Pilotul Red Bull, Max Verstappen a câștigat la Monaco cu o strategie cu o singură oprire când a trecut de pe soft pe hard din ceea ce a fost inițial o plecare din pole-position, după ce ocupantul inițial al pole-ului (pilotul Ferrari, Charles Leclerc) nu a putut lua startul. Victoria i-a adus lui Verstappen și poziția de lider în clasamentul piloților. Pilotul Ferrari, Carlos Sainz a încheiat al doilea, în timp ce Lando Norris a fost al treilea pentru McLaren.
Primii șase au adoptat aceeași strategie soft-hard, dar atât pneurile P Zero Alb hard cât și P Zero Galben medium au fost folosite la startul cursei. Toți piloții au oprit o singură dată, cu excepția lui Lewis Hamilton, care a încheiat pe șapte pentru Mercedes și care a făcut o a doua oprire spre final pentru a obține punctul pentru cel mai rapid tur realizat cu pneurile soft P Zero Roșu. Pilotul Aston Martin, Lance Stroll a pornit pe pneul hard și a încheiat pe opt după ce a oprit în turul 58 fără a pierde poziții în cursă. Pilotul Alpine, Esteban Ocon a pornit pe soft, dar a schimbat pe medium după 37 de tururi pentru a încheia pe nouă: singurul pilot cu această strategie.
CUM A PERFORMAT FIECARE PNEU
- HARD C3: Acesta a fost utilizat de către cei mai mulți piloți pentru al doilea stint, inclusiv de primii șase clasați. Stroll și pilotul Alpha Tauri, Yuki Tsunoda au început cursa pe această compoziție, pilotul japonez utilizând acest pneu pentru un stint maraton de 64 de tururi înainte de a trece pe soft. Hard-ul a fost în general preferat medium-ului pentru cel de-al doilea stint datorită nivelului bun de aderență al asfaltului și temperaturilor mai ridicate.
- MEDIUM C4: Utilizat de unii piloți pe parcursul primului stint și doar de Ocon pentru al doilea. Pilotul Alpine, Fernando Alonso a utilizat medium pentru 45 de tururi, de la startul cursei, înainte de a trece pe soft. Având o strategie unică, ca și coechipierul său.
- SOFT C5: Pneul predominant la start, care a adus mai mult de jumătate de secundă pe tur pe un circuit unde poziția a fost cheia. Fără safety car, pe acest pneu s-au făcut stinturi destul de lungi (peste 30 de tururi fiecare) cu doar o scădere minoră în performanță. Hamilton a folosit un set extra de pneuri soft cu doar nouă tururi rămase pentru a obține punctul aferent celui mai rapid tur: depășind totodată și recordul din 2018.
MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING
„Monaco a oferit câteva surprize de la start la final, toate cele trei compoziții fiind observate la start, precum și trei echipe diferite pe podium, și patru strategii diferite în top 10. Aceasta subliniază cum pneurile aduse aici au jucat un rol important. Oricum, strategia soft-hard utilizată de Verstappen și toți cei din top șase s-a dovedit cea mai populară. Destul de neobișnuit, nu am avut safety car la Monaco anul acesta, ceea ce adesea influența strategia, dar din punctul de vedere al pneurilor, am fost satisfăcuți de performanțe. Aceasta a fost demostrată și de noul record al pistei care a picat după trei ani datorită lui Hamnilton pe soft, spre finalul cursei. Felicitări lui Verstappen pentru victorie și de asemenea pentru că a preluat pentru prima dată șefia clasamentului.”