WRC 2011-Raliul Mexicului : Loeb preia conducerea


Orasul in care se afla parcul de service al Raliului Mexicului se afla conform fusului orar la 8 ore in urma orei locale din Romania, deci lucrurile pot parea putin complicate. Joi seara pe langa startul festiv s-a desfasurat si prima proba speciala, in urma acesteia Petter Solberg preluand conducerea clasamentului general provizoriu. Ziua de astazi, vineri, cuprinde 9 probe speciale iar conform orei Romaniei pana in acest moment s-au desfasurat primele patru, pilotii aflandu-se acum in parcul de service.

Inca dinaintea startului in raliu se preconiza ca etapa din Mexic sa fie dominata de pilotii Citroen, in special datorita superioritatii motorului de pe Ds3 WRC de la care asteptarile sunt la fel de mari ca cel de pe C4 WRC. Anul trecut diferenta a fost facuta in mare parte de motor, Citroen Racing avand un laborator de simulare a conditiilor atmosferice la diferite altitudini, probele speciale din Mexic ajungand pe alocuri la peste 2 700 metri inaltime unde totul devine mai complicat 🙂

Chiar daca cei trei piloti Citroen prezenti in Mexic s-au impus pe Ps 2, prima a zilei de azi, in ordinea Ogier-Loeb-Solberg, norvegianul a declarat la finalul probei ca lipsa puterii de care sufera motorul este incredibila, dar acest lucru se intampla in cazul tuturor. Pilotii Ford, aflati la start pe primele trei pozitii gratie rezultatelor din Suedia au declarat ca nu mai curata asa mult drumul pentru cei din urma, deoarece actuala configuratie de world rallly car nu mai este la fel de puternica ca cea de dinaintea acestui sezon. Latvala,Hirvonen si Ostberg au incheiat pe locurile 4,5 respectiv 6 aceasta proba, cel din urma fiind nevoit sa-si amane startul pe proba cu peste 8 minute din cauza spectatorilor.

Ps 3 aduce al doilea scratch pentru Ogier secondat de colegul sau Sebastien Loeb, pe trei clasandu-se pilotul Ford, Jari-Matti Latvala. Entuziastul pilot norvegian Mads Ostberg a suferit o pana si a pierdut aproximativ 4 minute. Sebastien Loeb castiga Ps4 si prima sa speciala din Mexic, el facand rocada cu Ogier la capatul acestei probe. Seb 2.0 s-a plans de faptul ca a fost incetinit de praful ridicat de Latvala, care a suferit o pana lenta pe aceasta proba. Petter Solberg a incheiat Ps 4 pe locul trei, mentinandu-si aceasi pozitie in clasamentul general provizoriu. Latvala nu a putut sa-si ascunda frustrarea la capatul acestei probe, declarand ca nu intelege cum de a facut pana pentru ca nu a lovit absolut nimic. Se pare ca cei de la Michelin sunt cu un pas in urma momentan, fata de procentajul penelor de doar 0,03% obtinut de Pirelli in cei trei ani de exclusivitate avuti pana anul trecut.

Ps 5, ultima din prima bucla a zilei de astazi, marcheaza o noua victorie a lui Sebastien Loeb, acesta preluand conducerea clasamentului general dupa aceasta speciala, el fiind si castigatorul ultimelor patru editii desfasurate in Mexic. Sebastien Ogier se afla in acest moment la mai putin de o secunda distanta de coechipierul sau, tanarul pilot francez facandu-si debutul in WRC in anul 2008 exact in etapa din Mexic. Podimul in acest moment este completat de Petter Solberg la peste 18 secunde distanta de locul intai. Prima parte a acestei zile nu a fost una benefica pentru echipajele Ford, Latvala si Ostberg pierzand minute importante din cauza penelor iar americanul Ken Block a fost penalizat cu o intarziere de 10 minute, el nereusind sa ia startul joi seara pe Ps1, astazi concurand sub regula Super Rally.

Ultima proba a zilei de vineri este programata sa inceapa la 19:50, ora Mexicului, asa ca rezumatul partii a doua il veti putea citi abia maine dimineata.

Clasament general dupa PS 5 :

Poz Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 1 S. LOEB 43:24.0 0.0 0.0
2. 2 S. OGIER 43:24.7 +0.7 +0.7
3. 11 P. SOLBERG 43:42.4 +17.7 +18.4
4. 3 M. HIRVONEN 44:04.9 +22.5 +40.9
5. 15 M. WILSON 45:02.0 +57.1 +1:38.0
6. 51 E. NOVIKOV 45:07.4 +5.4 +1:43.4
7. 5 H. SOLBERG 45:20.5 +13.1 +1:56.5
8. 9 D. KUIPERS 45:55.7 +35.2 +2:31.7
9. 4 J. LATVALA 46:04.2 +8.5 +2:40.2
10. 23 N. AL-ATTIYAH 46:04.9 +0.7 +2:40.9

Comentarii

comentarii