Csaba Spitzmuller a castigat Transilvania Rally

Echipajul maghiar Csaba Spitzmuller/Tamas Szoke, Mitsubishi Evo X R4, a castigat cea de-a patra etapa a Campionatului National de Raliuri “Dunlop”, Transilvania Rally, care s-a desfasurat in perioada 21-23 iunie, la Cluj. Aceasta este prima victorie din acest sezon pentru cel mai constant pilot din actuala editie de campionat, care a venit la Cluj, dupa trei podiumuri obtinute in tot atatea etape.

Suntem foarte bucurosi de acest rezultat. Am inceput saptamana cu emotii din pricina unor probleme de natura tehinica, luni nu stiam daca vom lua startul la Cluj, pentru ca nu ne sosisera niste piese, iar vineri am castigat raliul. M-am simtit foarte bine, raliul mi-a placut foarte mult, probele de aici sunt senzationale si organizarea a fost perfecta. A fost foatte multa lume pe probele speciale, or in aceste conditii e o placere sa concurezi si e mult mai usor sa castigi”, a declarat Csaba Spitzmuller, care, in urma acestui rezultat, a trecut pe prima pozitie in clasamentul general al Campionatului: “Intr-adevar, am aflat de cateva minute ca suntem liderii campionatului, avand un avantaj de doar un punct. Acest lucru nu inseamna, insa, nimic, campionatul este lung si este prea devreme sa facem calcule”, a declarat pilotul maghiar la conferinta de presa de la finalul Transilvania Rally.

 

 

Pozitia secunda  a fost ocupata de Bogdan Marisca si Sebastian Itu. Revenit la Mitsubishi Evo IX de clasa 3, dupa un inceput de sezon dezastruos cu Subaru R4 de clasa 2, cu care a obtinut doar 8 puncte in primele trei etape, pilotul clujean a avut parte acum de primul raliu fara probleme tehnice din 2012. Marisca a inceput perfect Transilvania Rally si, cu doua timescratch-uri in primele trei probe speciale, finalul zilei de vineri il gaseste in postura de lider. Insa, pe probele lungi de sambata masina isi arata limitele si Bogdan este nevoit sa cedeze prima pozitie, reusind, insa, sa ramana pe pozitia secunda.

Este un rezultat care ne multumeste. Am inceput bine, dar nu cred ca am fost eu atat de rapid in prima zi, cred ca ceilalti concurenti nu au fortat. A doua zi, pe prima bucla, nu am fost inspirati in alegerea cauciucurilor si am pierdut timp pretios si acolo, la final pe super-speciala era sa raman fara benzina, dar important este ca am obtinut un rezultat bun. E clar ca masina nu este la nivelul celor ale concurentilor nostri, trebuie sa vedem ce vom face in aceasta privinta pentru ca de multe ori, am fost la limita aici incercand sa suplinim aceasta diferenta si acest lucru nu e tocmai in regula. Oricum, ne propunem clasari pe podium in toate etapele ramase pana la finalul campionatului”, a declarat Bogdan Marsica, aflat, la Cluj,  in dubla postura: de concurent si organizator.

 

As vrea sa subliniez ca nu eu sunt organizatorul acestei etape. Sunt implicat in organizare, alaturi de o echipa numeroasa. Sunt multi oameni care au muncit enorm in ultima perioada, care si-au pierdut noptile pentru ca totul sa iasa bine si trebuie sa le multumim. Si trebuie sa spun ca nimic nu ar fi fost posibil fara sprijinul autoritatilor locale si judetene. Eu am fost uimit de deschiderea cu care au fost primite ideile si initiativele noastre”, a subliniat Marisca.

 

Ultima treapta a podiumului a fost ocupata de echipajul Valentin Porcisteanu/Dan Dobre. Campionul national en-titre a venit la Cluj cu masina cu care a castigat primele doua etape, Mitsubishi Evo X R4,  decis sa obtina o noua victorie, care i-ar fi consolidat pozitia de lider in clasamentul general. Un reglaj defectuos la bateria suplimentara de faruri folosita la proba de noapte l-a facut, insa, sa piarda, vineri, secunde pretioase pe care nu le-a mai putut recupera sambata.

Pentru noi totul s-a rupt vineri pe Faget cand am pierdut timp pe ambele treceri, dar mai ales pe cea de noapte unde am avut probleme cu luminile si am treminat ziua pe locul cinci in clasament. Ne-am propus sa atacam sambata, sa recuperam tot ce se putea recupera, dar mai sus de locul trei nu am putut urca. A fost o lupta frumoasa, Csaba si Bogdan merita felicitari pentru evolutia din acest raliu, dar si Gergo Szabo merita felicitari pentru ca a fost o lupta in patru, purtata la secunde si, daca nu ar fi avut probleme, poate ca Gergo s-ar fi aflat aici. Vreau sa felicit si organizatorii, mi-a placut acest raliu, cred ca avem nevoie de superspeciale in centrul orasului si am vazut foarte multa lume si pe celelalte probe speciale si acest lucru nu poate decat sa ne bucure”, a incheiat Valentin Porcisteanu.

 

La doua roti motrice s-a impus echipajul francez Francois Delecour/Dominique Savignoni, fostul vicecampion mondial revenind pentru etapa de la Cluj la Renault-ul Megane RS N4, de clasa 3, cu tractiunea doar pe puntea fata, dupa victoria de la Bacau obtinuta cu un Peugeot 207 S2000. Pe locul doi in acest clasament s-au situat George Grigorescu si Adrian Temes, Renault Clio R3 Maxi Evo, in timp ce a treia treapta a podiumului 2WD a fost ocupata de echipajul Alexandru Filip/Bogdan Iancu, tot pe un Renault Clio R3.

 

La clasa 11, Daniel Ungur si Anton Avram, Mitsubishi Evo VI,  au obtinut lejer a patra victorie din tot atatea posibile in acest sezon, devansandu-i pe Sebastian Stanciu si Sorin Georgescu, Mitsubishi Evo VII si pe Florin Crisan si Mircea Onofrei, Subaru Impreza WRX STi.

 

Intrecerea juniorilor a fost castigata de echipajul Rares Tomita/Levente Csegzi, pe un Mitsubishi Evo IX, urmat de echipajul Raul Badiu/Sergiu Itu, Dacia Logan, iar ultima treapta a podiumului a fost ocupata de Simone Tempestini si Lucio Baggio, Subaru N15.

 

La Cupa Dacia, pe prima treapta a podiumului au pasit Bogdan Barbu si Doru Vraja, pe doi au sosit Raul Badiu si Sergiu Itu, iar pe trei s-a clasat echipajul Viorel Ivan/Dumitru Gheorghe.