Publicitate

Noul 208 este cel mai important Peugeot din ultimii 20 de ani, nu doar pentru ca este urmasul legendarului 205 care a salvat compania in anii `80, ci mai ales pentru faptul ca, din cauza datoriilor si a vanzarilor nu chiar asa de bune ale francezilor, aceasi isprava trebuie repetata. Noul model are cativa asi in maneca pentru a reusi acest lucru iar acestia sunt: designul reusit si calitatea materialelor de la interior, una mult mai buna decat celelalte modele de clasa mica produse de Peugeot.

 

Greutatea care apasa pe umerii lui 208 este una destul de mare. El a fost lansat dupa ce modelul iconic 205 a devenit o referinta in domeniul hatckback-urilor in 1983 prin greutatea redusa, reusind astfel sa atraga peste 15 milioane de clienti, care au cumparat urmatoarele modele precum 206 si 207. Peugeot 208 vine intr-un moment delicat, in care o parte din actiuni au fost vandute celor de la GM insa noua masina pare a fi un pariu castigat din start. Alegand cu grija motorizarea si nivelul de dotare, coroborat cu o politica de preturi potrivita, vanzarile lui 208 pot umple din nou conturile familiei Peugeot.

 

Colegul meu Edi a luat primul contact cu masina, cu ocazia testelor nationale pentru presa, (http://www.motorsportnews.ro/bloguri/derapaje-controlate/frumoasa-din-padurea-adormita/) si mi-a starnit interesul, intorcandu-se doar cu cuvinte de lauda. Trebuia sa ma conving si eu pe pielea mea de ce poate masina, asa ca am plecat in teste cu un 208 1.6 eHdi, nivelul de echipare fiind Allure. Pretul de pornire pentru aceasta configuratie este de 18.290 euro, la care au mai fost adaugate dotari optionale in valoare de 1244 euro si a fost aplicat un discount de 992 de euro. Adunand inca 291 euro (vopseaua blossom grey) ajungem la pretul final de 18.833 euro. Complicat nu? Chiar deloc! Lista dotarilor este mai mult decat satisfacatoare si o puteti gasi pe siteul oficial. (http://peugeot.com.ro/upload/car_files/146_file1.pdf)

 

Cum arata?

 

Fusesem oarecum „avertizati” ca vom avea parte de un 208 reinventat. Nu i-am luat in serios pe francezi la acea vreme, nefiind prea convingatori ca vor reinventa roata. Si cat de tare m-am inselat…Oricum, singurul lucru adevarat pe care l-au reinventat este volanul, care poate fi considerat o roata, pe care o misti cum vrei tu. A fost redus la dimensiunile unei farfurii pentru a permite instrumentarului de bord sa urce cat mai sus. Cu ai sai 35 de centimetri in diametru, volanul cade perfect in mainile oricarui sofer. Cat despre bord, ei bine lucrurile sunt putin mai complicate.

 

Spun asta pentru ca cei de la Peugeot si-au dorit sa simulezeun head-up display prin aceasta repozitionare. Astfel, cand esti la volan, trebuie sa privesti pe deasupra acestuia pentru a vedea bordul, si nu prin el asa cum te-ai astepta. Aici intervin complicatiile. Eu personal, cand ma urc intr-o masina, intai imi reglez pozitia la volan, care trebuie sa fie una corecta si cat mai relaxanta. Dupa ce am facut asta in 208, am constatat ca partea de jos a bordului imi este imposibil sa o vad. Asa ca, am reglat volanul in cea mai joasa pozitie a sa, dar deja nu ma mai simteam confortabil. Pana la urma am facut un mic compromis, prin ridicarea scaunului si toate lucrurile au fost in regula. Probabil acest aspect este mai degraba unul specific lucrurilor noi si creierul meu necesita putin mai mult timp de adaptare pana totul incepe sa se simta natural.

Altfel, Peugeot 208 este una dintre cele mai aratoase masini din clasa sa, daca nu chiar cea mai frumoasa. Totul se bazeaza pe principiul care a stat la baza masinii, adica reducerea greutatii. Per total, fata de 207, dieta la care a fost supus noul model a inlaturat nu mai putin de 114 kg. 208 foloseste exact aceasi platforma ca si predecesorul sau, doar ca aceasta a fost revizuita de la bara fata pana la cea din spate, atat la exterior cat si la interior.

