Mani Gyenes in odiseea Dakar 2017

Pilotul Autonet Motorcycle Team, Emanuel Gyenes concureaza in perioada 2-14 ianuarie 2017 in cea de a 39-a editie a Raliului Dakar. Acesta este cel de al 7-lea start al lui Mani in raliul, care timp de doua saptamani si aproximativ 9.000 de km ofera aventura suprema din sportul cu motor.

Dakar 2017 consemneaza popasul cu numarul 9 din America Latina al raliului si adauga in istoria acestuia cea de a 29-a tara pe care o traverseaza. Este vorba despre Paraguay, a carui capitala, Asuncion, va gazdui verficarile tehnice si startul festiv. Pe 2 ianuarie, tot din Asuncion, se va da si startul in prima din cele 13 etape ale raliului care va totaliza, la categoria moto, 8.818 km (dintre acestia 4.088 reprezinta lungimea totala a probelor speciale). Dupa Paraguay, se va merge in Argentina, apoi in Bolivia, urmand ca la finalul celor doua saptamani de raliu sa se ajunga in Buenos Aires (Argentina).

 

6 etape la peste 3.000 de metri altitudine

Potrivit lui Marc Coma, directorul sportiv al Dakar-ului, editia 2017 va fi cea mai dificila dintre cele organizate in America de Sud, un rol important in crestera dificultatii avandu-l altitudinea. Vor fi in total sase etape la peste 3.000 de metri altitudine, prima fiind programata pe 5 ianuarie. Intr-una dintre zile, concurentii de la categoria moto vor ajunge chiar la 4.800 de metri altitudine, iar in alta vor avea prilejul sa ruleze pe malul lacului Titicaca (situat la 3.812 m altitudine), cel mai mare lac din America de Sud.

 

Mani Gyenes #29: Va fi dificil la altitudine pentru ca din pricina nivelului mai scazut de oxigen trebuie sa reduci ritmul ca sa fi sigur ca termini ziua. Ziua de odihna o avem programata pe 8 ianuarie in La Paz, capitala Boliviei si aceasta este capitala situata la cea mai inalta altitudine din lume, 3.640 m. Va fi foarte frig noaptea in etapele pe care le vom petrece la altitudine, se astepta temperaturi aproape de 0 grade C.

O etapa (zi) de aproape 1.000 de km

Pe 11 ianuarie este programata o etapa de 977 km cand se va merge pe teritoriul Argentinei din Salta in La Rioja. Pe aproximativ jumatate din distanta totala care se va parcurge in acea zi, se va rula in regim de proba speciala.

 

Al 7-lea start in cel mai dificil rally-raid din lume

Mani a debutat in Dakar, in urma cu 10 ani, cand lua startul in editia 2007, ultima organizata pana acum in Africa. Satmareanul avea pe atunci 22 de ani si nu mai navigase niciodata in conditiile din Africa. A incheiat raliul cu al 46-lea timp (la start au fost 234 de motociclete) si s-a clasat pe 9 la debutanti. Intre timp a castigat raliul de doua ori la clasa Maraton in 2011 si 2015 (la aceasta categorie nu este permisa schimbarea motorului de-a lungul celor doua saptamani de raliu), iar in 2016 avut al 14 lea timp in clasamentul general. Acum este privit de catre Amaury Sport Organisation, organizatorul Dakar-ului, si de catre specialistii in rally-raid drept unul dintre cei mai buni piloti privati din raliu.

Aventura Dakar 2017 va incepe pentru Mani si colegii sai din echipa de asistenta tehnica, Laszlo Olah si Szabolcs Racz, pe 26 decembrie cand vor decola din Bucuresti urmand sa aterizeze dupa aproximativ 24 de ore in Buenos Aires. Din portul argentinian, unde vor merge sa recupereze masina de asistenta si motocicleta transportate de catre organizatori, au de facut o calatorie de 1.000 de km pana in Asuncion, capitala Paraguayului. Ultimele detalii vor trebui puse la punct foarte repede, avand in vedere ca sunt programati la verificarile administrative si tehnice pe 30 decembrie.

 

Nota:  Potrivit unei statistici data publicitatii de catre Amaury Sport Organisation, organizatorul Dakarului, raliul este a doua competitie de motorsport din lume la capitolul notorietate. Pe primul loc se afla Formula 1, iar pe trei se afla WRC – Campionatul Mondial de Raliu.