Drive test Nissan Juke – 1.5 dci

Toate masinile arata la fel!”. Daca si tu esti de acord cu asta, atunci arunca o privire la ultimele modele ale celor de la Nissan. Murano este un mix intre un off-roader si o masina de lux. Qasqai este rezultatul intalnirii dintre un off-roader si un hatchback. Si, recent, familiei i s-a alaturat cel mai indraznet membru: Juke, care este o imbinare intre off-road si un coupe sportiv. Este oare o gluma? De ce au loc toate aceste incrucisari ale diferitelor tipologii de masini? Pentru ca acestea combina punctele forte ale celor doua lumi si arata special. Asta daca lucrurile sunt facute ca la carte!

 

In ultima vreme a fost lansata o adevarat cruciada in cautarea unor noi segmente pentru masini. Coupe-ul cu patru usi este cel mai clasic exemplu, la fel si cross-overele compacte. Cel din urma s-a dovedit a fi foarte popular in randul clientilor, iar Nissan are deja o experienta buna cu Qasqai.

 

Pana nu demult, Nissan era producatorul unor masini neatragatoare si conservatoare. Dupa unele schimbari „de suflet”, producatorul japonez a facut multi pasi curajosi. Juke urmareste sa duca mai departe succesul inregistrat de Qashqai. Insusi numele sugereaza faptul ca avem in fata o companie mult mai increzatoare. Chiar si asa, un nume indraznet nu este suficient pentru a garanta succesul in jungla vanzarilor auto. Nissan spera ca designul extrem al lui Juke va fi suficient.

 

Exterior

Din punct de vedere al aspectului, designerii lui Juke au facut cu siguranta tot ce le-a stat in putinta. Liniile masinii sunt extravagante, ba chiar tind spre unele extreme. De exemplu, aripile laterale aproape ca ies prin capota, facand rotile sa para mult mai mari decat sunt in realitate. Manerele usilor spate au fost ascunse, astfel ca Juke are silueta unui coupe in doua usi.

 

Detaliile precum stopurile in forma unui bumerang sau imensele proiectoare de ceata, fac din Juke o masina capabila sa intoarca multe capete pe strada, fie ele doar din curiozitate. Oricine isi va cumpara un Juke isi doreste sa iasa din multime si va reusi acest lucru fara nicio urma de indoiala.

 

Interior

Cand designerii au inceput sa lucreze si la interior, nu au ramas lipsiti de inspiratie. Deasemeni, acestia nici nu au uitat ideea unica a acestei masini. Juke se vrea a fi cel mai sportiv membru al familiei de cross-overe Nissan. Pozitia de condus este una inalta, astfel incat soferul are o buna perspectiva asupra traficului din fata. Chiar si asa, scaunele sunt adanci iar usile ajung pana in dreptul umerilor, lucru menit sa-ti ofere un sentiment de siguranta dar si similar cu cel al unui coupe.

 

Spatiul din zona capului si a picioarelor este bun in partea din fata. Datorita liniei joase a plafonului, nu acelasi lucru se poate spune si pentru ocupantii banchetei spate. Chiar si asa, volumul portbagajului este acceptabil, la nevoie putand fi marit pana la 830 litri prin rabatarea banchetei. Juke nu are niciun artificiu pentru spatiile de depozitare. Toate eforturile au fost depuse pentru ca habitaclul sa arate bine.

 

Performante si consum

 

Cea mai „echilibrata” varianta a lui Juke este probabil cea diesel. Versiunea de top, cea de 1.6 litri turbo pe benzina am testat-o anul trecut, alaturi de sistemul de tractiune integrala. Masina din testul de astazi era dotata cu ultra-mega-arhi binecunoscutul 1.5 dci. Nu prea avem ce sa va mai spunem despre acest motor, el regasindu-se pe mai multe modele Renault si Nissan. Chiar daca nu este o unitate nu foarte sportiva, care dezvolta 110 cai putere si un cuplu maxim de 240 Nm, Juke dci este o masina vioaie, sprintul de la 0 la 100 de km/h facandu-se in 11,2 secunde, in timp ce viteza maxima se opreste la 175 km/h.

 

Cand vine vorba despre placerea condusului, Juke sta putin mai bine la acest capitol. Cursa levierului cutiei de viteze manuale este scurta si precisa iar ambreiajul reactioneaza foarte repede la orice schimbare, facand masina sa para mai agila decat este. Cifrele producatorului vorbesc despre un consum mixt de 4,9 l/100 km insa, in cadrul testului nostru, computerul de bord ne arata la final un consum extraurban de 6,2 l/100 km. Merita mentionat faptul ca tot timpul Juke Dci a gazduit cinci pasageri si bagajele fiecaruia dintre noi, aceasta fiind masina cu care am efectuat deplasarea la debutul sezonului 2012 al Campionatului National de Viteza in Coasta de la Teliu.

 

Manevrabilitate

 

Acest capitol nu ar fi desavarsit fara un caracter dinamic al masinii. Directia este putin mai directa decat media masinilor din zilele noastre. Desi este putin mai inalt, masurand 1,57 metri, Juke se inclina foarte putin pe viraje, gratie unei suspensii bine setate. In cazurile virajelor scurte si rapide, greutatea masinii isi spune cuvantul si uneori intervine ESP-ul. Juke are o aderenta foarte buna pe virajele lungi si de viteza.

 

Modelul nipon are o suspensie putin mai ferma decat cea a unei compacte obisnuite, insa, ramane o masina destul de confortabila atat in oras cat si in afara acestuia. Faptul ca prin parbriz poti vedea farurile amplasate in zona de sus a capotei, te ajuta sa estimezi gabaritul masinii, mai ales la parcare.

 

Concluzia finala

 

Cand vine vorba despre Juke, totul se rezuma la curajul de a fi diferit. Datorita designului in mare parte, Juke reuseste sa fie altfel decat ceilalti. Datorita prezentarii, totul pare mult mai atragator decat in cazul altor masini. Performantele motorului diesel de 1.5 litri sunt acceptabile iar consumul este bun.

 

Scepticii vor spune in continuare ca Juke este reprezentatul unei nise mult exagerate, dar crossoverul celor de la Nissan poseda destule atuuri pentru a face pasul de la un accesoriu catre un ajutor al unei familii. Juke urmeaza aceasi cale deschisa de Qasqai, iar succesul acestuia i-a determinat pe concurenti sa se ridice in picioare si sa-si ia notite! Cu siguranta Juke este distractiv, dar nu este o gluma!

 

[nggallery id=301]