Echipa României punctează din nou în Campionatul European de Enduro

Pe 26 şi 27 iunie, lotul naţional de enduro s-a deplasat în Polonia, la Kielsce, pentru a doua etapă a Campionatului European de Enduro. Deşi Red Bull Romaniacs este în plină desfăşurare în România şi Sorina Sandu (Comexim R Lupeni), Ervin Kovacs (Ivan Moto Racing Odorheiu Secuiesc) şi Tudorel Cristea (Adventure Ride Bucureşti) sunt cu toţii  mari amatori de enduro extrem, cei trei piloţi au preferat să continue aventura europeană, o premieră pentru sportul românesc.

Chiar dacă traseele de câmpie nu sunt specialitatea piloţilor români, nici unul dintre ei nu s-a întors acasă fără puncte, în ciuda ghinioanelor de care au avut parte în acest week-end. Astfel, Sorina Sandu (Gas Gas EC 200 Racing) s-a clasat pe locul şapte în prima zi de concurs, obţinând primele ei puncte în Campionatul European de Enduro.

Deşi recomandările medicilor erau să ia o pauză competiţională, din pricina problemelor de la încheieturi le degetelor, Tudorel Cristea (Gas Gas EC 300 Racing) şi-a ameliorat performanţele din prima etapă, de la Boussac (Franţa), clasându-se se pe locul 17 şi punctând din nou în clasamentul general al competiţiei!

Doar un ghinon de ordin tehnic l-a împiedicat pe Ervin Kovacs să îşi atingă ţinta, de a se clasa în primii zece piloţi. Sâmbătă, în primul tur, lanţul motocicletei sale (Gas Gas EC 250 Six Days) a căzut de pe pinioane, Ervin fiind nevoit să piardă peste zece minute remediind problema, astfel încât a fost nevoit să mulţumească cu locul 21. Deşi dumincă a plecat foarte motivat, Ervin a pierdut două minute, alături de alţi piloţi, căzând victimă unei erori de marcaj a traseului. Graţie evoluţiei sale foarte rapide pe probele speciale, este de aşteptat ca Ervin să puncteze, la ora redactării acestui material, organizatorii nu au dat publicităţii rezultatele finale.

În a doua zi de concurs, Tudorel Cristea a preferat să se retragă din concurs, pentru că nu putea să ţină bine ghidonul şi risca o căzătură serioasă, iar Sorina Sandu a fost forţată să se retragă acumulând mai mult de 30 de minute întârziere la punctele de control. De notat că din cele zece concurente, doar trei au reuşit să terminte a doua zi de concurs, fiind vorba de sportive cu experienţă în Campionatul Mondial de Enduro.

Participarea celor trei piloţi români  în Campionatul European de Enduro este posibilă graţie susţinerii din partea Federaţiei Române de Motociclism şi a importatorului Gas Gas, Patrick Moto.

Marc Sandu – PR FRM