Veniturile nete ale GM au crescut cu 89 %, până la 2,5 miliarde USD


Compania General Motors (NYSE: GM) a anunțat astăzi venituri nete pentru al doilea trimestru care pot fi atribuite acţionarilor comuni de 2,5 miliarde USD sau 1,54 USD pe acțiune, marcând cel de-al şaselea trimestru consecutiv ce a adus profit companiei. În cadrul celui de-al doilea trimestru al anului 2010, venitul net al companiei GM care poate fi atribuit acţionarilor comuni a fost de 1,3 miliarde USD sau 85 de cenţi per acțiune.

 

 

În comparaţie cu al doilea trimestru al anului 2010, venitul a crescut cu 6,2 miliarde USD, până la 39,4 miliarde USD. Profitul operațional înainte de deducerea dobânzilor și impozitelor (EBIT) a fost de 3,0 miliarde USD comparativ cu 2,0 USD în cel de-al doilea trimestru al anului 2010. Nu au intervenit elemente speciale în niciuna dintre perioade.

 

 

Investiţiile GM în economia de carburant, design şi calitate sunt profitabile pe întreg globul, în timp ce creşterea cotei de piaţă globale şi rezultatele financiare se mențin”, a declarat Dan Akerson, Preşedinte al consiliului de administraţie şi Director Executiv.  „Progresul nostru a fost constant şi ne pregătim să lansăm multe alte modele noi în decursul acestui an, inclusiv Chevrolet Sonic în America de Nord, Opel/Vauxhall Zafira în Europa şi Baojun 630 în China, pentru a susţine în continuare această creștere.”

 

Prezentare generală a rezultatelor GM (în miliarde , cu excepţia sumelor pe acțiune)

 

 

Trimestrul 2       2010 Trimestrul 2       2011

 

Venit 33,2 USD 39,4 USD
 

Venit net care poate fi atribuit acţionarilor comuni

 

1,3 USD

 

2,5 USD

Venit pe acțiune (EPS) 0,85 USD 1,54 USD

 

Profit EBIT ajustat 2,0 USD 3,0 USD
Elemente speciale 0 USD 0 USD
 

Fluxul de numerar net din activităţi de exploatare în industria auto

 

3,8 USD

 

5,0 USD

Fluxul financiar liber de disponibilităţi în industria auto 2,8 USD 3,8 USD

 

 

  • GM North America (GMNA) a comunicat o valoare EBIT ajustată de 2,2 miliarde USD,  însemnând o creştere cu 0,6 miliarde USD în comparaţie cu trimestrul al doilea al anului 2010.
  • GM Europe (GME) a raportat o valoare EBIT ajustată de 0,1 miliarde USD, însemnând o creştere cu 0,3 miliarde USD  în comparaţie cu trimestrul al doilea al anului 2010. În cadrul celui de-al doilea trimestru al anului 2011, GM Europe a suportat costuri de restructurare de aproximativ 100 milioane USD, ceea ce a însemnat o scădere cu aproximativ 200 milioane USD în comparaţie cu cel de-al doilea trimestru al anului 2010.
  • GM International Operations (GMIO) a comunicat o valoare EBIT ajustată de 0,6 miliarde USD, în creştere cu 0,1 USD față de al doilea trimestru al anului 2010.
  • GM South America (GMSA) a raportat o valoare EBIT ajustată de 0,1 miliarde USD, în scădere cu 0,1 miliarde USD față de al doilea trimestru al anului 2010.

 

Pentru acest trimestru, fluxul de numerar corespunzător activităţilor din sectorul auto a fost de 5,0 miliarde USD şi fluxul financiar liber de disponibilităţi a fost de3,8 miliarde USD.

 

 

GM a încheiat trimestrul cu o valoare totală a lichidităţilor în sectorul auto foarte mare, de 39,7 miliarde USD.  Numerarul şi titlurile de plasament din domeniul auto, inclusiv activele imobilizate ale Trustului Canadian de Sănătate, a fost de 33,8 miliarde USD, în comparaţie cu 30,6 miliarde USD, la finalul primului trimestru al anului 2011.

 

Veniturile şi fluxul de numerar sunt constante şi intenţionăm să îmbunătăţim principiile de bază ale mărcilor puternice, produselor de excepţie şi pârghiilor operaţionale, pentru a obține o creştere profitabilă în toată lumea”, a declarat Dan Ammann, Vicepreşedinte Executiv şi Director Financiar.

 

 

General Motors (NYSE: GM, TSX: GMM), unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume, a fost înfiinţată în anul 1908. Cu sediul central în Detroit, GM are peste 208.000 de angajaţi în toate regiunile importante ale lumii şi activează în peste 120 de ţări.  GM şi partenerii săi strategici produc autoturisme şi camioane în 30 de ţări, comercializându-le şi asigurând lucrări de service pentru aceste autovehicule sub următoarele mărci: Baojun, Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Daewoo, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall şi Wuling. Cea mai mare piaţă naţională a GM este China, urmată de Statele Unite ale Americii, Brazilia, Marea Britanie, Germania, Canada şi Italia. Filiala GM, OnStar, este lider în industria auto în privinţa siguranţei auto şi a serviciilor de informare

Comentarii

comentarii