Grand Prix Monaco – Avancronica Pirelli

Cea mai moale compoziție Pirelli din gamă (denumită C5 – compoziția 5) debutează într-un grand prix în 2021. Cea mai soft gamă nominalizată anul acesta, cu C3 – P Zero Alb hard, C4 – P Zero Galben medium și C5 P Zero Roșu.

Monaco nu are doar cel mai scurt tur de pistă al sezonului și cele mai mici viteze medii, dar are și cel mai lent viraj din tot sezonul. Pentru a face față acestor solicitări, echipele vor utiliza un pachet serios de apăsare aerodinamică cu aripi față și spate specifice pentru a balansa nivelurile de apăsare aerodinamică. Există de asemenea apendice aerodinamice speciale, precum și reglaje ale direcției pentru o rază mai mare de bracaj pentru abordarea faimosului Fairmont Hairpin.

 

Virajele se succed rapid unul după celălalt la Monaco, ceea ce ușurează încălzirea și menținerea pneurilor în temperatură, în special pentru compozițiile soft, și pentru a le ține în fereastra ideală de operare.

 

CARACTERISTICILE PISTEI

 

  • Fiind un circuit stradal, pista tinde să fie extrem de verde și alunecoasă la începutul weekendului, cu o evoluție rapidă. Cum weekendul de cursă are un format neobișnuit, fără Formula 1 vineri, pista fiind redeschisă traficului normal după amiezele și vineri, suprafața se „resetează” înainte de sâmbătă. Monaco are unul dintre cele mai scăzute niveluri de macro asperități ale sezonului.
  • Datorită încărcărilor mici care apasă asupra pneurilor, Monaco este în mod tradițional o cursă cu o singură oprire, și există o fereastră destul de mare pe parcursul căreia aceasta poate fi efectuată.
  • În 2019, când s-a desfășurat ultima dată, Lewis Hamilton a câștigat cu o strategie soft-medium după ce a efectuat o oprire destul de devreme sub safety car în turul 11, reușind apoi să gestioneze admirabil pneurile până la final. Și ceilalți doi finaliști de pe podium au oprit sub safety car, dar au optat pentru compozița hard.

 

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING: „Monaco este unic, iar absența sa din calendarul 2019 amplifică caracteristicile sale specifice și ne face să fim și mai încântați de revenirea noastră aici. Aderența mecanică este cheia succesului, precum și strategia din calificări, dat fiind faptul că depășirile sunt dficil de efectuat. Aceasta pune accentul pe poziția în pluton, piloții trebuind să extragă maximum din cea mai soft compoziție, C5, în calificări. Strategia tinde să fie reactivă, echipele efectuând oprirea în momentul când pot obține un avantaj maxim pe pistă, mulțumită și unei ferestre destul de generoase pentru opririle la boxe ca urmare a uzurii și degradării reduse.”