Publicitate

  • Dupa ce a abandonat la Tess Rally din postura de lider, Viorel Ivan a castigat prima sa cursa din 2011 si este la al doilea succes consecutiv in Raliul Tg.Mures. Sebastian Gioarsa si Bogdan Nastase l-au insotit pe podium, ultimul pastrandu-si pozitia de lider in ierarhia sezonului.

 

  • In intrecerea debutantilor, Sebastian Gioarsa, ocupantul locului secund la Brasov, si-a adjudecat de aceasta data victoria. Pe locul doi s-a clasat Florin Tincescu, iar pe trei Bogdan Vlad Cornea, cel care se afla la prima intrecere a carierei in CNRD.

 

Dupa ce evoluasera vineri seara in Superspeciala „Serpentina”, care a deschis Raliul Targu Mures, etapa a doua a CNRD 2011, competitie organizata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, sambata, concurentii Cupei Dacia au avut parte de conditii de concurs mai mult decat speciale. Pilotii au avut parte de toate tipurile de asfalt: uscat, ud, acoperit cu zapada. Fara sa mai vorbim de vantul care batea cu putere si temperaturile care au avut si valoarea de zero grade. O vreme imposibila, care a transformat fiecare kilometru de proba speciala intr-o adevarata aventura, echipajele aflate in concurs propunandu-si ca prioritate sa tina masina pe traseu si abia mai apoi sa incerce sa obtina un timp cat mai bun. De altfel, din pricina conditiilor, dupa primul parc de service, in conditiile in care pe probele traseului ningea, iar pe una dintre acestea se depusese chiar un strat de zapada de cativa centimetri, s-a decis anularea celor trei sectiuni cronometrate din a doua bucla, intrecerea fiind finalizata, cateva ore mai tarziu, cu a doua trecere pe Superspeciala „Serpentina”.

 

Al doilea in superspeciala, Viorel Ivan, campionul en-titre, a castigat detasat prima proba a zilei secunde, Praid 1 (52, 1 secunde fata de al doilea clasat, Sebastian Gioarsa). O proba in care primul clasat in superspeciala de vineri, Sebastian Barbu, ocupa doar locul 10, Popa si Dragan, doi dintre candidatii la un loc fruntas, pierdeau timp pretios, iesind din lupta pentru primele locuri, iar Bogdan Nastase, invingatorul de la Brasov si al treilea clasat dupa prima zi, termina pe locul 6. Ivan devenea astfel lider autoritar al intrecerii pilotilor care utilizeaza modelul Logan 1.6 MPI, in timp ce Sebastian Gioarsa, cel care era creditat cu al doilea timp in clasamentul general provizoriu, era la aproape un minut distanta. Demna de remarcat a fost prestatia debutantilor, alaturi de Gioarsa, si ocupantii pozitiilor 3 si 4 fiind tot debutanti. Este vorba de Bogdan Vlad Cornea, un pilot care n-a implinit inca 18 ani, aflat la prima cursa a carierei in Cupa Dacia si CNRD, respectiv Florin Tincescu, care, ca si Gioarsa, confirma ca prezenta pe podiumul de la Tess Rally nu a fost deloc intamplatoare.

 

Ivan avea sa bifeze un nou „scratch” pe PS3 si un loc secund pe PS 4 (dupa Spartacus Popa), astfel ca intra in parcul de service in postura de lider, pozitie pe care avea sa si-o conserve si la finalul intrecerii. A fost o cursa incredibil de dificila din pricina conditiilor de concurs si, chiar daca a fost un raliu scurt, el ne-a solicitat din plin. Daca la Tess Rally, din motive tehnice, am fost nevoit sa parasesc intrecerea prematur, intr-un moment in care ma aflam la conducere, de data aceasta am reusit sa imi ating obiectivul si sa obtin o victorie importanta in economia campionatului, a declara, Ivan, cel care si-a trecut in cont al doilea succes consecutiv in Raliul Targu Mures.

 

Ivan era urmat de Gioarsa si Tincescu, in timp ce Nastase, cel care izbutise sa creasca ritmul pe cele doua sectiuni cronometrate, ajuns pe pozitia a patra, era la doar 3,8 secunde de ultima treapta a podiumului, pe care era decis sa si-o aconteze in superspeciala care incheia raliul. Lucru pe care, de altfel, l-a si reusit, dupa ce a obtinut cel mai bun timp al probei, astfel ca Florin Tincescu a fost nevoit sa se multumeasca doar cu faptul ca a ocupat a doua treapta a podiumului in competitia debutantilor.

