Dan Gîrtofan și Miță Lăzărescu – răsplătiți cu un podium la general după un sezon dificil

Suntem mulțumiti

Gata! Sezonul 2010 al Campionatului Național de Raliuri Dunlop și-a desemnat laureatii. Printre ei se regăsește și echipajul brașovean Dan Gîrtofan/Miță Lăzărescu, care a terminat sezonul pe treapta a treia a podiumului, după campionul Gergo Szabo și vicecampionul Vali Pocișteanu. Giri și Miță au avut o prestație sigură la ultimul act al CNR, Raliul Iașiului, unde au terminat pe locul 2 (după Gergo Szabo) și au profitat de abandonul lui Bogdan Marișca pentru a urca în primii trei clasați din 2010.

Cred că a fost unul din cele mai grele raliuri din cariera mea. A trebuit să stăm cu ochii tot timpul ca să vedem ce se întâmplă în jurul nostru.  Evenimentele s-au succedat cu o viteză foarte mare la Iași. A venit abandonul lui Bogdan foarte repede, apoi n-a mai trecut decât o probă și Vali a avut probleme și dintr-o dată ne-am trezit în postura de a putea veni pe podium, chiar cu șanse la titlul de vicecampioni. Însă nu am fost nici noi ocoliți de probleme. Pe ultimele 2 speciale, la jumătatea celei lungi am avut necazuri la cutia de viteze, treptele a 4-a și a 6-a nu au mai funcționat. În condițiile în care ploua și aluneca foarte tare, treapta a 4-a era necesară, chiar era de bază. A trebuit să mergem ba cu a 3-a, ba cu a 5-a, însă câteodată a 3-a era prea scurtă, iar cu a 5-a nu prea îți venea să mergi. Până la urmă am reușit să găsim un compormis să ne menținem pe locul 2 la final”, a spus, la sfârșitul raliului, Dan Gîrtofan.

Giri a precizat că e momentul să savureze rezultatul din 2010, după un an dificil, în care mulți participanți au cunoscut și momente plăcute, dar și situații neplăcute: „Trebuie să ne bucurăm de acest rezultat obținut. E un an muncit și nu avem decât să ne bcurăm, să-i felicităm pe cei care au reușit să termine sezonul în picioare, pe campioni, pe vicecampioni, dar și pe toți cei care au participat. S-a dovedit și în acest an că e un sport în care se pot schimba lucrurile de la o etapă la alta și că depinzi foarte mult și de noroc. Am spus-o de mai multe ori că norocul face parte din acest sport. Să conduci campionatul și să ai 3 abandouri consecutive, iar apoi să pierzi locul 1, mai mult chiar să nu prinzi nici podiumul, este frustrant. Și aici mă refer la Bogdan (Marișca), care mi-este prieten. Îl înțeleg și știu ce este în sufletul lui, iar acest loc nu reflectă valoarea lui. Cred că e un campionat sănătos, deschis oricărui rezultat, o întrecere pe care poate să o câștige oricare din primii 4-5-6 piloți. Nici pentru Marco (Tempestini) nu reflectă valoarea lui locul pe care a terminat campionatul, cum nici pentru Manu (Mihalache) sau Titi (Aur). Nu mai spunem dacă ar fi fost și Spitzmuller până la final sau dacă nu am fi abandonat noi la Sibiu. Se vede că fiecare punctișor contează și că fiecare probă specială câștigată se contorizează și trebuie să ai grijă tot timpul, pentru că lupta este atât de mare și se merge atât de repede, încât orice greșeală costă scump”.

Dan Gîrtofan a mai adăugat că, în raport cu bugetul restrâns de care a avut parte, este mulțumit de locul ocupat la finele seoznului: „Raportându-ne la ce buget am avut, este foarte mulțumitor acest loc 3. Am fi putut să ne pregătim mult mult mai bine, dar din lipsă de bani a trebuit să renunțăm poate la anumite teste mai complexe și să ne bazăm foarte mult pe experiență. Ceea ce nu-mi convine. Nu-mi place să merg la așteptare și să fac calcule. De aceea am și evitat în ultimele două runde să fac calcule. Am spus că o să le aranjeze Cel de Sus și iată că am avut dreptate. Ca și sportiv nu sunt mulțumit de rezultat, cu siguranță că am fi putut mult mai mult. Dar, dacă mă uit cu ce bani am făcut sezonul acesta, atunci nu pot decît să fiu foarte foarte bucuros. Vreau să le mulțumesc lui Miță și echipei pentru întreg sprijinul lor, care a făcut ca acum să fim pe podiumul campionatului”.

Giri vrea să aducă mulțumiri speciale și celor care au făcut posibilă participarea lui în sezonul recent încheiat.  „Vreau să vorbesc în primul rând de partenerul meu principal, compania Alexandrion Grup România, care a făcut eforturi importante în a ne susține și fără de care am fi avut mari probleme în a participa la acest sezon. Au avut încredere în mine și în Miță și sper că le-am răsplătit această încredere prin rezultatul obținut și mai sper să-i avem alături și în 2011”, a mai spus pilotul brașovean. Pe lângă Alexandrion Grup, echipajul Dan Gîrtofan/Miță Lăzărescu a mai beneficiat de un sprijin important și de la BKP, Mobil 1 prin Lubexpert, Complexul Valea cu Flori, Aro Palace Brașov, Auto Kino Brașov – dealer Subaru și www.giri-rs.ro, pateneri care au pus și ei umărul la rezultatul final.

Bogdan Popescu

Foto: Cătălin Stoia simcat.ro