Vettel cîştigă în Brazilia, titlul se joacă în ultima etapă

Cursa de la Interlagos s-a desfăşurat pe o vreme frumoasă, iar spectacolul nu a lipsit. Pole-man-ul surpriză Hulkenberg nu a reuşit să-şi păstreze prima poziţie, el fiind depăşit de Vettel în primul viraj şi de Webber în virajul 3. Alonso a trecut de Hamilton în turul 2, plecînd în urmărirea germanului de la Williams. A durat însă 7 tururi pînă a reuşit să-l depăşească, Hulkenberg reuşind să se apere excelent de atacurile spaniolului de la Ferrari, în timp ce cei doi piloţi Red Bull şi-au creat un avantaj de aproape 10 secunde. A venit apoi rîndul lui Hamilton să se bată cu Hulkenberg, pe care l-a depăşit după încă cîteva ture.

Mai în spate, Jenson Button a luat un start excelent de pe poziţia a unsprezecea, ajungînd pe 8, în faţa lui Schumacher. Confruntat însă cu o lipsă de aderenţă, englezul intră la standuri în turul 12, de pe locul zece. Cu pneurile mai dure, el are un ritm mult mai bun, reuşind să cîştige mai multe pozitii, astfel că după intrarea lui Hamilton la standuri în turul 21 a ajuns exact în spatele coechipierului său şi în faţa lui Schumacher, Kubica şi Hulkenberg.

Piloţii brazilieni au în schimb o cursă de casă cu mari probleme: Massa trebuie să facă două pitstopuri succesive din cauza unei probleme de fixare a unei roţi, iar Barrichello are o pană şi trebuie să facă un tur complet în ritm de melc pentru a ajunge înapoi la standuri.

Nico Rosberg are o cursă foarte bună, optînd pentru o oprire mai tîrzie la boxe şi ajungînd la final pe pozitia a şasea, plecat de pe 13.

Adrian Sutil a fost din nou în centrul atenţiei: plecat cu cauciucuri dure, de pe pozitia a 22-a, a ajuns pînă pe 8, dar ritmul său lent a format un “trenuleţ” de piloţi nervoşi în urma lui.

În turul 51, Tonio Liuzzi iese în decor în virajul al doilea, avariind maşina şi provocînd ieşirea Safety Car-ului în pistă. Cele 2 McLaren intră imediat la standuri pentru schimbarea pneurilor şi reuşesc să-şi păstreze poziţiile 4 şi 5. La fel face şi Nico Rosberg, care însă revine tot sub Safety Car pentru a schimba din nou. Cu toate astea, pînă la final reuşeşte să-l bată din nou pe multiplul campion Schumacher.

Ultimele ture au parte de mai multe lupte pentru poziţii în pluton, pole-man-ul Hulkenberg reuşind un loc 8, urmat de Kubica şi de omul nostru Kamui Kobayashi, care a făcut din nou o cursă agresivă pentru a intra în puncte, după ce luase un start slab.

Cu toată presiunea lui Alonso pe final, Vettel şi Webber şi-au păstrat primele două locuri, cu toate că lumea se aştepta ca ei să aplice o tactică de echipă în favoarea australianului, mai bine plasat în lupta pentru titlu. Dar acest lucru nu s-a întîmplat, ceea ce este în avantajul lui Alonso, înainte de ultima cursă a sezonului de duminica viitoare la Abu Dhabi.

Făcînd calculele, dacă Vettel cîştigă această ultima cursă şi Webber vine al doilea, lui Alonso îi ajunge locul 3 pentru a fi campion. Strategia Red Bull ar putea fi păguboasă şi s-ar putea să asistăm la un nou 2007, cînd cei doi coechipieri de la McLaren au pierdut titlul în ultima etapă în favoarea lui Kimi Raikkonen, tot pe un Ferrari…

Clasamentul final al Marelui Premiu al Braziliei:

1 Sebastian Vettel RBR-Renault 71 t. 1:33:11.803
2 Mark Webber RBR-Renault +4.2 sec.
3 Fernando Alonso Ferrari +6.8 sec.
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +14.6 sec.
5 Jenson Button McLaren-Mercedes +15.5 sec.
6 Nico Rosberg Mercedes GP +35.3 sec.
7 Michael Schumacher Mercedes GP +43.4 sec.
8 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth +1 tur
9 Robert Kubica Renault +1 tur
10 Kamui Kobayashi BMW Sauber- Ferrari +1 tur
11 Jaime Alguersuari STR-Ferrari +1 tur
12 Adrian Sutil Force India-Mercedes +1 tur
13 Sebastien Buemi STR-Ferrari +1 tur
14 Rubens Barrichello Williams-Cosworth +1 tur
15 Felipe Massa Ferrari +1 tur
16 Vitaly Petrov Renault +1 tur
17 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari +1 tur
18 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth +2 ture
19 Jarno Trulli Lotus-Cosworth +2 ture
20 Timo Glock Virgin-Cosworth +2 ture
21 Bruno Senna HRT-Cosworth +2 ture
22 Christian Klien HRT-Cosworth +6 ture
NC Lucas di Grassi Virgin-Cosworth +9 ture
Ret. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes Accident