Actualizarea inconfundabilului model Audi TT

  • Detaliile sportive de design accentuează aspectul dinamic al maşinii

  • Noua transmisie S tronic cu şapte trepte susţine performanţele sportive
  • Gama cuprinzătoare de dotări standard îmbunătățește experiența avută la volanul acestei mașini

 

La 20 de ani de la premiera seriei originale TT, a treia generație Audi TT este acum revizuită în detaliu. Astfel, modelul cu design legendar se prezintă cu un exterior sportiv şi sofisticat, cu motoare cu putere mai mare şi cu dotări standard mai bogate.

 

Prima generaţie a modelului Audi TT din producţia de serie a avut premiera în 1998. Cu trei ani mai devreme, Audi prezentase TT sub forma unui concept car. La Salonul Auto IAA din Frankfurt a fost expus un coupé, iar la Tokyo Motor Show un roadster. La scurt timp după lansare, TT Coupé a ajuns în topul segmentului.

 

Audi TT întruchipează plăcerea condusului şi atenţia pentru detalii: elementele din aluminiu şi interiorul orientat spre şofer, designul avangardist al jantelor, levierul scurt al schimbătorului de viteze cu nuca, având design de minge, clapeta caracteristică a rezervorului şi terminaţiile rotunde duble ale sistemului de evacuare se numără printre detaliile caracteristice acestui automobil sport compact. Designul, cu formele sale geometrice incisive, are fani în întreaga lume.

 

 

Mai rafinat, cu performanţe optimizate, cu dotări mai bogate

Imediat după cea de-a 20-a aniversare a primului Audi TT, marca a accentuat în mod special caracterul sportiv al noului model. Astfel, Audi a rafinat designul noului TT, i-a îmbunătăţit performanţele şi i-a extins gama de dotări standard. Versiunea de echipare de bază a noului model dispune acum de planşa de bord orientată spre şofer, Audi virtual cockpit, precum şi de sistemul de manevrabilitate Audi drive select, de senzorul pentru ploaie şi lumină, oglinzi exterioare încălzite şi volanul multifuncţional, un plus care permite controlul tuturor funcţiilor sistemului de infotainment şi ale sistemului de comandă vocală, folosind doar volanul. În dotarea standard mai sunt incluse porturile USB iluminate, precum şi sistemul Bluetooth pentru interconectarea dispozitivelor cu automobilul.

 

 

Sportiv şi expresiv: designul exterior

Designul exterior al noului TT este mai masculin, mai progresist şi mai sportiv decât până acum.. Secţiunea frontală este marcată de grila Singleframe tridimensională a radiatorului, specifică modelelor Audi. Prizele de aer laterale de mari dimensiuni accentuează lăţimea maşinii, încă din versiunea de bază.

 

În spate, liniile orizontale subliniază încă o dată lăţimea noului Audi TT. Sub clapeta rezervorului nu este instalat niciun buşon, şoferul putând introduce pistolul de alimentare cu combustibil direct în conducta rezervorului – un element caracteristic automobilelor sport. Farurile cu LED sau cu tehnologie Matrix LED sunt oferite opţional. Luminile de semnalizare dinamice conferă accente atractive.

 

 

Pachetul exterior S line cu design nou subliniază şi mai mult caracterul sportiv al modelului Audi TT. Pachetul include un splitter pe întreaga lăţime a secţiunii frontale, prize de aer verticale, grila radiatorului cu finisaj titanium black şi praguri laterale specifice, cu inserţii, precum şi un design sport pentru partea din spate. Astfel, sunt integrate un difuzor mai lat, precum şi prize de aer verticale cu lamele orizontale sub blocurile optice din spate.

 

Variantele TT Coupé şi TT Roadster au fiecare o lungime de 4,19 metri. Ambele versiuni de design au console scurte. Ampatamentul este de 2,51 metri. Noul TT iese din fabrică pe roţi cu jante de 17 inchi. Audi şi Audi Sport oferă opţional jante de 18, 19 şi 20 de inchi. Gama de culori exterioare a fost completată cu trei noi nuanţe: albastru cosmos blue, portocaliu pulse orange şi albastru turbo blue (exclusiv pentru S line).

 

Motoare puternice

Pentru noul TT, Audi oferă motoare pe benzină de diferite puteri, combinate fie cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză sau cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj şi şapte trepte. La ambele versiuni de transmisie, treptele inferioare sunt special configurate pentru a asigura o acceleraţie mai puternică, iar treptele superioare menţin turaţia motorului la niveluri reduse. Toate noile motoarele dispun de filtru de particule pentru benzină.

 

Sportivul înnăscut: suspensiile şi tracţiunea quattro

Noul Audi TT oferă o manevrabilitate dinamică şi totodată precisă. Când clientul alege

pachetul S line sport sau Audi magnetic ride, maşina are garda la sol redusă cu zece milimetri. Printre cele mai interesante dotări cu care este echipat şasiul se numără direcţia progresivă, suspensiile spate cu patru braţe şi sistemul electronic de control al stabilităţii (ESC). Sistemul de control al cuplului adaptat fiecărei roţi este activat în virajele abordate cu viteză şi optimizează manevrabilitatea în funcţie de cât este necesar, prin intervenţii precise de frânare asupra roţilor de pe interiorul virajului, care nu sunt supuse sarcinii.

 

Orientare spre şofer: bordul şi sistemele de asistenţă

Caracterul de automobil sport este subliniat şi de interiorul cu linii clare de design şi cu o puternică orientare spre şofer. Panoul de instrumente aminteşte de aripa unei aeronave. Gurile rotunde de ventilaţie, cu elemente de control integrate, duc cu gândul la motoarele jeturilor şi reprezintă un detaliu devenit deja clasic pentru un TT.