Publicitate

Cu sase victorii in ultimele zece raliuri din Romania, Valentin Porcisteanu este, fara indoiala, omul momentului in CNRD. Dupa ce a devenit cel mai tanar campion national la raliuri din tara noastra, Vallino a avut si un debut perfect in startul stagiunii 2012, trecandu-si in cont victoriile in primele doua etape, desfasurate pe asfalt la Brasov si Timisoara.

 

Vali ocupa astfel prima pozitie in clasamentul general la zi si cu siguranta a devenit omul de batut. I-am adresat cateva intrebari dupa cel de-al doilea raliu castigat in 2012 si Vali, in stilul sau caracteristic, ne-a raspuns foarte rapid.

 

 

Motorsportnews.r0: Doua raliuri – doua victorii clare. Privite din afara, totul pare simplu. Cum se vad din interior ? 

Vallino: Sa zicem ca din interior a fost ceva mai dificil, dar nu iesit din comun. Daca la Brasov am avut surprize cu vremea si alegerea anvelopelor a dat batai mari de cap concurentilor, la Timis Rally am avut parte de o vreme frumoasa, fiind chiar foarte cald. Am reusit sa impunem un ritm foarte alert inca din prima speciala a zilei secunde si am castigat 8 probe speciale din totalul de 12. Suprafata asfaltului a fost denivelata si cu mult nisip lucru care mie mi-a s-a potrivit de minune.

 

 

Motorsportnews.r0:  Anul acesta ai facut trecerea la un Evo X – R4. Care sunt principalele diferente fata de o masina de clasa 3 si cum a decurs adaptarea? 

Vallino: Principalele modificari fata de varianta de clasa 3 (ex. Gr.N) sunt la partea de mecanica (punti, brate, uniball-uri) care permit o abordare diferita a virajelor si ajuta masina sa aiba un comportament mult mai precis. Acest kit R4 reduce si greutatea masinii cu aproximativ 70kg. Dupa cum am vazut adaptarea s-a facut practic instantaneu, imbunatatirile fata de vechiul evo 9 fiind binevenite. Sincer abia astept raliurile de macadam unde se vor simti si mai mult “avantajele” variantei R4.

 

 

Motorsportnews.r0:  In sezonul 2012 ai un sponsor puternic in spate. Ati facut si teste inainte de fiecare etapa. Cat de mult te ajuta acest lucru ? Veti putea continua in ritmul acesta din punct de vedere financiar? 

Vallino: Da, BCR Leasing este un partener puternic alaturi de care nu putem sa ne gandim decat la performanta. Pe langa asta ne bucuram ca avem impreuna cu coechipierii nostri o echipa la fel de puternica si cred ca vom avea un rezultat bun si in clasamentul final pe echipe.

Intotdeauna am spus ca testele sunt un subiect extrem de important si ma bucur ca am putut face o sesiune de teste serioasa inainte de Timis Rally. Cand vine vorba de bani, mereu sunt multe de discutat. Inca nu am reusit definitivarea intregului buget pentru sezonul 2012, dar sunt optimist si sper ca lucrurile se vor indrepta in directia dorita.

 

 

Motorsportnews.r0:  Cum ti se pare sezonul 2012 al CNRD.S-au facut cateva eforturi financiare destul de mari. Sunt sase masini inscrise la clasa 2 mai tot timpul, sunt 5 echipe, 3 emisiuni despre raliuri. Se indreapta lucrurile in directia buna ? 

Vallino: Este intr-adevar o schimbare mare fata de anul trecut. Toti cei implicati in lupta pentru titlu au trecut la clasa 2 si sincer cam asta era solutia pentru a putea tine pasul cu concurenta. Ma bucur ca ne aflam si noi printre ei si astfel ne putem apara titlul de campioni castigat in 2011. Si inmultirea echipelor este evident de bun augur si animeaza aceasta lupta care in ultimele sezoane a fost cam… “subtire”. Partea media este si ea in crestere dar inca mai trebuie lucrat. Per total se pare ca sunt numai plusuri, dar trebuie sa ne zbatem in continuare, fiecare cum putem, pentru a duce acest sport cat mai sus.

 

 

Motorsportnews.r0: Ai luat deja o optiune serioasa pentru pastrarea titlului de campion national. Cum crezi ca se vor desfasura lucrurile in campionat la urmatoarele raliuri ? Pe cine consideri cel mai “periculos” adversar ? 

Vallino: Am inceput sezonul perfect, cu doua victorii si clar nu ne putem gandi decat la un nou titlu. Abia este inceputul, mai e mult pana la finalul campionatului, dar gandim pozitiv si ne dorim foarte mult sa fim mereu in frunte. Sper sa decurga lucrurile bine si pe macadam, masina sa fie fiabila si noi sa ne facem treaba la un nivel cat mai profesionist. Toti cei implicati in lupta pentru primele lucruri sunt “periculosi”, dar sincer cred ca cel mai “hotarat” este Spitzmuller. Nu putem decat sa ne bucuram ca avem alaturi concurenti puternici si doar asa vom putem evolua.

 

 

Motorsportnews.r0:  Aveti programata si vreo participare in alte campionate, in afara de etapa de la Sibiu care face parte si din IRC ? 

Vallino: Mereu ne gandim la participari externe dar asa cum am mai spus, din pacate facem eforturi mari pentru a strange bugetul necesar participarii in cadrul CNR. Nu putem decat sa speram in continuare ca vom reusi candva sa gasim finante si pentru participari in IRC.

 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro