Cheia luptei pentru victorie a fost strategia alegerii pneurilor


Marele Premiu al Chinei s-a derulat sub semnul luptei dintre Sebastian Vettel de la Red Bull si Lewis Hamilton de la McLaren, pe parcursul ultimelor sase tururi ale cursei. Strategia alegerii pneurilor a decis in final castigatorul. Hamilton l-a depasit pe Vettel, cu patru tururi inainte de final, pilotul german fiind obligat sa se apere pe final si de atacul lui Jenson Button tot de la McLaren, dar si de coechipierul sau Mark Webber.

 

Astfel, dupa un alt final plin de suspans, Hamilton a reusit prima victorie din 2011 fiind urmat de Vettel, care isi pastreaza fotoliul de lider al calasamentului. Strategia alegerii pneurilor s-a dovedit cruciala pentru finalul cursei, McLaren optand pentru trei opriri la boxe, in timp ce Red Bull a mizat pe doua opriri pentru Vettel si trei pentru Mark Webber, care a plecat in cursa de pe pozitia a 18-a a grilei dupa problemele din timpul calificarilor si antrenamentelor libere de Sambata.

 

Iesirea prematura a lui Webber din calificari a facut ca el sa poata salva trei seturi de anvelope PZero soft, pe care apoi le-a utilizat Duminica cu un efect devastator asupra adversarilor. Sprintand efectiv intre cele trei opriri la boxe, Webber a reusit sa prinda ultima treapta a podiumului, depasindu-l pe Button in penultimul tur.

 

Strategia lui Vettel cu doua opriri la boxe a functionat impecabil pana in ultima parte a cursei, dar el a stat mai mult cu schimbul de anvelope hard decat rivalii sai, oferind un finish tensionat, in care primii sase piloti se aflau intr-un ecart de doar 15 secunde. De altfel, cursa a fost plina de depasiri de la start la finish, cele mai captivante dispute avandu-i ca protagonisti pe multiplii campioni mondiali Michael Schumacher si Fernando Alonso, precum si pe noile talente Sergio Perez si Kamui Kobayashi. 

 

Inca odata anul acesta vremea a ramas frumoasa pe durata intregului weekend, cursa derulandu-se pe o temperatura de 22 grade Celsius, temperatura pistei fiind de 30 de grade Celsius. Toti pilotii, cu exceptia lui Webber au pornit in cursa cu anvelope soft, echipele optand pentru strategii cu doua sau trei opriri la boxe. O exceptie notabila a fost pilotul HRT, Narain Karthikeyan, care s-a clasificat al 23-lea, dupa ce s-a oprit o singura data in turul 23. Cel mai rapid timp al cursei l-a inregistrat Webber (1m38.993s), care a fost de asemenea si considerabil mai bun fata de cel mai rapid tur inregistrat de Hamilton anul trecut (1m42.061s) – cand pe parcursul cursei au fost si mici perioade de ploaie.

 

Directorul Pirelli Motorsport Paul Hembery spune:”Cursele par sa devina din ce in ce mai interesante anul acesta! Cred ca nimeni nu poate anticipa cum se va sfarsi fiecare cursa, exact ceea ce am urmarit de la startul proiectului nostru pentru Formula 1. Am vazut o interesanta lupta a strategiilor, cu McLaren reusind sa faca trei opriri la boxe, perfecta pentru Hamilton, si cu Reb Bull foarte aproape de victorie cu doar doua opriri. Comparativ cu Malaezia pneurile noastre au suferit aici o degradare mai mica, unii dintre piloti reusind 20 sau chiar mai multe tururi cu un singur set de anvelope hard. Nu am avut parte nici de o abundenta de debriuri rezultate din uzura cauciucurilor, si este clar ca aceasta cursa a fost castigata sau pierduta ca urmare a strategiei pneurilor. Rezultatul a fost ca toti pilotii din fata au fost foarte aproape pana la finish, iar cei care au avut protejat cel mai bine anvelopele s-au impus. Este dificil sa ne imaginam ce va fi la urmatorul Mare Premiu din Turcia, dar noi vom incerca cu siguranta sa oferim ceva la fel de bun”.

 

Sumarul opririlor la boxe– Marele Premiu al Chinei 2011

 

Hamilton:                     S          S (15)              S (25)              H (38)                          3

Vettel:                          S          S (14)              H (31)                                                  2

Webber:                      H          S (10)              S (25)              S (40)                          3

Button:                         S          S (14)              S (24)              H (37)                          3

Rosberg:                     S          S (12)              S (25)              H (39)                          3

Massa:                                    S          S (15)              H (33)                                                  2

Alonso:                        S          S (16)              H (32)                                                  2

Schumacher:              S          S (10)              S (26)              H (39)                          3

Petrov:                         S          S (17)              H (37)                                                  2

Kobayashi:                  S          S (14)              H (30)                                                  2

Di Resta:                     S          S (11)              H (32)                                                  2

Heidfeld:                      S          S (18)              H (30)                                                  2

Barrichello:                  S          S (16)              H (35)                                                  2

Buemi:                         S          H (12)              H (16)              H (33)                          3

Sutil:                            S          S (15)              H (30)              S (47)                          3

Kovalainen:                 S          S (19)              H (40)                                                  2

Perez:                         S          S (16)              H (36)              DT* (48)    DT* (50)    4

Maldonado:                  S          S (10)              H (25)              H (40)                          3

Trulli:                           S          S (20)              H (42)                                                  2

D’Ambrosio:                S          S (20)              H (34)                                                  2

Glock:                          S          S (16)              S (28)              H (39)                          3

Liuzzi:                          S          DT* (9)                        H (21)              S (45)                          3

Karthikeyan:                S          H (23)                                                                          1

Alguersuari:                 S          S (9)                                                                            1

 

Prima coloana ilustreaza tipul de pneu cu care pilotii au luat startul.

S = compozitie Soft (moale)

H =compozitie  Hard (dura)

Ultima coloana arata numarul total de opriri.

 

* Drive through (penalizare cu trecere pe a boxe)

Comentarii

comentarii

2 thoughts on “Cheia luptei pentru victorie a fost strategia alegerii pneurilor”

Comments are closed.