Noi reguli pentru stabilirea calendarului in Campionatul National de Raliuri

Federatia Romana de Automobilism Sportiv (FRAS) a publicat pe siteul oficial un nou set de reguli care urmeaza sa fie aplicate de-a lungul sezonului 2013 al Campionatului National de Raliuri. In urma consultarilor cu sportivii si managerii principalelor echipe din campionat, Consiliul Federal al FRAS a hotarat urmatoarea procedura de punctare si clasificare a etapelor din cadrul CNRD

 

logo fras ok

Pentru 2014 etapele din Campionatul National vor fi punctate in functie de rapoartele observatorului FRAS delegat la competitie, ale celor trei membri ai CCS-ului, directorului sportiv, observatorului cu arbitrii si ale primilor 5 sportivi din clasamentul general FIA pe anul 2012, astfel:

 

  1. observatorul va intocmi un raport iar punctajul ce reiese din acest raport va fi adunat cu media punctajului acordat de catre oficialii cursei, cu cel al observatorului cu arbitri si cu media punctajului acordat de catre primii 5 sportivi; suma rezultata va fi cea care conteaza pentru clasamentul raliurilor pe 2013.
  2. oficialii competitiei vor intocmi fiecare in parte cate un raport specific (vor rezulta 5 punctaje). Din rapoartele directorului si ale celor trei comisari se va elimina punctajul maxim si cel minim. Din celelalte 2 punctaje ramase se va face o medie aritmetica.
  3. punctajul sportivilor se realizeaza dupa aceeasi procedura ca cea a oficialilor (CCS si Director sportiv) – primii 5 sportivi clasati la finalul campionatului anului trecut in cadrul clasamentului general FIA vor intocmi rapoarte specifice. Extremele, respectiv punctajul maxim si cel minim nu vor fi luate in calcul. Din celelalte 3 punctaje ramase se va face media aritmetica.

 

In vederea obtinerii celor cinci rapoarte de la sportivi la toate competitiile, prin decizie a Comisarilor Sportivi pot fi desemnati prin vot orice alti participanti, in cazuri de genul absentei echipajelor din randul primilor cinci clasate, ori a incompatibilitatii, a conflictului de interese, etc.

 

In urma punctajelor obtinute de catre fiecare raliu se va intocmi un clasament al campionatului.

 

Primele doua raliuri din clasamentul astfel obtinut vor primi in anul urmator coeficient 1,2, iar ultimile doua vor avea coeficient 0,8, restul raliurilor vor primi coeficient 1. Raliurile ce primesc coeficient 0.8 pot fi inlocuite in functie de admiterea cererilor de intrare in calendarul pt anul viitor a unor raliuri noi. Raliurile noi intrate in calendar vor primi coeficient 0,8.

 

Raliurile internationale (ex: ERC; exclus cele din cupele europene sau etapele comune cu alta tara) vor avea coeficient 1,5 sau 2.

 

Atat pentru anul 2013 cat si pt urmatorii ani, toate normele financiare (permis de organizare, amenzi, taxa de inscriere, taxa media, taxa contestatie, etc.) vor fi inmultite cu coeficientul raliului.

 

In cazul in care un raliu nu a obtinut minim 2470 de puncte (jumatate din punctajul maxim al sumei formularelor de raport), acesta va fi obligatoriu eliminat din calendarul competitional pe anul urmator, indiferent de numarul etapelor ramase in calendar.

 

Intr-un an pot fi maxim doua admiteri noi in calendarul competitional.

 

Niciun raliu nu poate primi coeficient mai mare pentru anul urmator, trecand peste o treapta de coeficienti (ex: daca anul in curs un raliu are coeficient 0,8 acesta nu poate primi pentru anul viitor coeficient 1,2 chiar daca se claseaza la finalul anului pe primul loc in clasamentul raliurilor.)

 

Dacă la finalul campionatului, în fruntea clasamentului se vor situa unul, sau chiar ambele raliuri având iniţial coeficient 0,8, în anul următor coeficientul în cauză va deveni 1. În acest caz, pentru sezonul următor, numărul raliurilor posibil cotate cu coeficient 1,2 va fi diminuat corespunzător cu cel al raliurilor ce au avut coeficient 0,8 şi s-au situat în final pe locurile 1 – 2 ale clasamentului.

 

Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop 2013 se va desfăşura pe durata a 9 etape, după sistemul “n-2”; cele 9 etape vor fi împărţite în două secţiuni (4 + 5), din prima parte urmând să fie luate în calcul cele mai bune 3 rezultate (cele mai bune punctaje), iar din partea a doua cele mai bune 4 rezultate (cele mai bune punctaje);

 

In cazul in care este anulat un raliu, indiferent din care sectiune a campionatului, regula pentru aceasta sectiune de “n-1” nu va fi pastrata. Astfel, se vor lua in calcul pentru sectiunea respectiva toate rezultatele ramase;

 

Arbitrii vor fi delegati de catre organizatorii competitiei, din listele puse la dispozitie de catre Comisia Centrala de Arbitri. In aceste liste vor fi specificate posturile pe care arbitrii pot fi desemnati si calificativele acestora de la alte competitii. Calitatea arbitrajului va fi punctata in rapoartele ce vor conta pentru clasamentul raliurilor de la sfarsitul anului: raportul observatorului, rapoartele oficialilor si ale sportivilor.

 

Biroul Federal  va delega la competitii doar membrii Colegiului Comisarilor Sportivi, Directorul sportiv, Seful Comisiei Tehnice si Observatorul cu arbitrii.

One thought on “Noi reguli pentru stabilirea calendarului in Campionatul National de Raliuri”

  1. Poate nu am inteles eu dar cum la punctul 2 din cele 5 punctaje se scade cel minim si cel maxim si raman 2 iar la punctul 3 in aceeasi situatie raman 3.

Comments are closed.