Publicitate

Cu doar cateva zile inainte de startul Raliului Monte Carlo, sapte mai exact, am decis sa aruncam o privire catre sezonul 2011 al WRC dintr-o alta perspectiva. Sebastien Loeb nu si-a mai ascuns dispretul fata de coechipierul sau. Intr-o noapte calduroasa din Grecia, armata rosie a celor de la Citroen a intors armele impotriva Imparatului. Dupa noua ani si cincisprezece titluri impreuna, fortareata construita de alsacian alaturi de parizieni se clatina.

 

Revolutia a fost pe cale sa izbucneasca. Paranoia care a pus stapanire pe conationalii lui Sebastien in urma cu mai bine de 200 ani incepuse sa-si faca simtita prezenta din ce in ce mai mult. Desigur, monarhia celor de la Citroen nu are cum sa continue la fel ca versiunea originala.

 

Revolutie sau nu, Loeb a patit destule anul trecut. Aproape ca a fost abandonat, iar Ogier aproape fusese uns ca print. Retragerea batea si ea la portile imparatiei, dar sezonul 2011 nu s-a rezumat doar la aceste lucruri. Au fost mai multe.

 

In acel moment Loeb parea decis sa se retraga, fiind fortat si de termenul limita impus pentru luarea deciziei. Nu era foarte sigur ca trebuie sa faca asta, dar, la acel moment, asta a simtit, ca nu-si mai doreste sa continue.

 

Telefonul crucial a venit de la sediul central al Grupului PSA. Timpul suplimentar oferit l-a determinat pe cel mai mare pilot din istoria raliurilor sa se intoarca cu 360 de grade. Statisticile va vor prezenta un al patrulea sezon perfect pentru Loeb si Citroen, insa ceea ce nu pot ele sa va prezinte, este maniera neprofesionista pe care a avut-o echipa de-a lungul sezonului trecut. Aceasta a fost una nedemna de o campioana mondiala iar vina ii apartine in totalitate lui Olivier Quesnel. Da, da, e doar vina lui si a meritat sa fie mustruluit bine! 

 

Olivier nu prea este iubit, ca sa fiu indulgent. Aruncati totusi o privire asupra clasamentelor din 2008 pana in prezent si vedeti de cate ori a fost invins Loeb. Aaah niciodata! Aruncati acum o privire si peste clasamentele constructorilor in aceasi perioada.100% situatia este la fel!

 

La inceputul sezonului trecut, lui Quesnel i-a fost trasata ca principala sarcina, ocrotirea si intretinerea talentului de care dadea dovada Ogier. I s-a mai spus ca Seb 2.0 este urmasul la tron. Apoi, dupa ce a inceput campionatul, i-a fost atrasa atentia sa-l pastreze cu orice chip. Si a facut-o: cu ajutorul a multor bancnote de euro si prin oferirea unui statul egal cu cel al septuplului campion mondial de la acea vreme.

 

 

 

In teorie, cei de la Citroen i-au oferit acelasi statut si lui Dani Sordo, insa, in realitate, spaniolul a fost mereu un bun locotenent pentru Loeb. Ogier nu-si dorea sa devina Sordo 2.0 si, in timpul etapei din Grecia, cand echipa i-a calculat si transmis timpul in care trebuie sa termine ziua pentru a avea o pozitie mai buna la start pentru batalia finala, Loeb a luat-o razna!

 

Vulpile batrane din presa de specialitate au speculat la maxim acel moment si l-au intrebat pe alsacian cine este pilotul nr.1 la Citroen ? Raspunsul a venit clar si raspicat: „ E usor sa-ti dai seama!” spunea zambind ironic Loeb, „ el este nr.1, Ogier!”. Si, din acel moment, orice pretentie ca relatia dintre cei doi sa fie mai mult decat una dintre doi piloti care impart aceasi echipa de service, a devenit inutila.

 

Situatia s-a agravat dupa ce seful cel mare al Grupului PSA, Jean Marc Gales, l-a invitat pe Loeb la discutii, vazand ca optiunile lui Quesnel s-au terminat. In fata alsacianului a fost asezata o foaie goala si un pix, acesta fiind sfatuit sa-si exprime cele mai extravagante ganduri! „ The chosen one” va mai ramane inca doi ani alaturi de Citroen, au titrat ziarele. Acest lucru a fost posibil si datorita spaimei pe care sefii francezi au avut-o vizavi de imaginea pe care o puteau avea cand urmau sa-l vada pe Loeb in combinezonul celor de la VW, exprimandu-si admiratia fata de celebrul „ Vorsprung durch technik”. Subit, planetele s-au aliniat, iar Cerul si Pamantul au cazut la picioarele Profesorului.

 

 

 

Problema fiind rezolvata, calculele pe hartie prevesteau un galop sigur pentru a opta coroana pe care Loeb urma sa o primeasca in fata propriilor suporteri, in Franta. Atmosfera era si mai roz, devenind mai mult decat clar faptul ca Ogier va fi aruncat din barca la finalul sezonului. A venit iesirea in decor din Australia si problemele de la motor din Franta, si brusc, Hirvonen s-a trezit la doar patru puncte distanta de titlul suprem cu doar doua raliuri ramase de desfasurat.

 

Loeb a dominat copios Raliul Spaniei, iar cand Mikko a abandonat prematur in Anglia, cel de-al optulea titlu a putut fi sarbatorit. Loeb a recunoscut ca acesta a fost unul dintre cele mai solicitante sezoane ale sale si acest lucru se datoreaza lui Ogier, care, pe langa faptul ca a obtinut exact cinci victorii ca si tizul sau mai in varsta, a avut si o atitudine pe care mult mai obedientul Sordo nu ar fi putut-o avea niciodata. Acesta este un titlu foarte meritat pentru pilotul francez in varsta de 37 de ani, el fiind cel mai consistent la capatul sezonului.

 

Dar oare a fost cel mai rapid? Lamurim asta maine…

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro