Show de noapte în Estul îndepărtat

A cincisprezecea rundă a Campionatului Mondial de Formula 1 se va disputa pe străzile din Marina Bay din Singapore. Această insulă situată la extremitatea de sud a Malaeziei găzduieşte singura cursă de noapte din calendar, aflată la a treia ediţie, cîştigătorii primelor două fiind Fernando Alonso, în 2008, şi Lewis Hamilton în 2009.

Pentru acest an, pista a fost refăcută pentru a reduce denivelările şi s-a reasfaltat suprafaţa de rulare de pe linia boxelor, pentru a permite maşinilor să revină mai uşor în pistă. De asemenea, bordurile din unele şicane au fost modificate, pentru o trecere mai fluidă, peretii laterali au fost vopsiti albastru, verde şi galben în diferite secţiuni ale circuitului, şi zonele de eşapare au fost vopsite în roşu, alb şi galben.

Singapore Grand Prix găzduieşte de asemenea programul de divertisment Formula One Rocks, accesibil tuturor deţinătorilor de bilete, unde artişti de top ca Mariah Carey, Missy Elliot şi multi altii vor evolua pe o mega-scenă centrală construită special şi pe alte zece scene din jurul circuitului.

Cu doar cinci curse rămase din acest sezon, cei cinci lideri Mark Webber, Hamilton, Alonso, Jenson Button şi Sebastian Vettel au cinci şanse de a obtine maximul de puncte, dar au, de asemenea, cinci şanse de a-şi ruina aspiraţiile la titlu. Literalmente o roată pusă greşit, ca Hamilton la Monza, ar putea însemna un dezastru. Cu alte cuvinte, rezultatul campionatului este complet imprevizibil.

McLaren susţin că au rezolvat problemele avute pe circuitele lente, după experienţa de la Marele Premiu al Ungariei. McLaren cred de asemenea că noile teste de flexibilitate ale FIA au “nivelat” concurenţa şi, prin urmare, Ferrari şi Red Bull nu mai au un avantaj. Constructorul britanic va aduce cîteva modificări importante la pachetul aerodinamic al maşinii pentru a avea un comportament mai bun pe acest circuit care necesită o “apăsare” mare.

Hamilton, care a cîştigat cursa de anul trecut, dar a abandonat în urmă cu două săptămâni, ştie cît de importantă este această cursă. “Am tras deja linie sub cursa de la Monza. Am învăţat din experienţă şi, deşi a fost extrem de dezamăgitor, aceste lucruri sînt uneori necesare ca să-ţi ascuţi mintea şi să-ţi creşti motivaţia într-un moment crucial al sezonului “, a spus el. “Merg la Singapore ca să cîştig.”

Vettel nu a renunţat la titlu, deşi este al cincilea in clasament, 24 de puncte în spatele liderului. “Nu am intrat in panică. Ne facem în linişte treaba. Eu cred în titlu – acesta este cel mai important lucru. Lupta va fi foarte strînsă în final, dar eu sînt optimist“, a comentat tînărul german.

Alonso, de asemenea, ştie că trebuie să termine cursa şi să puncteze bine în acest weekend, fiind la 21 puncte în spatele liderului Webber. “Eu nu am făcut socoteli, nu ştiu nici câte puncte am acum, dar ştiu că ne trebuie cinci podiumuri în ultimele curse.”

Piloţii pot folosi opt motoare în acest sezon, şi cu încă cinci curse rămase, unii dintre ei au ramas deja fără motoare proaspete. Dintre candidaţii la titlu, Webber are un avantaj, deoarece mai are două motoare Renault neutilizate şi va folosi un motor “proaspăt” în Singapore. Vettel mai are doar un motor nefolosit. Massa şi Alonso au folosit toate cele opt motoare, şi vor primi o penalizare de 10 locuri pe grilă dacă vor avea nevoie de un motor nou. Nick Heidfeld, care îl înlocuieşte pe Pedro de la Rosa, este în zona cu probleme: maşina sa Sauber cu numărul 22 a utilizat deja 9 motoare, iar Heidfeld va primi o penalizare în cazul în care are nevoie de un motor nou.

Heidfeld se întoarce la fosta sa echipa BMW-Sauber în locul lui De La Rosa, dar “Quick Nick” nu are un contract pentru anul 2011. El îl va înlocui pe spaniol doar pentru ultimele cinci curse.

Bridgestone va aduce anvelope medii şi super-soft la Singapore, un circuit cu un puţine linii drepte, dar cu multe viraje lente de 90 de grade care vor solicita mult anvelopele şi frînele.

Mulţi piloţi sînt preocupaţi de ploaia torenţială posibilă în cursul acestui week-end. A fost prognozată ploaie pentru tot sfîrşitul de săptămîna, şi există teama că această combinaţie de lumină artificială şi ploaie ar putea duce la probleme de vizibilitate cauzate de reflexii din suprafaţa pistei umede, ceea ce ar putea crea situaţii periculoase.

Emil Caldararu