Publicitate

O cursa surprinzatoare cu un invingator nebanuit: Ovidiu Zaberca, cel care obtine cea de-a doua victorie din cariera, constanta succeselor sale fiind conditiile dificile de concurs. Paul Andronic este nevoit sa se multumeasca cu pozitia secunda, dupa o cursa departe de a fi perfecta, in timp ce Daniel Onoriu obtine bronzul etapei cu numarul XV din CNVC Dunlop

 

Ovidiu Zaberca iese inca odata la rampa, parand sa o faca de indata ce conditiile de concurs devin incomode chiar si pentru cei mai experimentati dintre combatantii. Pilotul resitean, care s-a remarcat ca fiind singurul ce piloteaza o masina cu volanul pe partea dreapta, a reusit o urcare de exceptie in mansa secunda a concursului, demonstrand ca poate fi deja socotit intre “vedetele” campionatului, chiar daca se afla doar la a patra etapa dubla.

 

Succesul lui Zaberca poate fi privit ca o lupta David vs. Goliath, masina sa fiind departe de posibilitatile grupei in care concureaza, astfel ca victoria l-a surprins chiar si pe protagonistul acesteia, care a fost in culmea fericirii la aflarea rezultatului. “M-am bucurat nespus, e o victorie mai dulce decat cea de la Paltinis” a spus el la finalul zilei. “Nu credeam nici in cele mai frumoase vise ca unasemenea rezultat este posibil, mai ales dupa mansele de antrenament, la finele carora ocupam locul 17. Dupa prima mansa de concurs a fost mult mai bine, m-am apropiat la 4 secunde de Paul [Andronic] si Ono [Daniel Onoriu], iar cand Luci [Lucien Hora] m-a intrebat daca pot mai mult am raspuns ‘da, insa nu stiu cat’. “Masina a glisat mult toata ziua, iar in antrenamente am ezitat din aceasta cauza” povesteste invingatorul zilei. “Mi-am zis ca trebuie sa risc mai mult si m-am simtit mult mai bine pe traseu, nu m-a mai deranjat comportamentul masinii. Eram multumit si cu locul doi, pe care am crezut initial ca il ocup, victoria este o surpriza.

 

Paul Andronic a scapat printre degete victoria etapei in ultima urcare de concurs, dar se mentine in cursa pentru obiectivele propuse, pastrand un avans mare in fruntea grupei H si apropiindu-se de locul doi la general al lui Lucian Radut. Pilotul Autotehnica a fost incetinit de lipsa din arsenal a pneurilor intermediare si a gasit etapa una dificila. El a spus: “A fost dificil, conditiile grele, cu vreme ploioasa si temperaturi scazute. In conditiile in care nu am avut varianta de mijloc intre pneuri de ploaie si slick-uri, le-am folosit pentru primele urcari pe cele de ploaie, iar apoi le-am montat pe cele de uscat.” Alegerea l-a dezavantajat insa la start, acolo unde a lasat cateva secunde: “Am patinat la start, iar cutia nu a schimbat primele trei trepte. Pe traseu a fost mai bine, suprafata incepand sa se usuce, iar la capatul probei mi s-a spus ca am facut 2:08, rezultat care ma situa pe primul loc. M-am bucurat degeaba, e un sentiment neplacut, insa vom sterge cu buretele tot, iar duminica o luam de la capat. Daca este uscat imi propun sa cobor sub doua minute.

 

Daniel Onoriu s-a facut si el remarcat pe parcursul zilei, castigand antrenamentele cronometrate, pentru a incheia pe podium si la capatul celor doua manse de concurs. El obtine locul al treilea, la o secunda si patru zecimi in spatele invingatorului si la tot atat in fata lui Lucian Radut, care a trecut la grupa H de la aceasta etapa.

 

Lucien Hora reuseste doar a cincea performanta a zilei, conditiile dificile de drum facandu-l sa ridice piciorul de pe accelerator, mai ales ca resiteanul are titlul de campion in buzunar. El a trecut printr-o sperietura in antrenamente, atunci cand concurentul din fata sa a imprastiat ulei pe traseu, iar monopostul a glisat brusc pe accelerarea la iesirea dintr-un ac de par. Hora a fost astfel protagonistul unui tete-a-queue, ramas din fericire fara niciun fel de urmari pentru resitean sau masina sa.

 

Norris Mageanu castiga grupa N si ocupa locul al saselea la general, la comenzile Subaru-ului sau Impreza, intr-o etapa in care si-a luat revansa pentru intrecerea precedenta, de la Paltinis, unde a ratat mansa secunda, alergata tot in conditii de aderenta redusa. “Ma bucur ca am castigat pe un traseu ud, ma simteam dator pentru Paltinis” a glumit el. “A fost o cursa cu multe rasturnari de situatie, ceea ce a facut-o placuta. Am mers foarte tare, sunt multumit. Ma bucur ca s-a incercat oferirea timpilor intermediari, le multumesc organizatorilor pentru aceasta initiativa.

 

Podiumul grupei a fost completat de Catalin Cismaru si Edu Stan, in timp ce la grupa A Traian Negru s-a impus, in fata lui Gunther Graef si a lui Dan Florea. Acesta din urma a savurat din plin bijuteria mecanica la comenzile careia a evoluat, un frumos Peugeot 306 Maxi Evo2. “N-a fost un traseu si o vreme care sa te ajute sa inveti o masina noua” a spus pilotul din Tirgu Mures. “Am facut un efort mare sa ma acomodez, am incercat sa parcurg un drum de 3 luni in doar 5 urcari. Masina are posibilitati extraordinare si incerc cu fiecare urcare sa o inteleg mai bine si sa obtin cat mai mult de la ea.

 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

One Response to “Zaberca si ploaia domina pe Valea Cetatii”

  1. Introduceţi textul chiar aici!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro