Tinand cont ca azi, 1 martie, se implinesc 65 de ani de la infiintarea Universitatii “Transilvania” din Brasov, ne-am hotarat sa scriem din nou despre echipa BlueStreamline, un proiect putin cunoscut in Romania, dar care la nivel international a reusit performante importante.
Pentru majoritatea fanilor motorsportului, actiunea există doar pe circuitul ars de roti si în tribunele unde un steag e fluturat impetuos într-o după amiază de duminică. Pentru ei, e motivul pentru care sunt activi 20 de ore pe zi, pentru care berea de sâmbătă seară s-a transformat în ”espresso dublu cu muuuuuuuult zahăr” din atelier, motivul pentru care formarea lor ca ingineri în facultate capătă sens.
Cine sunt ei? A …da…ei sunt BlueStreamline – prima echipă de studenti din România care a creat o masină de curse pentru evenimentele de tip Formula Student si care a concurat vreodată pe un circuit international.
După ce au obținut în sezonul 2011 premiul special: „The Best Teamwork Formula Student, Spania” acordat de către concernul SEAT si au ocupat locul 1 în topul consumului redus de combustibil, au reusit în sezonul 2012 să se claseze pe locul 58 în Anglia pe „Silverstone Race Circuit” si respectiv pe 13 în Spania, pe „Circuit de Catalunya”.
BS12, asa cum au denumit monopostul de anul trecut, a fost cu sigurantă cel mai performant prototip pe care l-au realizat, fiind cu 50 de kg mai usor si totodată mai simplu de manevrat decât predecesorul său.
Formula Student 2013 reprezintă o nouă provocare pentru acestia. Monopostul pentru 2013, numit BS13 va avea caracteristicile urmatoare:
Clasa | Clasa 1 |
Universitate | “Transilvania” Brasov |
Numar monopost | 111 |
Lungime/latime/inaltime | 2950mm/1455mm/1120mm |
Ampatament/Ecartamnet (fata-spate) | 1600mm/1250mm-1200mm |
Masa | 282 kg |
Suspensie (fata-spate) | push-rod cu brate inegale in forma literei A |
Amortizoare | Ohlins Cane Creek Formula Student Edition |
Pneuri (fata-spate) | Continental 205×70 R13 |
Roti (fata-spate) | 13”x7” OZ Racing |
Frane (fata-spate) |
Etriere AP Racing cu 2 pistoase, 4 discuri de frana, semi-flotante, 220mm diametru |
Sasiu | Sasiu tubular din otel aliat 25CrMo4 |
Caroserie | Fibra de sticla |
Cursa/alezaj/numar cilindri/cmc | 67.0 mm/42.5 mm/4/599 cmc |
Motor | Honda CBR 600 RR 2004 |
Combustibil | Benzina fara Pb cu cifra octanica 98 |
Sistem de combustibil | Sistem de injectie Honda comandat de ECU AEM |
Transmisie | Lant |
Diferential | Drexler cu alunecare limitata |
Raport transmitere | 3.64:1 |
În acest sezon vor participa la fel ca si în 2012 pe circuitele din Anglia si Spania unde, obiectivul lor pentru competitia britanică îl reprezintă obtinerea unui loc în prima treime a clasamentului.
Pentru a-si creste sansele de reusită, îi vor implementa monopostului un sistem de supraalimentare pentru a ridica standardul de performanţa, o transmisie mai eficientă si un sasiu mai usor. Totodată o preocupare aparte o reprezintă designul prototipului, proba de Design Report valorând 150 de puncte din totalul de 1000 pe care o echipă îl poate obtine în urma evaluării la care este supus monopostul.
Acestia doresc sa multumeasca pe această cale Universitătii Transilvania din Brasov pentru sprijinul acordat precum si partenerilor si sponsorilor: Avantec, Schaeffler Group, Kronstadt Meral, Solid Works, Fabory, Eurocopter Romania, CTIB, Prejmer Circuit, IAR, Terwa, Klar, Ius, Mob, DPMedia, AEM, Custom Shop, Plastic Technology, Aeromold, Alsafix, Campion Broker de Asigurare, Chrome Shop, Colina Motors, Continental, Crintexim, Doman Met, Policolor, P.M. Racing, Tehnogaz Casa Verde, Victoria Global.
Pentru mai multe informatii despre echipa BlueStreamline si pentru a vizualiza filmări si poze din competiții puteti accesa: www.bluestreamline.ro