al treilea in IRC Production Cup si vor participa la toate etapele ramase de disputat din acest sezon: Sliven, San Remo si Cipru.

 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro