WRC 2011 – Raliul Argentinei : Ce urmarim ?

 

 

In afara raliurilor de asfalt, unde cred ca sunteti cu totii de acord ca Sebastien Loeb este omul de batut ( desi nu pierde niciodata), Raliul Argentinei este unul dintre preferatele pilotului francez. Septuplul campion mondial a castigat de cinci ori consecutiv acest raliu incepand cu editia din 2005, motivul pentru care nu figureaza cu sase victorii fiind acela ca Argentina nu a figurat ca etapa in WRC in sezonul anterior. Tinand cont de faptul ca aproape 20% din lungimea probelor speciale va fi pe asfalt si ca Citroen DS3 WRC este momentan invincibil pe macadam, rezultatul pe care eu il preconizez este lesne de inteles.

 

 

Chiar daca Loeb va fi primul pe drum ( cel putin in prima zi ) ca si lider al campionatului, probele speciale din Argentina nu sunt asa solicitante in sensul curatarii drumului. Toate aceste aspecte ne duc cu gandul la faptul ca vom asista la o a treia victorie din acest sezon pentru campionul en-titre. Colegul sau, Sebastien Ogier s-a impus de doua ori pana acum, in Portugalia si Iordania. Cu siguranta si acesta va fi foarte montat pentru acest raliu, venind dupa o etapa nu foarte reusita in Sardinia, deci va puteti astepta ca Ogier sa lupte pentru victorie. Chiar daca unii s-ar putea grabi sa spuna ca lipsa de experienta a tanarului francez in Argentina este un dezavantaj, el luand startul in acest raliu doar in 2009, am constatat ca Ogier nu are nici cea mai mica problema in a invata raliuri noi. Are masina potrivita si atata timp cat va reusi sa o seteze corect, nu ca in Sardinia, si coroborat cu pozitia a treia pe ordinea de start a primei zile, Seb 2.0 se poate impune.

 

 

Petter Solberg, ocupantul pozitiei a cincea in clasamentul general, va lua si el startul, continuandu-si programul privat pe un Citroen Ds3 WRC. El vine dupa cel mai bun rezultat din acest an, locul trei din Sardinia. Clasarea din Italia putea fi mult mai buna, daca nu ar fi avut probleme tehnice cu presiunea in turbina, Solberg declarand despre sezonul 2011 al WRC ca: ” La fiecare raliu ceva trebuie sa se f***.” Petter a reusit sa parcurga o zi de teste in Franta asa ca nu-l desconsiderati in cazul pronosticului pentru locul 1.

 

 

Baietii de la Ford, Mikko Hirvonen si J.M. Latvala, vor pune cu siguranta presiune peste adversarii de la Citroen. Ba chiar si intre ei, finlandezii venind dupa nu mai putin de 1 000 de km de teste efectuate in Grecia, desi acestea pot fi considerate mult mai potrivite pentru Raliul Acropolis.

 

 

Perechea finlandeza nu se asteapta la un weekend usor in Argentina, portiunile de asfalt putand fi un hop prea mare pentru ei. Altitudinea unor probe speciale, poate fi un dezavantaj mai mare pentru modelul Fiesta WRC decat pentru DS3 WRC, asa cum s-a dovedit in etapa din Mexic, acesta fiind un alt motiv de ingrijorare pentru cei de la Ford. Daca cei doi, aflati intr-o forma buna in acest sezon, vor reusi sa-l invinga pe Loeb in Argentina, acest lucru le va crea o conjuctura potrivita pentru urmatoarele raliuri din Grecia si bineinteles Finlanda, dar va si revigora lupta pentru titlul mondial. Daca Loeb se va impune in Argentina, a doua parte a sezonului, cu cele trei etape de asfalt, se va dovedi insuficienta pentru cei de la Ford pentru a recupera ecartul fata de pilotii Citroen.

 

 

Singurul reprezentant al celor de la MINI este brazilianul Daniel Oliveira, care nu putea rata acest raliu, acesta declarand : ” Ma simt ca acasa in Argentina, cunosc drumurile, am multi prieteni aici si sunt ferm convins ca multi fani din Brazilia vor veni sa ma sustina. Din acest motiv am luat decizia sa venim cu un nou design al MINI-ului, care va consta intr-o alaturare a steagurilor Braziliei si Argentinei. Sunt foarte motivat pentru acest raliu, insa obiectivul ramane acelasi ca la inceputul sezonului, sa terminam cat mai multe etape.”

 

 

Aici puteti gasi intreaga lista de inscrieri aprobata de FIA.

 

Plan Orar

 

 

Portiunile de asfalt sunt o noutate pentru aceasta editie a Raliului Argentinei. Strecurate in specialele pe macadam, aceste portiuni vor fi abordate cu o setare nepotrivita a masinilor care vor fi incaltate cu pneuri de macadam. Prima din cele 19 probe speciale va incepe joi seara. Superspeciala in lungime de 3km – Carlos Paz – va servi drept apetit pentru cele 6 probe de vineri, 8 de sambata si 4 de duminica, distanta competitiva totala fiind de 378 km.

 

 

Desi s-au facut schimbari majore asupra itinerariului din 2011, raliul ramane totusi in zona vailor din regiunea Cordoba. Vineri vor fi parcurse de doua ori probele El Condor si Giulio Cesare, doua dintre cele mai renumite, stancoase  si dure speciale, aflate la o altitudine de 2 195 metri. Cea mai lunga proba speciala este Ascochinga – Agua de Oro care cu ai sai 48,21 km se va dovedi un adevarat test pentru toate echipajele.

 

 

Foto – Citroen