Publicitate

Raliul Braşovului a demonstrat încă o dată, dacă mai era nevoie, că etapa inaugurală a Campionatului Naţional este de departea cea mai tehnică din întregul an competiţional. Cele peste 50 de echipaje aliniate la start au avut de îndurat, la poalele Tâmpei, condiţii atmosferice greu de imaginat pentru finalul lunii martie. Echipajul Răzvan Trişnevschi/ Traian Codruţ Arsenescu a luat startul la competiţia braşoveană în stilul degajat cu care deja şi-au obişnuit prietenii, colaboratorii şi fanii. Emoţiile nu au lipsit însă şi asta pentru că anvelopele de iarnă, atât de necesare pentru traseul ce avea să fie parcurs, au ajuns în parcul de service cu numai 90 de minute înainte de startul oficial al raliului.

 Razvan Trisnevschi-Traian Arsenescu - Brasov 2013 - 1

Legislaţia din România nu permite utilizarea cauciucurilor clutate şi ca atare Răzvan şi Codruţ au trebuit ca împreună cu echipa tehnică, formată din Alex Lazăr şi Gabi Ţiura, să extragă nu mai puţin de 1000 de cuie din anvelopele de concurs. În urma unui efort de echipă excepţional cei doi bucureşteni au luat start în prima specială a raliului braşovean. Dupa trei probe de tatonare şi obişnuire cu ţinuta de drum a Mitsubishiului Lancer EVO 9 a urmat prima piatră de încercare a concursului; „Poiana” în urcare noaptea. La lumina proiectoarelor, pipăind mai mult traseul, Razvan a reuşit să străbată cei 10,4 km ai specialei plătind însă vamă o lampă de stop în primul ac de păr de la „Belvedere”.

 

Am crezut sincer că anvelopele de tip Monte Carlo vor ţine mai bine pe zăpada însă nu a fost deloc aşa. În primul „ac de păr” am ieşit puţin de pe urmele lăsate de colegii mei şi am agăţat cu dreapta spate parapetul de beton. Este bine însă ca nu a fost mai rău. Îi multumesc lui Cătălin Cismaru că ne-a ajutat ca la finalul primei zile să avem maşina completă”, a declarat în ultimul parc de service al zillei Răzvan Trişnevschi.

 

Cea de-a doua zi a Raliului Braşovului avea să debuteze cu cea mai spectaculoasă probă specială din CNRD, Babarunca, în fapt legătura dintre Braşov şi Cheia. Condiţiile atmosferice se înrăutăţiseră vizibil peste noapte şi carosabilul era acoperit cu un strat fin de zăpadă foarte moale care pe alocuri se transformase deja în gheaţă, astfel Răzvan şi copilotul său Codruţ au parcurs cei 27 de km ai specialei fără a risca o ieşire în decor.

 

Am mers incredibil de încet. Traseul este extrem de periculos pentru că sub stratul de zapada este gheaţă. De multe ori eşti tentat să accelerezi pe porţiunile unde se vede asfaltul dar nu ştii ce se poate întâmpla la ieşirea din viraj. Am avut câteva momente încordate pe probă şi am încetinit probabil mai mult decât trebuia dar este bine că suntem cu maşina întreagă aici în regrupare. Sperăm că viscolul se va linişti şi vom putea să ne bucurăm de pilotaj pe probele speciale care au mai rămas de parcurs (Răzvan Trişnevschi).

 Razvan Trisnevschi-Traian Arsenescu - Brasov 2013 - 2

Întoarcerea din Cheia avea să se desfăşoare în condiţii de aderenţă mai bune şi astfel Răzvan şi Codruţ au putut să înceapă o cursă de recuperare a timpului pierdut în speciala precedentă. Când mai erau de parcurs numai 4 probe speciale până la final pozitia în clasamentul Clasei 3 era un neverosimil loc 5, ecartul faţă de echipajul aflat pe poziţia a patra fiind de 25 de secunde. A doua trecere pe Pârâul Rece avea să arate că cei doi bucureşteni pot găsi resurse pentru a concura la acelaşi nivel cu mai experimentaţii lor colegi. Al doilea set de probe al zilei se încheie cu celebra speciala Râşnov în lungime de 8,3 km şi Răzvan reuşeşte un nou timp mulţumitor chiar dacă a pierdut în urma unui tête-à-queue câteva secunde preţioase.

 

Pentru ultimile două probe ale raliului Răzvan şi Codruţ au ales să schimbe anvelopele de iarnă cu un set de gume mixte iar în cea de-a treia trecere pe „Pârâul Rece” timpul înregistrat a fost mai bun cu 3 secunde. Poiana la vale în lungime de 9 km a fost ultima piatră de încercare pentru echipajele înscrise în confruntarea braşoveană. Razvan şi Codruţ ocupă pe ultima specială poziţia a doisprezecea în clasamentul probei reuşind în final să urce până pe poziţia a 4-a a clasamentului Clasei 3 la o diferenţă de peste un minut şi jumătate faţă de ocupantul poziţiei a cincea.

 

Următoarea etapă a CNRD va avea loc la Timişoara în perioada 12-13 aprilie. 

 

Credit Foto: Rallyzoom.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro