Publicitate


Bucureşti, 3 mai 2010 – Pentru prima dată din 2001 încoace, Raliul Argeşului, etapa a doua a Campionatului Naţional de Raliuli Dunlop 2010, revine în configuraţia de asfalt, pe Transfăgărăşan!

Programat în perioada 7-9 mai, Raliul Argeşului le oferă competitorilor din întrecerea internă, dar şi fanilor, o surpriză extrem de plăcută: pentru prima dată din 2001 încoace, raliul revine în configuraţia de asfalt, fiind pentru mulţi dintre piloţii din campionat prima înfruntare din carieră pe Transfăgărăşan.

Implicit, investiţia pentru desfăşurarea raliului a crescut enorm faţă de alţi ani, Raliul Argeşului devenind probabil cel mai scump raliu din 2010. Au fost necesare recondiţionarea şi asfaltarea unor porţiuni consistente din tona Transfăgărăşanului, cheltuială susţinută de autorităţi, la care s-a adăugat o investiţie de 50.000 de euro din partea organizatorilor, în condiţiile în care bugetul pentru un raliu variază între 20.000 şi 50.000 de euro, în funcţie de organizator şi de importanţa etapei. Prin contractele şi parteneriatele de imagine, Raliul Argeşului va avea însă o acoperire media estimată la peste 350.000 de euro.

În cursă vor intra maşini cu o valoare totală de peste 3 milioane de euro, printre care se numără un SUBARU IMPREZA STI N15, maşină care va fi condusă de DAN GÂRTOFAN, avându-l drept copilot pe Mihai Lăzărescu, şi de BOGDAN MARIŞCA, alături de copilotul Sebastian Itu. Pe listă mai este bolidul MITSUBISHI EVO 9, condus de GERGO SZABO, având copilot pe Levente Csegzy (campioni en titre), şi de TITI AUR, având copilot pe Borberly Caroly, un PEUGEOT 207 S 2000 condus de MARCO TEMPESTINI, având copilot pe Dorin Pulpea, şi un RENAULT CLIO R3 MAXI EVO, maşină a echipajului KELETI EDWIN/PONTA VICTOR.

Pe lista de înscrieri se află şi echipajul maghiar format din Spitzmuller Csaba şi Bahor Bea. Component al Hell Racing Team, Spitzmuller are la activ titlul naţional absolut al Ungariei în 2008. În acel sezon, a obţinut cinci victorii consecutive care i-au permis să-şi aconteze victoria şi în “secţiunile” asfalt şi macadam ale întrecerii naţionale din ţara vecină. În palmaresul său mai figurează două titluri consecutive la Grupa N (2003 şi 2004), dar şi alte două locuri 3 în clasamentul absolut al Ungariei, câştigate în perioada 2005-2009, când a pilotat un Mitsubishi Lancer WRC preparat de MML. Anul trecut, Spitzmuller a fost al cincilea în clasamentul absolut şi al doilea în întrecerile de asfalt. Pilotul maghiar revine acum în România, după ce a participat în 2007 şi la “Transilvania Rally Show”, Raliul Argeşului reprezintând pentru el momentul de debut în CNR Dunlop, ân care va avea din acest moment un program complet, fiind legitimat la clubul Auto Blic din Braşov.

În total, lista preliminară a participanţilor la întrecerile din 7-9 mai cuprinde momentan 40 de echipaje şi este disponibilă pe site-ul oficial al competiţiei (www.raliulargesului.com). Trebuie precizat însă faptul că nu este exclus ca numărul echipajelor înscrise să crească până la momentul startului, acestea urmând să fie admise la start, potrivit Regulamentului Particular, cu condiţia achitării unei taxe suplimentare.

Desfăşurarea de forţe este uriaşă: 100 de oficiali (arbitri, comisari sportivi), 100 de oameni de ordine, 20 de oameni de ordine din imediata apropiere a organizatorului la proba denumită RALLY SHOW, sute de mecanici din echipele tehnice, 100 de membri ai echipajelor şi alte forţe de ordine (poliţie, jandarmerie, poliţie comunitară), la care se adaugă un număr estimat de peste 10.000 de spectatori la proba din centrul Piteştiului.

Monica Iagar, Nicu Vlad, Monica Roşu, Marian Drăgulescu, Silvia Stroescu, Ovidiu Lipan Ţăndărică sau Claudia (Sexy) sunt doar câteva dintre personalităţile care au vrut să fie alături de cei mai mari piloţi de raliuri din România la Raliul Argeşului si vor evolua in sedinte de VIP Drive.

Cursa va avea loc pe o distanţă de 335,60 de km, din care 93 km pe secţiunile competitive şi 242,60 km de regularitate. Parcurile de service vor fi amplasate în Piteşti, respectiv Vidraru. Recunoaşterile sunt programate pentru 6 şi 7 mai, iar în după-amiaza zilei de 7 mai, între orele 16.00 şi 19.00 este programat shakedown-ul.

Sâmbătă, 8 mai, vor avea loc duelurile pentru victorie, în program fiind incluse 11 probe speciale. Secţiunile Vidraru, Vidraru Lac, Piscu Negru şi Capra (toate pe urcare) se vor parcurge de câte două ori, în timp ce la coborâre sunt incluse toate probele, cu excepţia celei denumite Vidraru. Startul este programat la ora 8:01, din Piteşti, în timp ce prima maşină va pleca pe secţiunea competitivă Vidraru la ora 9:54. Sosirea echipajelor va avea loc în Piteşti, la orele 21:25, după parcurgerea a 335,60 de kilometri, din care 93 de km pe secţiunile competitive. Seara de sâmbătă se încheie cu „Rally Party”.

În ziua următoare, ca parte a „Pitesti Rally Show”, spectatorii vor avea posibilitatea să-i vadă la lucru pe piloţii din Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop 2010, dar şi să asiste la o suită impresionantă de demonstraţii sau la lansarea echipei UCM Reşiţa, care participă la Campionatul Naţional de Viteză în Coasta Dunlop 2010.

Raliul Argeşului este organizat de Hatters Motorsport cu sprijinul Consiliului Judeţean Argeş, al Primariei Municipiului Piteşti şi al Direcţiei Judeţene pentru Sport Argeş şi este susţinut de Honda prin Valahia Investment, Hotel Muntenia, Asociaţia Oamenilor de Afaceri Argeş, Pelind Family, Ramycom service, clubul Pink, cabana Capra, Wings Team şi My Wash.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro