Adrian RĂSPOPA dezlanțuit în partea secundă a primei zile din Raliul Moldovei Bacău

Prima zi a Raliului Moldovei Bacău începea promițator pentru favoritul localnicilor, Adrian RĂSPOPA, acesta câștigand prima probă în fața vicecampionului național din acest an, Dan GîRTOFAN. Ghinionul avea însă să lovească pe proba secundă, atunci când Adrian a atins un cap de pod, eroare care i-a adus instant o pană de cauciuc si desprinderea unui furtun de la pompa de servo, avarie tehnica care era aproape de a-i aduce abandonul pe cea de-a treia probă specială, Vermești. Cu mari eforturi echipajul RASPOPA/ DIACU a reusit sa parcurga întrega proba fara servodirecție, în virajele mai stranse copilotul ajutându-l pe Adrian sa traga de volan astfel încât acesta să poată lua virajele.

Mecanicii au reușit să remedieze problema în parcul de service de la jumatatea zilei, iar echipajul RASPOPA/ DIACU s-a dezlanțuit, câștigând toate cele trei probe ale buclei secunde. 8.3s, 10.9s și 4.3s au fost ecarturile pe care RASPOPA le-a recuperat în cele trei probe Runcu, Moinești și Vermești în fața lui GîRTOFAN care a menținut un ritm ridicat, îmbunătățindu-și timpii de pe primele treceri pe aceleasi probe.

 

După un parcurs excelent pe 5 din cele 6 probe ale zilei echipajul Catalin și Raluca GRIGORIU au ieșit în decor pe ultima probă a zilei, lucru care le-a adus și abandonul, echipajul băcăuan situându-se pe locul secund în clasamentul general provizoriu în momentul incidentului.

 

Un alt ghinionist al zilei a fost Calin BUCUR care trădat de materialul de concurs s-a văzut nevoit să abandoneze pe PS4, acesta reușind o evolutie excelentă până în acel moment, evoluție care îl pozitiona pe locul al treilea la jumatatea zilei, cu o mașină de categorie net inferioară celor de categorie R5.

 

Pe fondul abandonurilor menționate, dar și a unui parcurs excelent cu îmbunatațiri ale timpilor pe a două trecere pe cele trei probe Enis ARIF se declara încântat de evoluție și poziția în clasamentul de la finalul primei zile, respectiv locul 3, având-o în dreapta sa, în rol de copilot, pe experimentata Carmen POENARU. însa, cu toate acestea, Enis va trebui să mențină același ritm susținut și pe parcursul zilei de mâine, deoarece Cristian DOLOFAN la bordul modelului Peugeot 208 R5 se afla la doar 6.7s în spatele său.

 

Așadar, ultima etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano 2020 va oferi dueluri pline de suspans, atât pentru locul I, dar și pentru ultima poziție a podiumului în clasamentul general.

 

La categoria rezervată automobilelor cu doua roți motrice, vicecampionul național 2020 al clasei, Adrian TESLOVAN a condus ostilitatile pe întreaga zi a raliului, el reușind să își adjudece 5 din cele 6 probe ale zilei. Ocupantul poziției secunde, Mihai MANOLE, va avea de recuperat cele 16,8s care îl despart de TESLOVAN, MANOLE reușind să semneze scratch-ul pe proba speciala 5, dovedind ca se poate bate pentru victorie. Podiumul îl incheie Alex ARDELEAN cu un ecart semnificativ de 1min si 9s față de TESLOVAN. Cu toate acestea el conduce ostilitațile în cadrul cupei monomarca CUPA SUZUKI, secondat de echipajul Bogdan TALAȘMAN și Andrei MITRAȘCA la doar 11.2s, iar lupta pentru victorie se anunță una destul de palpitantă, în ecuație aparând și echipajul Daniel și Lucian BUDAI cu un ecart de 15.6s fața de ARDELEAN.

 

Raul BADIU conduce detașat la CUPA DACIA acesta având un ecart relaxant de 3min și 35,4s în fața echipajului Victor și Mihai SUPURAN. Pe locul al treilea se situează Florin POPESCU care se află în fața celui mai bun rezultat al său de până acum, îndrumat de veteranul navigator Ciprian SOLOMON.

 

Clasa național 11 rezervată automobilelor cu omologare FIA expirată ne oferă un duel istoric între Mitsubishi și Subaru, familia NASTASE formata din Bogdan si Delia, care la volanul unui Mitsubishi Evo 9 conduc cu un ecart de 1min și 16.1s în fața echipajului Paul CIUBOTARIU și Eugen TALPALARIU aflati la bordul unui Subaru Impreza. Poziția a treia la finalul primei zile îi revine echipajului Dorin BANCIU/ Vlad TERZI care se aliniază la start cu o frumoasă Toyota Celica.

 

Concurenții vor porni în ziua secundă începând cu ora 9.48 urmând să parcurgă specialele Trebeș și Hemeiuș de câte două ori,  cu o pauză de service de 30 de minute după prima trecere pe cele două probe.

 

Power stage-ul raliului o va constitui cea de-a treia trecere pe proba specială Trebeș, în lungime de 13.35 km, care va oferi puncte suplimentare primilor 5 clasați din clasamentul general, Cupa Dacia, Cupa Suzuki și grupa rezervată automobilelor istorice.

 

Ultima probă a zilei va fi Superspeciala în lungime de 2.5km care se va desfășura pe circuitul de karting Speed Park, probă revenită în Raliul Moldovei Bacău cu ocazia  ediției aniversare de 10 ani. Din pacate fanii raliurilor nu vor avea acces în tribunele circuitului, datorită masurilor de prevenție a răspandirii virusului Covid-19, însă va putea fi urmarită live pe site-ul sportextra.ro

 

Raliul Moldovei Bacău se desfașoară sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv și va încheia sezonul 2020 al Campionatului Național de Raliuri Betano.

 

Parteneri principali: DEDEMAN si DEDEMAN Automobile

Parteneri: Consiliul Judetean Bacau, Proiectul de infrastructura autostrada A13, Fundatia Padurea de Maine, Jidvei, Speed Park, Romsilva, Helios Bacau, WILO Romania.

Parteneri media: Europa FM, Autorally.ro, RallyMax.ro, Autostiri.ro, iasitvlife.ro, megabacau.blogspot.com, sportextra.ro, MotorsportNews.ro.