Ce e nou in Formula 1 in 2010


Sezonul 2010 ar putea fi unul dintre cele mai competitive din ultimii ani, cu mai mulţi foşti campioni mondiali care luptă pentru supremaţie şi nici o echipă care să aibă un avantaj masiv.
Dar o importanţă majoră o vor avea schimbările din regulamentul tehnic si competiţional.

Realimentarea cu combustibil in timpul cursei

Acest lucru este interzis pentru prima dată din 1993 şi ca urmare capacitatea rezervoarelor a crescut de la aproximativ 80 de litri la aproape 250 de litri. Greutatea suplimentară va fi un factor important la începutul cursei, în sensul cresterii uzurii anvelopelor şi frînelor. Manevrabilitatea se va schimba în mod semnificativ pe parcursul desfăşurării cursei, odată cu scăderea greutăţii. Opririle la boxe vor fi doar pentru schimbarea roţilor şi eventuale reparaţii, iar unele voci prezic că acestea ar putea fi făcute în mai puţin de trei-patru secunde. Strategiile de cursa se vor schimba radical.

Ampatamentul

Pentru a incorpora rezervorul de combustibil mult mai mare, maşinile vor avea un ampatament semnificativ mai lung.

Greutatea

Greutatea minimă admisă pentru fiecare maşină a fost majorată la 620 kg (mai mult cu 15 kg decît anul trecut).

Cauciucurile


Lăţimea pneurilor faţă a fost micşorată de la 270mm la 245mm pentru a îmbunătăţi echilibrul de aderenţă faţă-spate dar si pentru a face faţă greutăţii suplimentare a masinii . Bridgestone va furniza pneuri de compoziţie mai dură. Vor fi puse la dispoziţie două compoziţii de pneuri pentru uscat şi pilotul va trebui să le utilizeze pe amindouă în cursa, cu excepţia cazului în care se trece la pneuri de ploaie. Fiecare pilot va avea la dispoziţie 11 de seturi de pneuri de uscat in tot weekend-ul cursei, în scadere de la 14 în 2009, iar trei dintre aceste seturi sînt numai pentru sedinţele de antrenament şi trebuiesc returnate înainte de începerea calificarilor, indiferent dacă au fost utilizate sau nu. Capacele de roţi, care au fost folosite începînd din 2006, sînt de asemenea interzise pentru anul 2010.

Calificările

Cu 24 de masini, faţă de 20 sezonul trecut, cele mai lente şapte masini vor iesi după prima sedinţă de 20 de minute (Q1) şi acestea vor ocupa poziţiile 18 – 24 pe grilă. După a doua parte de 15 minute (Q2) încă şapte masini vor fi eliminate, ocupînd poziţiile 11 – 17 pe grila de start. Cele zece maşini rămase vor participa într-o şedinţă finală de zece minute (Q3) pentru obţinerea primelor poziţii la start. Spre deosebire de anul trecut, în Q3 maşinile nu vor mai avea benzină ca pentru startul in cursă, dar pentru a mări suspansul, cei care intră în Q3 vor trebui să înceapă Grand Prix-ul cu aceleaşi pneuri şi set-up. Astfel, cine face o tură foarte rapidă cu pneuri soft în calificari va trebui să lucreze cu acelaşi set-up si atunci cînd începe cursa, dar cu mult mai mult combustibil la bord.

Punctele


O mare modificare s-a adus sistemului de punctare: cîştigătorul cursei obţine de 25 de puncte, locul al doilea cîştigă 18, următorii opt clasaţi fiind punctaţi cu 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 şi respectiv 1 punct. Ideea este de a recompensa maşinile şi piloţii pînă la locul 10, în timp ce diferenţa mare de puncte dintre locul 1 şi 2 ar trebui sa asigure o luptă mult mai disputată pentru victorie.

Comentarii

comentarii