Publicitate

Dupa incursiunea in anii ’90 alaturi de Florin si al sau Barchetta, astazi avem parte de un nou roadster in rubrica noastra. Alex (32) a ales un Mercedes SLK pentru zilele insorite, dar mult mai apropiat de uzul zilnic pe intreaga perioada a anului, datorita hard-top-ului cu care este echipat.   

 

  1. De ce SLK si povestea din spatele achizitionarii?

O poveste propriu-zisa nu exista, nu pot spune ca mi-am dorit din copilarie SLK (nici nu exista modelul atunci), insa mi-am dorit o masina altfel, intotdeauna am fost adeptul masinilor altfel decat cele pe care le vedem zi de zi pe strazi, iar de data asta am optat pt o masina mai mult decat altfel, daca mi se permite o exprimare plastica.

 

In alta ordine de idei, mi-au placut intotdeauna masinile cabrio, pe care le vedeam cu precadere in filme, si am decis sa achizitionez una intocmai.

Criteriul de selectie a fost sa fie hardtop, sa fie intretinuta si nu neaparat full, prietenii ma stiu ca imi place sa ‘’bricolez’’, astfel incat daca nu as fi gasit-o cu toate optionalele posibile, nu ar fi fost o problema.

 

Ulterior, documentandu-ma, a inceput sa ma incante idea unei cutii automate, alaturandu-se astfel, celorlalte criterii pe baza carora aveam sa filtrez cautarile. Am aflat surprins intr-un mod placut ca pe motorul pe care il voiam (1.8 kompressor), s-a montat o singura cutie automata, aceeasi care se regasea atat pe SLK 55 AMG cat si pe celelalte modele AMG ale Mercedes, o cutie automata in 5 rapoarte inainte si 2 pentru marche-arriere (da, ati citit bine, doua viteze de mers inapoi) si care rezista la un cuplu de pana la 1000Nm. Nu stiu pe voi, dar pe mine ca factori teoretici m-au impresionat detaliile astea 😊.

Intamplator, m-am oprit la acest SLK R171 din 2005, pe care l-am gasit in Bucuresti si la fel de intamplator la un coleg de breasla, fan cabrio.

Achizitia a avut loc intr-o zi ploioasa de primavara, prima oara cand am vazut masina decapotata fiind intr-o parcare subterana a unui mall din Bucuresti 😊

 

Si, iata-ma posesor de SLK, o masina care avea sa-mi ofere mai mult decat un portofel aproape de game-over, doua locuri si un portbagaj cat pentru un sac de cartofi, o masina pe al carei principal atuu aveam sa il descopar abia dupa ce aveam sa o conduc decapotata in serile calde sau pe virajele Transfagarasanului.

  1. Ce iti place la masina si ce ai schimba?

Inainte de a intra in detalii usor tehnice, pentru ca imi place sa ‘’pun surubelnita’’ pe masini, fara indoiala imi place senzatia pe care ti-o ofera atunci cand o conduci, pana sa am SLK-ul, nu mai condusesem o decapotabila si in consecinta habar nu aveam ce inseamna sa zambesti ca un idiot cand esti in spatele volanului, cu asta cred ca am spus tot referitor la senzatia pe care ti-o ofera un cabrio.

Revenind la surubelnita, am constatat ca este o masina extrem de misto construita, cu simtul raspunderii, aspect care poate deveni enervant, tinand cont ca gasesti suruburi si acolo unde te-ai astepta mai putin, si nu clipsuri de plastic. Si nu am fost niciodata sustinator sau vreun fanatic al masinilor nemtesti.

 

Imi place pentru ca, desi are ceva ani si aproape 170.000 km, totul functioneaza asa cum ar trebui sa functioneze, desi e o masina care a rulat ceva pe drumurile patriei si nu pot spune ca a fost ingrijita asa cum as fi ingrijit-o eu, ca un obsedat ce sunt. Dar recuperam!

Nu-mi place pentru ca, avand toate optionalele care se puteau pune pe ea, eu nu am prea multe pe care sa i le mai pot adauga sau face, in afara jantelor mai mari si niste paddle shifters de pe un E Class W212, nu i-am facut mai nimic. Ca n-am ce! Si cand spun asta, am niste flashback-uri cu reclama aia la medicamente, cu domnul trecut de prima tinerete care sterge la Mustangul ala rosu din ’65…

  1. Ce sfaturi ai pentru cineva care isi doreste un astfel de model?

Pai in primul rand e o masina pe care fara indoiala o alegi fiindca iti place si pentru ca iti ofera zambetul ala de care aminteam mai devreme, punct. Nu incerca sa ii cauti o justificare, nu e de naveta, nu e pentru carat bagaje, nu e practica, scopul ei e sa te faca sa te deconectezi si sa zambesti, ca un idiot, da.

Un aspect de luat in considerare la achizitie, si aici ma refer la motorul de sub capota SLK-ului meu, este verificarea distributiei pe lant, care la rece are un rontait ce dispare in cateva secunde. Din pacate nici eu nu am scapat si a trebuit sa schimb atat distributia cat si preventiv pinioanele axelor cu came, ceea ce poate deveni complicat din mai multe considerente. Cutia automata cel putin pana acum, pare bullet-proof, asa ca la capitolul grup motopropulsor, cam atat. In rest, clasicele verificari care se fac oricarei masini inainte de cumparare, nimic special…

 

  1. Masina la care visezi?

Daca e sa ma refer strict la masina, nu e neaparat vis tinand cont ca pretul nu e chiar prohibitiv, insa as mentiona Mitsubishi Lancer Evo 8 sau 9, desi nu s-ar justifica in prezent sa am asa ceva. Dar ca sa raspund la intrebare, visul s-ar contura luand in considerare si garajul aferent, utilat cu tot ce trebuie, Evo inside, si cel mai important, timpul liber necesar, cu care, in ultima vreme, nu sunt chiar prieten. Si o vitrina frigorifica cu bere!

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro