După ce sîmbătă sosise pe locul 4, Mihai Marinescu a obţinut un loc 5 în cea de-a doua cursă a weekendului pe circuitul de la Silverstone. Plecat de pe locul 9 pe grilă, “Beu” a cîştigat 3 locuri la start, iar la final avea sa mai avanseze un loc datorită descalificării lui Will Bratt. Astfel, cu punctele acumulate în cele două manşe, pilotul braşovean este al treilea în clasamentul general, cu 22 de puncte. Mai e mult pînă la final, dar o clasare în primii trei la general aduce pilotului o sesiune de teste cu o maşină de GP2, iar Mihai este pe drumul cel bun în acest sens.
Istoricul etapei de la Silverstone
Sezonul 2011 al FIA Formula 2 a debutat vineri cu antrenamentele libere, in care Mihai a excelat, clasandu-se al 4-lea in prima sesiune si primul in cea de a doua. Sambata dimineata, in calificarile pentru prima cursa, brasoveanul a obtinut al 5-lea timp, iar in cursa a trecut linia de sosire pe locul patru.
Calificarile pentru cea de a doua cursa, programata duminica, nu au decurs asa cum spera Mihai si in final a trebuit sa se multumeasca cu locul 9 pe grila de start. Dupa o cursa buna la final s-a clasat pe locul 5 reusind ca in clasamentul general sa ocupe locul 3. Datorita locului 4 din prima cursa si locului 5 din a doua Mihai Marinescu a plecat de la Silverstone cu 22 de puncte, performanta care ii da incredere ca daca va reusi sa stranga bugetul pentru a face un sezon complet va primii licenta pentru Formula 1. La finalul sezonului, primii trei piloti clasati in Formula 2 primesc automat licenta pentru Formula 2 si testeaza monoposturile F1 ale echipei Williams, cea care a si proiectat de altfel monoposturile utilizate in F2.
Mihai Marinescu: ”Weekendul a decurs bine, am reusit sa am constanta de-a lungul celor trei zile. Sambata, in calificari, am reusit al 5-lea timp, rezultat multumitor pentru mine. Prima cursa, tot sambata, a fost buna, n-am avut un start perfect, dar am reusit sa-l depasesc pe Brundle in primul tur si sa scap de Pineiro in turul 2. Ritmul celor din fata mea a fost foarte rapid, am realizat ca, fortand, castig maxim 3 zecimi pe tur fata de Monras. Era foarte putin probabil sa-l pot prinde si depasi fara sa-mi asum riscuri mari si am preferat sa securizez pozitia a 4-a. Duminica dimineata, in calificarile pentru cursa a 2-a, am avut o problema in turul rapid, am prins un pilot lent care m-a blocat si mi-a anulat “boost”-urile, practic am obtinut timpul fara a utiliza cei 500 de cai ai motorului. Cum avem numai trei “boost”-uri, nu exista a doua sansa, ai un tur in care poti scoate timp si atat.In cursa de duminica am avut emotii. La start, am plecat impecabil, dar nu l-am vazut pe Brundle oprit decat in ultima fractiune si l-am evitat sacrificand timp.
Apoi m-am trezit si cu Pineiro rasucit in mijlocul pistei in Maggotts, dar am trecut cu bine. Dupa turul 2 m-am apropiat de Hegewald, incercand sa atac si sa-l depasesc, dar in siajul lui am pierdut complet aderenta pe fata. Mi-a fost teama de ceva grav si de abandon, dar s-a dovedit ca, in aglomeratia din primul tu, mi-a fost lovit un deflector, a carui deformare mi-a afectat aerodinamica masinii. Nimic foarte grav, dar a trebuit sa renunt sa mai atac, era imposibil sa intru in aspiratie ca sa depasesc. Ma bucur insa de bilantul etapei, sunt al 3-lea in campionat si de aici construim pentru etapa viitoare, de la Magny Cours”.
Nu ne rămîne decît să sperăm că va reuşi să adune bugetul necesar pentru tot campionatul, pentru că avem încredere în capacitatea şi experienţa singurului nostru pilot de curse angrenat într-o competiţie internaţională de înalt nivel.
Dupa cursele din Marea Britanie, Mihai va reveni astazi (luni18 aprilie) in Romania cu o cursa Wizz Air din directia Londra, urmand sa aterizeze pe Aeroportul Baneasa la ora 16:30.
Clasament general F2:
Foto: www.formulatwo.com