Dirk Müller (Germania) şi John Edwards (SUA), piloţii #56 BMW Z4 GTE, au reuşit o clasare pe locul al treilea al cursei de patru ore din American Le Mans Series, desfăşurată la Monterey (SUA). Cea de-a 2-a clasare consecutivă pe podium a maşinii cu numărul de concurs 56 – în doar a treia cursă a noului program – şi cu o victorie pentru #55 la Long Beach (SUA) menţin BMW pe locul al doilea al clasamentului constructorilor de la categoria GT, în timp ce Müller urcă pe prima poziţie în ierarhia piloţilor.
La startul cursei, Müller s-a aflat pe locul al optulea al grilei, dar a reuşit să ajungă al patrulea după primele 27 de tururi. La finalul primei ore de cursă, în turul 45, el urca în Top 3 şi s-a menţinut acolo până i-a cedat locul în cockpit lui Edwards, în turul 57, moment în care întrecerea era neutralizată pentru a treia oară. Edwards a rămas pe locul al treilea până în momentul manevrei care ar putea fi considerată “faza cursei”, prin care a urcat pe locul al doilea: o evadare “interior-exterior” printre cei mai lenţi. O eroare la restart l-a costat locul al doilea, dar s-a menţinut pe poziţia a treia, astfel că a reuşit primul său podium în ALMS.
Din păcate, #55 BMW Z4 GTE – pilotat de Bill Auberlen (SUA) şi Maxime Martin (Belgia) – a suferit o cedare a diferenţialului la puţin timp după jumătatea cursei şi a fost nevoit să se retragă în turul 85. Aflat pe locul al cincilea la start, Auberlen a avut o evoluţie consistentă, care i-a permis să ruleze al treilea în cea mai mare parte a primului tronson. Un pit stop pentru înlocuirea părţii spate a caroseriei l-a trimis la un tur de lider, dar a reuşit să revină în acelaşi tur cu plutonul fruntaş chiar înainte de a-i preda cockpitul lui Martin în turul 83. După numai două tururi, Martin a revenit la standuri într-un nor de fum de ulei şi, în cele din urmă, a abandonat.
După tradiţionala pauză de opt săptămâni pentru a permite echipelor să participe la cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franţa), cea de-a patra etapă din sezonul 2013 al American Le Mans Series va avea loc la Lime Rock Park (SUA), la 6 iulie.
Bobby Rahal – Team Principal BMW Team RLL: “Fără îndoială, această zi a fost una combinată. Îmi pare rău că Bill şi Maxime au fost nevoiţi să abandoneze după ce au recuperat turul faţă de lider. Acum, Dirk este în fruntea clasamentului, iar John a avut o cursă foarte bună. Este dificil să combatem diferenţa de viteză – mai mult decât evidentă – care ne separă de concurenţă, dar vom continuam să luptăm zi de zi.“
Dirk Müller – #56 BMW Z4 GTE: “Categoric, am reuşit să continuăm evoluţia bună de la Long Beach cu o altă clasare pe podium la Laguna Seca. Este plăcut să fiu lider în clasamentul piloţilor, dar diferenţa este mică, un singur punct este între mine şi urmăritori. Îmi pare rău că Bill şi Maxime nu au reuşit să încheie cursa.“
John Edwards – #56 BMW Z4 GTE: “Depăşirea a fost foarte interesantă. În trecut, în GRAND-AM Continental Series, am mai concurat împotriva lui Bryan (Sellers), iar acum, când a fost blocat în trafic, am ajuns în dreptul lui. Când cei mai lenţi ne-au făcut loc, maşinile noastre s-au atins un pic, dar Bryan este un pilot corect. Am reuşit să îl depăşesc, dar, din păcate, greşeala mea de la restart i-a permis să-şi recupereze locul. Per total, sunt încântat de primul meu podium în ALMS.“
Clasamentul piloţilor, categoria GT
1. Dirk Müller 39p; 2. Oliver Gavin, Tommy Milner 38p; 3. Bill Auberlen, Maxime Martin 37p.
Clasamentul constructorilor, categoria GT
1. Corvette 59p; 2. BMW 49p; 3. Porsche 45p.
Clasamentul echipelor, categoria GT
1. Corvette Racing 56p; 2. BMW Team RLL 49p; 3. Team Falken Tire 36