Publicitate

Joi, 14 mai, ne întoarcem către cea mai puternică forţă care ne defineşte – pasiunea. “Freude” este un eveniment live, difuzat pe pagina Facebook BMW România, care reuneşte 14 invitaţi excepţionali şi povestea lor despre dragostea pentru automobil.

Plăcerea de a conduce, emoţia vitezei, dragostea pentru design, istorie, căutarea formei perfecte sau restaurării impecabile – “Freude” îşi propune să exploreze pasiunea ca forţă care defineşte legătura noastră specială, de mai bine de un secol, cu automobilul.

 

În prezentări de câte 10 minute, invitaţii noştri îşi vor dezvălui colecţiile, munca de decenii sau emoţiile pe care le-au trăit alături de maşinile care le-au definit viaţa:

 

1. Andrei Flueraru şi povestea unei familii din România alături de o familie BMW. Aniversăm 65 de ani BMW Isetta, “biluţa de giugiuleală”, unul din cele mai faimoase bubble cars din istorie.

2. Tiriac Collection cu un spectaculos Auburn Boattail Speedester din 1928, maşina sport americană definitorie pentru era Marelui Gatsby.

 

3. Design şi aerodinamică inovatoare din Europa de Est interbelică: Pavel Kasik, colecţionarul de Tatra.

 

4. Jackie Jouret, jurnalistul american care explorează istoria surprinzătoare BMW.

 

5. BMW Group Classic se prezintă cu două automobile unicat: modelul BMW 507, care i-a aparţinut lui Elvis Presley şi a fost descoperit chiar de Jackie Jouret, şi legendarul prototip BMW Seria 7 Goldfisch, singurul motor V16 construit vreodată într-un BMW.

6. Peter Gleeson, probabil cel mai mare colecţionar de modele BMW Motorsport din lume, dar şi de veritabile modele art car.

 

7. Alex Zanardi, eroul fără limite. Pilot de Formula 1 şi IndyCar, a depăşit un accident tragic în 2001. A revenit cu victorii şi curse valoroase pe circuit, este campion mondial şi paralimpic şi autorul mai multor curse Iron Man în cărucior cu rotile şi handbike, încheiate cu recorduri.

 

8. Adrian Mitu, pictorul român care spune poveştile automobilului şi care a câştigat recunoaşterea în SUA prin instalaţiile sale de artă narativă.

9. Chevrolet Corvette C1 din 1961, prima maşină iubită de cosmonauţii americani şi care a răsturnat etaloanele sportivităţii pe piaţa americană. În premieră, 1961 vine cu transformarea spatelui care prefigura legendarul design Stingray. Mașina a primit o restaurare extinsă la Oldtimer Studios, cel mai mare atelier de restaurări din România.

 

10. Pantera de Tomaso în configuraţie de Grupa 4. Un monstru al asfaltului, cu un istoric special în cursele Cannon Ball din anii ’80 şi cu recorduri de viteză, care acum trăieşte o nouă viaţă pe circuitele din România. Mașina a fost readusă la viață de asemenea de echipa Oldtimer Studios.

 

11. Familia Dorobanţu şi o poveste de dragoste pentru cea mai consacrată maşină naţională, cu Dacia Sport în prim-plan, un model rar, care se construia manual şi care a fost readus la viaţă cu multă grijă pentru a putea să îi spunem încă o dată povestea.

 

12. Pasiunea are multe forme. Suzuki Samurai supercharged într-o pregătire de off-road incredibil de elegantă, un model construit de Lucian Traşcă.

 

13. Caddilac Eldorado 1959, una din multele automobile americane din colecţia lui Paul Sindie – expresia apogeului războiului “fin tails”.

 

14. Reyn Riviera – colecţionarul care a construit un atelier de service în jurului pasiunii lui pentru BMW, numit “o enclavă utopică de pasiune BMW din California”.

 

Invitaţii vor fi însoţiţi de către jurnalişti din trei ţări, România, Cehia şi Statele Unite. Vor fi alături de noi Andrei Barbu (MotorVlog), Bogdan Mirică (La Volan), Frantisek Vahala (classicblog.cz); Alex Buţu (BMWblog.ro), Jacky Jouret (Roundel), Dan Scarlat si Daniel Butnariu (auto motor şi sport), Radu Gurămultă şi Adrian Cobzaşu (RacingWheels), Daniel Tomescu (StacsTV) şi Mircea Meşter (automarket.ro).

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro