Vlad Cosma pe sapte la clasa lui la jumatatea Barum Czech Rally

Echipajul Napoca Rally Academy, Vlad Cosma/Florin Dorca, a  incheiat pe locul 7 la clasa 6 a doua zi a Barum Rally, a saptea etapa a Intercontinental Rally Challenge, aflata in desfasurare la Zlin, Cehia. Pe super-speciala desfasurata vineri seara in orasul Zlin, un concurent rasturnat chiar  inaintea lui l-a impiedicat pe tanarul roman sa-si masoare fortele cu pilotii locali. Sambata, Vlad a incercat sa atace, dar o problema la acceleratie si, mai ales,  setarile total neinspirate ale suspensiei micului Citroen C2R2 l-au scos din nou din carti si l-au facut sa piarda timp pretios pe primele patru speciale ale zilei, pe care a experimentat chiar si o usoara iesire in decor, din fericire fara urmari pentru masina.

 

Cu un nou set-up si cu problemele tehnice rezolovate in parcul de service, pilotul Napoca Rally Academy a incercat sa recupereze secundele pierdute pe a doua trecere pe cele patru probe. A reusit acest lucru intr-o oarecare masura pe PS 6 si PS 7, dar, pe PS 8, cea mai lunga proba a zilei, un furtun al sistemului de directie a cedat si Vlad Cosma s-a vazut nevoit sa parcurga ultimele doua speciale fara servo-directie, incheind in cele din urma etapa pe pozitia a 7-a la clasa 6, dupa inca o “incursiune” in afara drumului.

 

 

Nu e foarte bine, dar nici foarte rau nu e. Pe superspeciala de vineri seara  s-a rasturnat un concurent in fata noastra si am stat 1 minut si  26 de secunde pana s-a degajat traseul. Insa timpul pe care l-am primit de la oficiali a fost ok, ne multumeste. Oricum, pe superspeciala n-am fortat, am mers la spectacol. Ziua a doua, sambata, am inceput-o in forta. Dar, chiar de pe prima proba a zilei am avut probleme cu clapeta de acceleratie si, oricum, pe prima bucla am avut un set-up dezastruos, total nepotrivit pentru drumurile valurite de aici.

 

 

Shakedown-ul a fost irelevant si am incercat sa ne orientam dupa ce vazusem si noi pe aici. In cele din urma am ales foarte prost. Masina nu statea nicicum pe drum, am mers in asa fel incat sa nu abandonam. Am si avut parte de o scurta iesire in decor pe ultima proba din bucla, dar am reusit sa continuam. In service  mecanicii  au rezolvat problema cu clapeta de acceleratie si am schimbat si setarile. Acest lucru s-a vazut pe urmatoarele doua probe, pe care am fost “acolo”cu pilotii din Cehia, apoi s-a rupt un furtun si am ramas fara servo-directie. Am avut totusi noroc sa ajungem la final, pentru ca am ramas fara servo chiar in timp ce eram pe un viraj de stanga si volanul mi-a sarit brusc din mana. Am iesit din nou de pe drum, am mers circa 10 metri prin sant si abia am putut continua.

 

Inainte de asta eram in grafic la clasa noastra. E interesanta lupta, ne batem cu trei piloti de aici din Zlin, pentru noi acum e cam cum ar fi pentru ei daca am concura la Cluj. Oricum, mai este inca mult, duminica avem inca pe atata, ne vom stradui sa ajungem la final, pentru ca doar conjunctural se mai poate schimba ceva pentru noi. In parcul de service de la finalul zilei baietii de la Transilvania MotorSport au facut minuni, au schimbat tot sistemul de directie in 45 de minute. Ramane ca si noi sa ne concentram si sa terminam raliul”, a declarat Vlad.

 

Duminica mai sunt programate 6 probe speciale, insumand 115 kilometri. Va vom tine la curent cu evolutia echipajului Napoca Rally Academy in ultima zi a Barum Czech Rally.