Dupa aceasta intrecere, Nastase ramane liderul ierarhiei generale, urmat de Gioarsa, cel care conduce si in ierarhia debutantilor, respectiv Ivan. Urmatoarea etapa se va desfasura la Cluj, in perioada 28-29 mai.

 

 

Rezultate Cupa Dacia Rezultate Cupa Dacia debutanti

PS1 (Superspeciala Serpentina 1- 1,6 km) : 1. Barbu/ Capet 1:59,1; 2. Ivan/ Gheorghe 1:59,3; 3. Nastase/ Popidan 1:59,8; 4. Usurelu/ Usurelu 2:01,1; 5. Dragan/ Bradateanu 2:02,2; 6. Popa/ Baltador 2:02,2; 7.  Tirnovean/ Hulea 2:02,2; 8. Cornea/ Hanea 2:02,7;  9. Moraru/ Magdas 2:03,7; 10. Tincescu/ Hatigan 2:04,4; 11. Muhut/ Campean 2:04,8; 12. Vidican/ Szekely 2:04,8; 13. Gioarsa/ Feurdean 2:06,0. Abandon: Angheluta/ Ciornohuz

 

PS 2 (Praid 1- 28,8 km): 1. Ivan/ Dumitru 17:50,3; 2. Gioarsa/ Feurdean 18:42,4; 3. Cornea/ Hanea 19:04,2; 4. Tincescu/ Hatigan 19:10,9; 5. Moraru/ Magdas 19:22,8; 6. Nastase/ Popidan 19:31,2; 7. Mihut/ Campean 19:43,6; 8. Usurelu/ Usurelu 20:06,9; 9. Vidican/ Szekely 20:10,7; 10. Barbu/ Capet 22:54,5; 11. Dragan/ Bradateanu 26:29,2; 12. Popa/ Baltador 28:05,2. Abandon: Tirnovean/ Hulea.

 

PS 3 (Suseni 1- 11,5 km): 1. Ivan/Gheorghe 7:26,0; 2. Nastase/ Popidan 7:37,6; 3.Popa/ Baltador 7:38,8; 4.Tincescu/ Hatigan 7:50,2;  5. Gioarsa/ Feurdean 7:52,3; 6. Dragan/ Bradateanu 7:53,8; 7. Barbu/ Capet 7:55,6; 8. Mihut/ Campean 8:01,9; 9. Cornea/ Hanea 8:11,9; 10. Moraru/ Magdas 8:14,9; 11. Usurelu/ Usurelu 8:22,6; 12. Vidican/ Szekely 15:08,3.

 

PS 4 (Lupeni- 7,9 km): 1. Popa/Baltador 4:46,4; 2. Ivan/ Gheorghe 4:47,9; 3. Barbu/ Capet 4:54,4; 4. Gioarsa/ Feurdean 4:57,0; 5. Tincescu/ Hatigan 4:59,5; 6. Nastase/ Popidan 5:00,2; 7. Dragan/ Bradateanu 5:05,1; 8. Mihut/ Campean 5:05,2; 9. Cornea/ Hanea 5:05,7; 10. Moraru/ Magdas 5:19,6; 11. Usurelu/ Usurelu 5:21,0; 12. Vidican/ Szekely 5:22,9;

 

PS 8 (Superspeciala Serpentina 2- 1,6 km): 1. Nastase/ Popidan 2:04,2; 2. Popa/ Baltador 2:07,8; 3. Tincescu/ Hatigan 2:08,4; 4. Moraru/ Magdas 2:08,9; 5. Mihut/ Campean 2:09,0; 6. Barbu/ Capet 2:11,5; 7. Cornea/ Hanea 2:11,7; 8. Dragan/ Bradateanu 2:12,3; 9. Gioarsa/ Feurdean 2:12,4; 10. Usurelu/ Usurelu 2:12,6; 11. Ivan/ Dumitru 2:15,2; 12. Vidican/ Szekely 2:19,3.


 

Nota: Probele speciale 5-7 au fost anulate.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro