Interviu cu Jean Marc Gales – De ce are Citroen nevoie de Sebastien Loeb

Jean Marc Gales, membru in consiliul de administratie al PSA Peugeot Citroen, a stat de vorba cu cei de la AUTOSPORT la Raliul Germaniei despre importanta deciziei lui Sebastien Loeb de a ramane la Citroen pentru inca doi ani.

 

De sapte ori campion mondial, Loeb a fost preocupat de viitorul sau in raliuri in ultimele luni, luand in considerare o trecere la Volkswagen sau chiar o renuntare la acest sport, in final optand sa ramana alaturi de echipa cu care a reusit cele 66 de victorii.

 

Gales descrie decizia lui Loeb de a ramane la Citroen ca fiind una “fundamentala”, adaugand ca nu si-ar putea imagina lumea raliurilor fara pilotul de 37 de ani.

 

 

Rep : Cat de important a fost sa semneze Loeb?

 

JMG : Este fundamental pentru Citroen. Uite ce a facut in ultimii ani, a fost de sapte ori campion mondial. Relatia lui cu Citroen este una simbiotica. Intotdeauna spun ca Sebastien Loeb si Citroen sunt precum Parisul cu Turnul Eifel – apartin unul altuia.

 

In termeni de marketing, sunt extrem de fericit ca a semnat din nou, ne ajuta si pe noi sa vindem masini in conditii mai simple. Toata lumea asociaza Citroen si victoriile pe care le avem – campionatele – cu Sebastien Loeb si vice-versa. Totodata este excelent deoarece ne dorim sa repozitionam brandul Citroen. Dupa cum ati vazut in trecut Citroen a fost un brand cunoscut pentru agresivitatea comerciala, acum avem o gama premium  DS; DS3 este cel mai bine vandut in Europa, DS4, DS5 si toate atributele pe care le asociem cu aceasta linie premium, toate acestea i se potrivesc lui Sebastien. Sunt foarte fericit ca ramane.

 

Rep : Cum l-ati convins sa ramana?

 

JMG: Am avut grija de el personal. Ne-am intalnit, cum a confirmat si el de cateva ori in ultimele saptamani. Mai mult de atat insa nu pot sa va spun deoarece nu voi comenta in nici un fel.

 

Rep : Nu s-a simit in largul lui in Grecia, cand a acuzat echipa ca il favorizeaza pe Sebastien Ogier?

 

JMG: Cred ca fiecare cursa este diferita. A castigat in Finlanda cu o mare performanta, se simte mai bine acum. Trebuie sa faci fata intregului campionat. Pentru noi a fost important sa il facem sa se simta in largul lui.

 

Rep : Se vor face schimbari in echipa anul viitor?

 

JMG: Nu stiu de nici o schimbare majora.

 

Rep : S-au facut speculatii cum ca Olivier Quesnel ar putea pleca la sfarsitul anului. Ce puteti spune despre acest lucru?

 

JMG: Nu fac nici un comentariu si nu discut despre nimeni pe durata raliului. Cred ca Olivier a facut o treaba buna anul acesta.

 

Rep : Ii opriti pe piloti din a se lupta la raliuri?

 

JMG: La fiecare cursa exista un moment in care trebuie sa spui exact ce doresti.

 

 

Rep : Loeb este in fruntea clasamentului, este timpul sa il sustineti?

 

JMG: Daca ai un pilot in fruntea clasamentului in campionat, daca mai sunt doar cateva curse…cel mai important lucru este ca echipa sa castige si Citroen sa ia titlul de campion mondial la  Constructori, atunci trebuie sa asiguram victoria si sa nu riscam sa pierdem doua masini in cursa si apoi poate sa pierdem campionatul; pur si simplu nu putem risca. Fiecare cursa este diferita si trebuie sa te hotarasti conform strategiei din campionat.

 

 

Rep : Faptul ca Sebastien a semnat pentru inca doi ani arata angajamentul Citroen fata de WRC…

 

JMG: Arata angajamentul Citroen fata de WRC si arata angajamentul Citroen fata de Citroen Racing, ceea ce este foarte important. Nu am vorbit niciodata despre asta, dar contractul de doi ani cu cel care este de sapte ori campion mondial arata acest angajament.

 

Rep : Ar fi acest angajament sub semnul intrebarii daca Loeb s-ar fi retras?

 

JMG: Sincer sa fiu, nu pot vedea Citroen fara Loeb. Sunt prea multi “daca”, nu pot comenta. Obiectivul nostru a fost sa il pastram pe Sebastien in echipa, sa nu il lasam sa plece la alta echipa sau in alte campionate . Si-a exprimat dorinta de a continua cariera sa de succes, iar noi am zis “Wow, hai sa o facem.” Acesta este cel mai important lucru pentru noi.