Tactici si miimi de secunda in Raliul Greciei

Ieri s-a incheiat Raliul Greciei, a saptea din cele 13 etape care sunt prevazute in sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri. Am asistat din nou la un adevarat galop de sanatate al celor de la Citroen, chiar daca doar cei doi piloti de uzina, Loeb si Ogier au incheiat pe podium.

 

 

Etapa din Grecia este una dominata de cei de la Ford, ei castigand 7 din ultimele 10 editii ale acestui raliu. Din pacate, exact cand trebuiau sa castige, adica weekendul acesta, nu au facut-o. Jari Matti Latvala nu a reusit nici de aceasta data sa fie ferit de probleme tehnice, astfel incat la final el a trebuit sa se multumeasca cu un frustrant loc 9 in clasamentul general. Colegul sau, Miko Hirvonen, s-a aflat pe “hartie” la bataie pentru locul 1 pana in ultima zi dar s-a clasat in cele din urma doar pe ultima pozitie a podiumului final. Astfel, dupa primele 7 runde din acest sezon, clasamentul general al Constructorilor ne arata o diferenta de 55 puncte in favoarea celor de la Citroen in timp ce Hirvonen este cel mai bine clasat pilot Ford in clasamentul Pilotilor, aflandu-se pe locul 2 la 17 puncte in spatele liderului Sebastien Loeb.

 

 

Sa fiti sigur ca am muncit din greu. Totul este inca posibil, dar este frustrarea continua dupa aceste ultime 3 raliuri cand am fost aproape de cei de la Citroen dar nu am reusit sa castigam. Asta trebuie sa se schimbe, nu mai putem pierde in continuarea declarat Hirvonen la final.

 

 

Petter Solberg a avut o prima zi fantastica datorata si pozitiei la start iar la finalul acesteia se afla la conducere cu un avans impresionant de peste 50 de secunde fata de urmaritorii sai. Din pacate norvegianul nu a putut sa-si mentina avantajul in ziua de sambata, pierzand foarte mult timp dupa ce a fost nevoit sa curete drumul. In cele din urma, fostul campion mondial a incheiat Raliul Greciei pe locul al patrulea si se afla in clasamentul general dupa sapte etape pe locul al cincilea, dupa cei patru piloti de uzina.

 

 

Atentia a fost din nou acaparata de pilotii Citroen, modelul Ds3 WRC acumuland in acest sezon cea de-a sasea victorie consecutiva. In Grecia s-a derulat un nou duel intre cei doi Sebastieni din care a iesit invingator Ogier. Francezul in varsta de 27 ani a apelat insa la o strategie care i-a adus critici inclusiv din partea colegului sau Sebastien Loeb. Ogier a incetinit pe ultima proba speciala de sambata pentru a-si asigura o pozitie mai buna la start in ultima zi, lasandu-i lui Loeb un avans de doar 2,2 secunde.

 

 

Am fost foarte frustrat Sambata seara. Stiam ca unii piloti vor apela la tactici dar nu-mi faceam griji. Pe ultima speciala de sambata eu nu am primit timpii intermediari ai lui Ogier. Astfel, echipa a putut sa-i calculeze exact timpul de care avea nevoie sa termine ziua in pozitia pe care si-o dorea. I-am intrebat : de ce il avantajati pe el ? Ei stiau ca Ogier nu se poate departa de mine cu 20 de secunde fata de mine asa cum isi dorea. Nu-mi doream sa fiu eu cel care sa-i curete drumul lui Ogier pentru duminica.” a spus Sebastien Loeb.

 

 

Cand vezi astfel de tactici facute de echipa impotriva mea…ok, este asa cum ne-am inteles in iarna. Daca eram in pozitia lui probabil as fi procedat la fel. Stim ca asta e regula. Pentru mine nu exista ordine de echipa; fiecare pilot isi face propria tactica cand doreste. Daca te afli la conducerea campionatului nu o poti face insa, dar cand esti mai in urma cartile sunt la tine si le joci cum vrei. El a jucat bine.” a mai adaugat Loeb.

 

 

Ogier si-a construit un avans de 10 secunde in fata lui Loeb pe penultima si antepenultima proba speciala, iar diferenta intre ei pe ultima – Power Stageul de la Loutraki a fost infima, de doar 9 miimi de secunda in favoarea lui Seb 2.0.  Grecia a insemnat pentru Loeb al 100-lea podium din cariera, el aflandu-se la conducerea campionatului cu un avans de 17 puncte fata de primul urmaritor, pilotul Ford-Mikko Hirvonen. Ogier a redus ecartul in clasamentul general fata de Hirvonen la doar 5 puncte, dupa ce a plecat din Grecia cu 28 de puncte, castigand si Power Stage-ul. El a recunoscut ca a castigat raliul gratiei tacticii de la finalul zilei de Sambata si ca nu Hirvonen este targetul sau, ci Loeb, liderul campionatului.

 

 

Campionatul Mondial de Raliuri intra in vacanta si revine dupa sase saptamani cu etapa din Finlanda, care incepe pe 28 iulie.

 

Clasament final Grecia :

Overall

Poz   Pilot   Timp   Dif.
Loc 1
1.   S. OGIER   4:04:44.3   0.0
2.   S. LOEB   4:04:54.8   +10.5
3.   M. HIRVONEN   4:04:57.8   +13.5
4.   P. SOLBERG   4:05:23.1   +38.8
5.   H. SOLBERG   4:10:09.0   +5:24.7
6.   M. WILSON   4:11:39.0   +6:54.7
7.   K. RÄIKKÖNEN   4:13:13.7   +8:29.4
8.   J. HANNINEN   4:16:19.0   +11:34.7
9.   J. LATVALA   4:17:53.1   +13:08.8
10.   D. KUIPERS   4:19:54.4   +15:10.1