Ferrari, McLaren si Williams cei mai rapizi la Jerez

Noua era din Formula 1 a inceput cu o sesiune de teste de patru zile pe circuitul de la Jerez (care va fi urmata de alte doua sesiuni, in februarie, pe circuitul din Bahrein), unde echipele au testat, in premiera, noile monoposturi si pneurile pentru sezonul 2014.

 Teste Jerez 2014

Cu modificari revolutionare din punct de vedere tehnic, numarul de tururi parcurse a fost limitat, in comparatie cu anul trecut, iar informatiile adunate referitoare la comportamentul pneurilor au fost minime.

 

La Jerez, echipele au avut primul contact cu gama de pneuri Pirelli dezvoltata pentru sezonul 2014 si au putut testa si pneurile intermediare Cinturato Verde si de ploaie Cinturato Albastru in cea de-a doua zi. Ploaia de vineri a fost o alta oportunitate pentru echipe sa testeze pneurile Cinturato.

 

Pirelli a adus la aceste teste si o versiune „de iarna” a pneurilor de compozitie hard, care ofera maximum de performanta si la temparaturi mai scazute (temperatura minima de la Jerez a fost de 6 grade Celsius).

 

Echipele nu si-au concentrat atentia asupra testelor de pneuri, ci au incercat sa inteleaga comportamentul monoposturilor si sa parcurga primii kilometri cu noile motoare. Cu atat de multe lucruri noi, era normal sa se intample asta si, cu siguranta, urmatoarea sesiune de teste din Bahrein le va permite sa se concentreze putin mai mult pe testele de pneuri. Acum au doua saptamani la dispozitie pentru a dezvolta masinile si a rezolva problemele aparute la Jerez. Si noi suntem deschisi si flexibili, pregatiti sa ne adaptam la orice fel de cerinta din partea echipelor dupa testele din Bahrein. Anul acesta regulamentul prevede ca o zi de teste sa se desfasoare pe ud, ceea ce s-a si intamplat miercuri dimineata. A plouat si vineri asa ca echipele au avut oportunitatea sa testeze pneurile Cinturato inainte sa le foloseasca in conditii de cursa”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

 Paul Hembery

INFORMATII SUPLIMENTARE:

 

• Prima zi de teste a fost una foarte linistita, cei 8 piloti, cu tot atatea masini, au parcurs 93 de tururi. Ultima zi a fost cea mai aglomerata, echipele parcurgand in total 688 de tururi.

 

• Echipele au avut la dispozitie un maximum de 25 de seturi de pneuri  pentru testele de la Jerez. Pirelli a selectat 18 dintre ele (6 hard „de iarna”, 4 hard, 2 medium, 3 intermediare, 3 de ploaie). Echipele si-au putut alege apoi alte sapte seturi pentru fiecare masina, pana la maximul de 25. In total, fiecare echipa are la dispozitie 135 de seturi pe an pentru teste.

 

• Tinand cont de numarul mare de variabile, diferenta de timp intre compozitiile testate la Jerez nu a fost una semnificativa. Mai multe informatii utile se vor aduna dupa testele din Bahrein la care vor participa toate echipele

 

• 22 de piloti au participat la testele de la Jerez. Acestia au parcurs 1.470 de tururi, adica 6.509 km.

 

• La testul echivalent, de anul trecut, de la Jerez pilotii au parcurs 3.531 de tururi, adica 15.634 km.

 

• Kevin Magnussen, de la McLaren, a fost cel mai rapid cu timpul de 1m:23,276s stabilit joi. In comparatie, anul trecut cel mai bun timp a fost stabilit de Felipe Massa, de la Ferrari: 1m:17,879s.

 

• Nico Rosberg (Mercedes) a parcurs cele mai multe tururi: 188.

 

CIFRE:

 

• Numarul total de seturi aduse la Jerez: 250 (adica 1.000 pneuri)

            – dintre care supersoft: 2 seturi

            – dintre care soft: 9 seturi

            – dintre care medium: 52 seturi

            – dintre care hard: 52 seturi

            – dintre care hard de iarna: 69 seturi

            – dintre care intermediare: 36 seturi

            – dintre care de ploaie: 30 seturi

 

• Numarul total de seturi folosite: 99

– dintre care supersoft: 1 set

            – dintre care soft: 2 seturi

            – dintre care medium: 23 seturi

            – dintre care hard: 11 seturi

            – dintre care hard de iarna 32 seturi

            – dintre care intermediare: 20 seturi

            – dintre care de ploaie: 10 seturi

 

• Cele mai multe tururi parcurse:

10 tururi cu compozitia supersoft

             9 tururi cu compozitia soft

            17 tururi cu compozitia medium

            24 tururi cu compozitia hard

            23 tururi cu compozitia hard de iarna

            26 tururi cu pneurile intermediare

            13 tururi cu pneurile de ploaie

 

• Cea mai mare/scazuta temperatura ambientala: 17 °C / 5 °C

• Cea mai mare/scazuta temperatura a asfaltului: 23 °C / 6 °C

 

REZULTATE:

 

Ziua 1

1. Kimi Raikkonen (Ferrari)                1’27’’104s pe compozitia hard de iarna, noi

2. Lewis Hamilton (Mercedes)            1’27’’820s pe compozitia hard de iarna, folosite

3. Valtteri Bottas (Williams)                 1’30’’082s pe compozitia hard de iarna, folosite

 

Ziua 2

1. Jenson Button (McLaren)               1’24.165s pe compozitia medium, noi

2. Kimi Raikkonen (Ferrari)                1’24’’812s pe compozitia medium, folosite

3. Valtteri Bottas (Williams)                 1’25’’344s pe compozitia medium, noi

 

Ziua 3

1. Kevin Magnussen (McLaren)         1’23’’276s pe compozitia medium, noi

2. Felipe Massa (Williams)                  1’23’’700s pe compozitia hard, folosite

3. Lewis Hamilton (Mercedes)            1’23’’952s pe compozitia medium, noi

 

Ziua 4

1. Felipe Massa (Williams)                  1’28’’229s, pe compozitia hard, noi

2. Fernando Alonso (Ferrari)              1’29’’145s, pe compozitia medium, folosite

3. Daniel Juncadella (Force India)      1’29’’457s, pe compozitia soft, noi