Publicitate

• Marele Premiu al Bahrainului s-a transformat într-o intensă bătălie tactică între pilotul Red Bull, Max Verstappen, care a pornit din pole și pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, care a câștigat în final cursa după ce și-a apărat poziția cu pneuri uzate. Hamilton a preluat conducerea după ce a oprit mai devreme, dar Verstappen a putut beneficia de pneuri care erau mai proaspete cu 11 tururi pe parcursul stintului final. Ambii piloți au optat pentru strategii diferite cu două opriri.
• Pilotul Mercedes, Valtteri Bottas a încheiat pe trei după ce a efectuat un ultim pit stop foarte târziu pentru a schimba pe P Zero Galben medium, și obținând și punctul bonus pentru cel mai rapid tur. Sergio Perez a oprit de asemenea de trei ori la debutul pentru Red Bull, încheind pe cinci după ce a pornit în cursă de pe linia boxelor. Pilotul Alpha Tauri, Pierre Gasly a fost un alt pilot cu trei opriri, după ce a trebuit să efectueze o primă oprire ca urmare a unui contact cu o altă mașină.
• Temperaturile au fost mult mai scăzute în ziua cursei, decât au fost în restul weekendului, cu 21 de grade temperatura ambientală și în jurul a 25 de grade la nivelul pistei, precum și rafale de vânt.
• A existat un număr de strategii diferite într-o cursă plină de acțiune, care a fost scurtată cu un tur după un tur extra de formare. În total am văzut cinci strategii diferite pentru primii șase clasați la final.

CUM A PERFORMAT FIECARE PNEU
• HARD C2: Acesta a fost ingredientul cheie al succesului din Bahrain, cu ambii Hamilton și Verstappen utilizându-l pentru stintul final. Mercedes și Alpha Tauri au fost singurele echipe care au păstrat câte două seturi de pneuri hard pentru cursă, Hamilton efectuând un stint de 28 de tururi cu hard până la final, pneurile menținându-și extraordinar nivelul de performanță.
• MEDIUM C3: Utilizat de majoritatea piloților la startul cursei, inclusiv de primii trei de pe grilă. Verstappen a utilizat acest pneu pentru stintul intermediar, în timp ce Mercedes a optat pentru hard. Această compoziție a arătat o diferență de performanță ușor mai redusă față de hard, în conformitate cu datele culese în antrenamente.
• SOFT C4: Folosit doar în primul stint după ce nouă piloți au pornit în cursă cu această compoziție, cu o durată de viață ușor mai extinsă de perioada de safety car și temperaturi mai reduse care au ajutat la diminuarea supraîncălzirii.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING „Strategia pneurilor a fost elementul cheie al acestei curse interesante, cu Hamilton și Mercedes oprind de două ori mai devreme decât Verstappen și Red Bull – ceea ce înseamnă că Hamilton a avut un ultim stint mai lung, pe care l-a gestionat admirabil. Toate cele trei compoziții au performat puternic de-a lungul cursei, cu Verstappen efectuând de asemenea un stint intermediar lung pe medium. Am văzut un număr mare de strategii diferite, cu cinci dintre finaliști utilizând toate compozițiile de-a lungul cursei și cu doi piloți care au oprit de trei ori. Strategiile au reflectat de asemenea și seturile pe care fiecare pilot le-a mai avut la dispoziție pentru cursă. A fost o situație similară și în Formula 2, unde noul format a ajutat la punerea accentului pe strategie, având în final un weekend de cursă minunat.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro