Formula 1, runda a 16-a: Suzuka

Campionatul Mondial de Formula 1 se joacă încă foarte aprins, cu patru etape rămase din acest sezon şi cinci piloţi care pot obţine titlul.

Pentru acest weekend lupta se mută în Japonia, pe un circuit extraordinar, iubit de toată lumea, şi care beneficiază de un public entuziast şi foarte bun cunoscător al fenomenului. Circuitul de la Suzuka este unul foarte tehnic, unde se vor remarca maşinile cu o aerodinamică foarte bună, de aceea Red Bull vor porni ca favoriţi.

Cei cinci favoriţi la titlu vor scoate toate armele în acest final de campionat, iar după ultimele evoluţii se pare că Fernando Alonso, pe Ferrari, este cel mai periculos dintre ei, el venind după două victorii impresionante la Monza şi Singapore, cu un monopost care pare adaptat cel mai bine pentru orice tip de circuit. De asemenea, faptul că spaniolul este singurul pilot al Scuderiei rămas în lupta la vîrf (şi va fi ajutat necondiţionat de coechipierul Felipe Massa) este un avantaj destul de important.

McLaren au rămas un pic în urmă, iar faptul că Lewis Hamilton nu a punctat în ultimele curse din cauza unor accidente nu ajută deloc moralul echipei britanice. Cu toate astea, directorul echipei a declarat că vor arunca în luptă toate mijloacele pentru acest ultim asalt.

Atît Red Bull cît şi McLaren au ambii piloţi angajaţi în lupta la titlu, ceea ce poate face ca Button şi Vettel să ia puncte în detrimentul coechipierilor mai bine plasaţi, situaţie care nu se va întîmpla la Ferrari.

In lupta pentru podium la Suzuka s-ar mai putea amesteca şi Robert Kubica, pe Renault, un pilot foarte talentat şi cu o maşină destul de competitivă, cu toate că nu a avut rezultate prea bune în ultimele două curse. De asemenea, Nico Rosberg are şi el evoluţii excelente, şi are potenţial să intre în primii 6-7 în Japonia. Poate nu ar trebui să-l neglijăm nici pe Michael Schumacher, cel care are un CV impresionant pe circuitul de la Suzuka.

Pentru un loc în primii zece se vor bate probabil şi cei de la Williams, şi nu e exclus ca şi Force India să aibă un cuvînt de spus.

La coada clasamentului, lucrurile sînt deja mult mai clare, echipa HRT (Hispania) fiind clar ultima clasată, şi asupra căreia plutesc din ce în ce mai mari incertitudini cu privire la participarea în sezonul următor. Lotus Racing pare să fi tranşat duelul cu Virgin în favoarea sa, cu toate că are probleme referitor la legalitatea denumirii echipei.

Din păcate pentru noi, telespectatorii din România, cursa se desfaşoară la ore matinale: calificările de sîmbătă vor fi la ora 8:00 şi cursa va începe duminică la o oră mai “umană”, 9 dimineaţa. Totuşi, noi zicem că merită să ne punem ceasurile să mai vedem o “semifinală” încinsă din acest campionat fără precedent din punctul de vedere al bătăliei pentru titlu.