Publicitate

Lewis Hamilton a continuat seria doborârii recordurilor pentru Mercedes reușind o nouă victorie asupra coechipierului său. Cursa a părut o combinație între strategiile cu una și doup opriri, dar finalul a fost influențat de un safety car târziu, care a oferit celor din față un pit-stop gratuit.

MOMENTELE CHEIE

  • Toți, mai puțin unul dintre piloți, au oprit de două ori – cei mai mulți efectuând a doua oprire sub safety-car – și de asemenea, au fost nu mai puțin de patru strategii diferite pentru primii cinci.
  • Pilotul Red Bull, Max Verstappen a fost primul care a avut o strategie cu două opriri, urmat de pilotul Ferrari, Sebastian Vettel, a cărui strategie a fost compromisă de lupta pentru poziția întâi în primul viraj după oprire. Pilotul Mercedes, Valtteri Bottas a oprit de asemenea sub safety car. Toți trei au utilizat strategii diferite.
  • Safety-car-ul i-a permis lui Hamilton – care a făcut primul pit stop fără a pierde prima poziție – să facă a doua oprire fără a fi penalizat ieșind din nou primul. Alți piloți l-au urmat, oprind în perioada de safety car.
  • Pilotul Renault, Nico Hulkenberg a făcut ca strategia cu o singură oprire să funcționeze, pornind de la boxe pe medium și încheind pe 13 pe soft.
  • Condițiile a fost marcate de vremea caldă, temperaturile depășind 40 de grade, la finalul unui weekend în care temperaturile au fluctuat.

 

CUM AU PERFORMAT PNEURILE:

  • HARD C1:  Doar patru piloți l-au utilizat în cursă: pilotul Ferrari Charles Leclerc, Daniel Ricciardo de la Renault și cei doi piloți Alfa Romeo, Kimi Raikkonen și Antonio Giovinazzi. Ar fi putut fi un ingredient cheie al unei strategii cu două opriri, dar aceasta a fost practic neutralizată de safety car.
  • MEDIUM C2: Aceasta a fost cea mai populară alegere  pentru al doilea stint (care ar fi fost și stintul final fără safety car). Au fost câteva stinturi lungi pe această compoziție, dar în anumite cazuri a arătat semne de uzură, așa cum ne-am așteptat.
  • SOFT C3: Utilizat în mod predilect în cursă, în special în ultimul stint după safety-car când cel mai rapid tur a fost realizat pe această compoziție de către Hamilton.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING: „Apariția safety-car-ului pe final a reprezentat un moment de cotitură în privința strategiei, oferind tuturor posibilitatea de a face două opriri, și resetând diferențele, astfel că totul s-a transformat într-un sprint până la final. De la startul cursei  a fost evident că vom avea o varietate de strategii cu două opriri, cu toate trei compozițiile în joc. În final, ar fi fost probabil dificil cu o singură oprire, existând un anume grad de uzură și degradare pentru soft și medium, pe acest circuit dur în privința încărcării. Rămânem la Barcelona pentru sesiunea de teste de sezon de marți și miercuri, când Ferrari și Racing Point vor oferi câte o mașină suplimentar pentru testul pneurilor prototip 2020.”

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro