FIA a decis: motoare V6 în Formula 1 din 2014

 

Motoarele de Formula 1 vor avea 6 cilindri în V şi o capacitate de 1.6 litri din sezonul 2014.  In urma propunerilor şefilor de echipe, s-a decis oficial de către World Motorsport Council (Consiliul Mondial pentru Motorsport al FIA) renunţarea la ideea de a instala motoare de 4 cilindri, considerate de mulţi ca fiind prea puţin reprezentative pentru constructorii angajaţi în “marele circ”. Cei de la Ferrari au declarat că formula cu 4 cilindri nu ar avea nici o relevanţă în gama lor de producţie, ştiut fiind că la Maranello se fabrică numai motoare de 12 sau 8 cilindri pentru maşinile de stradă.

 

 

Renault ar fi fost singurul motorist care era în favoarea celor 4 cilindri, din motive uşor de înţeles.

 

 

Noul motor va fi un V6 turbo de 1.6 litri şi va beneficia de sisteme sofisticate de recuperare a energiei (KERS). Deocamdată nu s-a stabilit decît arhitectura, alte detalii fiind încă în discuţie. Cel mai discutat este pragul de turaţie maximă, limita propusă iniţial de 12.000 de rotaţii/minut fiind considerată prea scazută. Mai multi proprietari de circuite şi-au exprimat dorinţa de a păstra turaţiile mari ale motoarelor de F1, considerînd că zgomotul motoarelor este una din principalele atracţii ale acestei competiţii. Se vorbeşte deocamdată de 15.000 de ture/minut, ceea ce ar fi cu 3.000 mai puţin decît în acest moment.

 

2 thoughts on “FIA a decis: motoare V6 în Formula 1 din 2014”

  1. dupa mine, puneam inapoi motorul de 3.0 V10 +KERS si FORMULA1 era intr-adevar regina motorsportului, sau macar sa le lase pe cele de acum de 2.4 V8. asa cu 1.6 imediat cred ca GP2 bate Formula 1:))…..glumesc,dar eu chiar nu inteleg de ce fac aceste compromisuri. Pentru ecologie?:)) eu chiar tin la ecologie, dar Formula 1 nu vi fi niciodata o competitie ecologica. De aceea nu vad rostul la astfel de modificari!

  2. pai rosturile sunt de a scadea preturile pentru a permite mai multor constructori sa vina in campionat si pentru a permite celor prezenti sa ramana in competitii de asta FIA a luat decizia ca motorul de 1.6 sa devina universal sa spunem asa, vezi wrc, wtcc

Comments are closed.