Publicitate

Speciala numarul sase a pus capat evolutiei lui David Botka si a scos in evidenta „jmecheria” lui Miklos Kazar declansand un imens scandal. Astfel, Botka a facut o pana de cauciuc si a continuat sa mearga foarte incet, sperand sa ajunga la finalul specialei. In spatele lui a ajuns Miklos Kazar, care a fost incomodat de praf si a trebuit sa reduca din viteza. In cele din urma, Botka, cu suspensia rupta, a oprit pe dreapta, iar Kazar, care pierduse mult timp, a oprit in spatele lui, desi putea trece fara probleme. Dar Kazar a oprit chiar langa masina lui Botka, motivul fiind ca nu poate trece. Astfel, i-a blocat si pe cei din spatele lui, adica Francois Delecour si Dan Girtofan.

Apoi, Kazar a plecat, reusind sa bulverseze intreaga proba. „Nu se poate asa ceva. Este hotie! Este incredibil!. Botka a oprit pe dreapta, cautand sa scoata cat mai mult masina de pe trasa, iar Kazar a blocat proba”, a spus Delecour. La randul sau, Kazar a incercat sa se scuze: „Am oprit pentru ca navigatorul lui Botka mi-a facut semn. Nu am intentionat sa blochez proba”.

 

In aceste conditii, proba a fost oprita, iar apoi reluata, din nou oprita si abia de la Daniel Ungur s-a desfasurat in conditii normale.

 

Decizia finala a apartinut Comisiei Comisarilor Sportivi si aceasta a fost:

–          Comisia Comisarilor Sportivi a decis excluderea lui Miklos Kazar; sportivul maghiar a depus un memoriu, va continua cursa, iar decizia finala va fi luata la finalul raliului.

–          Clasa 2 : Concurentii 1, 5 si 110 pastreaza timpii realizati, iar concurentii care nu au parcurs proba in regim de concurs vor primi rezultatul 15:38.0 (cel mai slab al clasei, realizat in conditii normale – timpul concurentului 110) 

–          Clasa 3 : Concurentii 15 si 112 pastreaza timpii realizati, iar concurentii care nu au parcurs proba in regim de concurs vor primi rezultatul 15:38.0, cel mai slab al clasei, realizat in conditii normale – timpul concurentului 110

–          Concurentii din celelalte clase vor primi cel mai slab timp realizat in conditii normale de concurs, adica 16:45.9 – cel al concurentului 112.

 

Pana sa se declanseze scandalul, marii favoriti ai campionatului maghiar, adica Herczig Norbert, Frigyes Turan, Istvan Elek si Hadik Andras au abandonat din motive tehnice. Astfel, Francois Delecour a trecut la carma ostilitatilor, devenind marele favorit la victoria finala in clasamentul general open.

 

In clasamentul general al campionatului national, dupa 6 probe speciale, conduce Francois Delecour, urmat de Gergo Szabo, Dan Girtofan, Edwin Keleti, Daniel Ungur si Rares Tomita.

 

Autor: Dan Craciun

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro