Freddy Loix castiga Barum Czech Rally Zlín


Este a doua victorie pentru mine aici, acest raliu fiind unul plin de suspans dintre toate editiile desfasurate aici. Conditiile extrem de dificile si-au spus cuvantul, dar inca din prima zi m-am simtit foarte bine la volanul masinii cu toate ca la inceput lipsea ceva in pilotajul meu. Trebuia sa fim rapizi, dar in special sa nu facem nicio greseala.” a declarat Freddy Loix la sfarsitul raliului.

Proba speciala cu numarul 14 – HALENKOVICE, a fost cea mai dramatica proba a raliului. Cea mai lunga proba a zilei de duminica, in lungime de 24.9km, l-a pus pe castigatorul de anul trecut Jan Kopecky in imposibilitatea de a-si apara victoria obtinuta anul trecut in Cehia. Dupa o iesire in decor in care a avariat masina destul de serios, Kopecky s-a vazut nevoit sa abandoneze raliul pe PS 14, chiar in momentul in care se afla in pozitia de lider. Freddy Loix a obtinut cel mai bun timp pe speciala, urmat la 1.3s de Bryan Bouffier pe Peugeot S2000.

Speciala cu numarul 14 a fost cu ghinion si pentru echipajul Jozef Beres jr. – Robert Muller pe Fabia S2000, care dupa o iesire violenta in decor, a trebuit transportat la spital, iar proba a fost anulata. Jozef Beres jr. s-a ales cu clavicula rupta si copilotul sau cu o contuzie la cap, fiind tinut sub observatie in spital.

Cu o saptamana inaintea raliului la testele facute de Loix acesta a declarat ca este foarte increzator ca poate castiga acest raliu, dar dupa ce a vazut timpii impresionanti obtinuti de Kopecky si-a dat seama ca singura sansa de a castiga este sa mearga fara greseala.

Juho Hänninen ocupantul celei de-a doua pozitii a declarat la sfarsit “A fost un raliu foarte interesant. Obiectivul meu a fost acela de a ocupa pozitia 1 sau 2 pentru intarirea pozitiei din clasamentul general provizoriu. Pana la urma am terminat pe 2 si sunt fericit. A fost interesant pentru ca vremea se schimba pe fiecare speciala. Am inceput bine am mers tare, dar am avut parte de un moment dificil in care am avut mare noroc ca nu am abandonat.”

Pavel Valoušek a ocupat ultima pozitie a podiumului obtinand astfel cea mai buna clasare din cariera. Acesta s-a felicitat pentru alegera foarte buna a pneurilor pe care a facut-o, fiind mereu cu un pas inaintea celorlalte echipe. Informatiile obtinute de la localnici se pare ca si-au spus cuvantul si dupa consultarea cu echipa sa, Pavel Valoušek a reusit sa faca pe intreg parcursul raliului cea mai buna alegere a pneurilor.

Podiumul complet Skoda la facut pe Michael Hrábanek – directorul echipei Škoda Motorsport sa declare ” Sa fim pe locul 1 in clasamentul constructorilor in acest sezon acesta a fost si este obiectivul nostru. Avem experienta de anul trecut si am stiut sa pregatim masinile foarte bine.” Acesta a multumit tuturor echipajelor prezente pe primele 3 pozitii, dar si lui Jan Kopecky pentru felul in care a pilotat pana in momentul abandonului.

Eforturile si evolutia eroului local Jan Kopecky nu au ramas nerasplatite el primind trofeul “Colin McRae” care se acorda celui mai spectaculos pilot care reuseste sa aduca spiritul legendelor pe probele speciale. Trofeul a fost inmanat chiar de tatal lui Colin McRae, Jim McRae care a declarat “Am fost prezent pe probe si am vazut conditiile dificile de pe traseu, dar Jan a pilotat foarte bine si doar nesansa a facut ca el sa nu castige.”

Campionul en-titre Kris Meeke a reusit clasarea pe locul 4, la 1m57.6s in urma lui Freddy Loix.

Clasamentul general al pilotilor dupa Raliul Cehiei se prezinta astfel:

1. Juho HANNINEN 62 pct

2. Jan KOPECKÝ 47 pct

3. Freddy LOIX 30pct

4. Bruno MAGALHAES 30 pct

5.  Kris MEEKE 28 pct

Clasamentul constructorilor:

1. Škoda 140 pct

2. Peugeot 87 pct

3. M-Sport 31 pct

4. Ralliart 22 pct

5. Subaru 11 pct

Urmatoarea etapa va avea loc in Italia la San Remo in perioada 23-25 septembrie.

httpv://www.youtube.com/watch?v=oTZpN6BqKl8

Comentarii

comentarii