Cupa Europei de Est la Raliuri este un trofeu obtinut de Romania

Intors din Rusia, unde s-a desfasurat ultima etapa a FIA European Rally Cup (East), proaspatul campion al Europei de Est, Tempesta, a tinut astazi sa precizeze ca trofeul apartine, ca si anul trecut, Romaniei: Eu concurez in toate competitiile cu licenta romaneasca. Pe geamul masinii, alaturi de numele meu, este steagul Romaniei. Victoria va fi trecuta in palmaresul FIA ca apartinand Romaniei. Pe de alta parte regulamentul federatiei internationale spune ca in clasamentele fiecarui raliu, alaturi de numele pilotului trebuie trecut steagul care reprezinta nationalitatea sa. Asa se explica de ce, pe site-urile raliurilor internationale la care am participat este trecut Marco Tempestini ROU, conform licentei, dar steagul afisat langa nume este cel italian, conform nationalitatii mele, a precizat pilotul Napoca Rally Academy.

Trofeul european reprezinta pentru echipajul Tempesta/Dorin Pulpea o dulce consolare pentru un sezon de cosmar in Campionatul National de Raliuri al Romaniei unde a dus pana la capat doar 3 din cele 8 etape care s-au desfasurat in 2010: Inainte de toate suntem fericiti ca, macar pe partea internationala, ne-a reusit ce ne-am propus la inceputul anului: confirmarea unui titlu european. Spun confirmarea pentru ca e mai greu sa-l castigi prima oara. Sezonul acesta am avut evolutii bune in competitia externa: in afara de Rusia, unde, din cauza unei pene, am venit pe locul patru, toate celelalte raliuri din FIA European Rally Cup (East) le-am terminat pe podium.

Diferenta intre raliurile internationale si cele din campionatul intern este data, in  primul rand, de lungime. Sunt raliuri de trei ori mai lungi decat cele din Campionatul National si, daca se intampla ceva, este timp pentru a recupera. In plus, pe 220-250 de kilometri de probe speciale toata lumea are probleme mai mici sau mai mari, asa incat, spre deosebire de competitia interna,  o problema ivita la unul dintre concurenti nu reprezinta neaparat un avantaj determinant pentru adversar.


In fine, ne bucuram ca am adus acest titlu inca o data la Cluj, in Romania. Este important pentru ca steagul Romaniei va fi din nou prezent la ceremonia de premiere a sezonului organizata de FIA si vom fi prezenti in continuare pe harta geografica a castigatorilor competitiilor organizate de Federatia Internationala de Automobilism. Suntem insa dezamagiti de prestatia noastra in campioantul intern. Cinci abandonuri in opt etape este prea mult! O mica consolare o reprezinta faptul ca, in 4 din cele 5 raliuri in care am abandonat, eram pe locuri fruntase in clasament. Dar, locul opt in campionat este total nesatisfacator. Ramane doar bucuria trofeului european si ne pregatim pentru un nou sezon”, a declarat Tempesta.

Victoria, pentru al doilea an consecutiv, in FIA European Rally Cup (East) ii asigura pilotului Napoca Rally Academy certitudinea unui nou sezon la varf  atat in Campionatul National de Raliuri al Romaniei, cat si in Cupa Europei de Est si poate chiar mai mult: Este foarte bine pentru noi ca am castigat acest titlu, partenerul nostru principal ni l-a stabilit ca prim obiectiv, asa incat sunt increzator ca vom continua parteneriatul si sezonul  viitor. In 2011 vom participa cu siguranta in Campionatul National de Raliuri al Romaniei, vom avea o noua prezenta in Cupa Europei de Est pentru ca principalul nostru partener are interese in acesta zona si s-ar putea sa participam chiar la cateva etape ale Campionatului European, a anuntat, in final, Tempesta.

Pentru performanta similara reusita in 2009, Marco Tempestini a primit din partea autoritatilor judetene titlul de “cel mai bun sportiv clujean al anului”, fiind primul strain care a obtinut aceasta distinctie in istoria sportului din Cluj.

Berti Panaiot

Credit foto: Pavel Nizkin