 

Lungimea totala a scazut, astfel ca masina pare mult mai compacta la un prim contact vizual. Noile spoilere au fost subtiate si ele, iar 208 nu mai pare atat de greu si butucanos. Scaderea in greutate inseamna in acelasi timp performante mai bune, economie de carburant si emisii de CO2 mai mici, insa acest capitol il vom detalia putin mai tarziu.

 

Schimbarile vizuale generate de reducerea dimensiunilor au facut loc unei grile frontale mult mai subtile. Partea laterala a masinii are niste linii mult mai ondulate sugerand ideea de dinamism. La toate astea se adauga semnatura cu LED a farurilor si a stopurilor spate, care completeaza perfect noul pachet al celor de la Peugeot, unul modern si stilat.

 

Cum se conduce?

 

Revenind la filozofia noului model, acela de a avea o greutate mai mica, cei de la Peugeot sustin ca noul 208 nu a avut de suferit din cauza acesteia la capitolul spatiu interior sau portbagaj. Surpriza sau nu, in realitate lucrurile stau exact cum ni le prezinta francezii. In comparatie cu predecesorul sau, 208 are mai mult spatiu pentru genunchi in spate iar acest lucru a fost obtinut prin redesenarea scaunelor fata, care si ele la randul lor au fost supuse unei diete.

 

Cea mai usoara versiune de Peugeot 208 scade sub bariera celor 1.000 de kilograme, iar cea mai grea, dotata cu un motor diesel, nu depaseste 1.090 kg. Adica exact cea din testul nostru. Motorul 1.6 e-Hdi este unul pe care l-am mai testat si pe alte modele, nu doar Peugeot. Pentru 208, acesta produce 115 cai putere si un cuplu, mai mult decat multumitor, de 270 Nm, care se simte foarte devreme, de la 1.750 rpm. In ciuda micului castig de putere, 208 sprinteaza pana la prima suta de kilometri in 9,7 secunde, atingand viteza maxima 190 km/h.

 

Desi are un baby-volan, 208 nu este o baby-masina. Scaderea masiva in greutate impreuna cu modificarile aduse suspensiei au condus la o manevrabilitate imbunatatita fata de fostul 207. Tinuta de drum pe viraje este una agila, 208 oferind un nivel bun de aderenta in aceste situatii. Singurele reprosuri care pot fi aduse se indreapta catre sistemul de directie. Desi acesta este unul precis, feedback-ul oferit este cel al unuia foarte asistat, mai ales la viteze ridicate.

 

Cutia de viteze manuala in sase trepte nu ajuta doar la acceleratii ci se mai traduce si prin cuplu la turatii joase, in timp ce lagul turbinei este tinut la o valoare minima. Timoneria faciliteaza schimbarile dese de trepte ale cutiei de viteze iar un ajutor in acest sens este oferit de pedalier, a carui amplasare si spatiere este foarte buna.        

 

Concluzia finala

 

Peugeot 208 arata bine atat pe dinauntru cat si pe afara, iar in combinatia potrivita dintre motor, echipare si pret, ar trebui sa fie o masina care sa se afle pe lista de teste a oricarui client.

 

Este mai agil, mai aratos si mai spatios decat 208 si profita la maxim de dieta de slabire la care a fost supus. Nu pot sa spun daca se ridica la nivelul unui 205 pentru ca nu am avut ocazia sa o conduc pe cea din urma, insa, la Salonul Auto de la Paris din aceasta toamna, este asteptata versiunea GTi a lui 208.

 

Fiind o masina in urma caruia se castiga prin volumul vanzarilor si nu datorita preturilor, ar trebui sa luati in calcul si versiunea pe benzina in trei cilindri. Cred eu ca si aceasta se achita cu brio de indatoriri si pare a fi mai degraba o situatie win-win pentru ambele parti.

 

Aaah, era sa uit! Sistemul start/stop al motorului, care intra in functiune atunci cand masina stationeaza, este cel mai tare pe care l-am intalnit pana acum! Nu m-a deranjat absolut deloc in nicio situatie si nu am simtit nevoia sa-l dezactivez! 

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

One Response to “Drive test Peugeot 208 1.6 e-HDI”

  1. Doar fanii cu adevarat infocati ai marcii vor da pe o subcompacta franceza banii cu care ar lua un golf decent echipat, sau un focus foarte echipat.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro