Publicitate

Majoritatea piloţilor a luat startul în cursă cu pneuri de ploaie, deşi pista dădea semne că se usucă. Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) şi Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) au pornit cu slickuri şi iniţial au fost recompensaţi, reuşind să urce pe locurile fruntaşe. Cu toate acestea, cele două perioade de intervenţie a Safety Car-ului au compactat plutonul, iar ambii piloţi au retrogradat în pluton atunci când şi-au efectuat pit stopurile obligatorii. La momentul intrării la standuri, Farfus era lider al cursei, însă avea să încheie pe poziţia a 11-a.

După pit stopul lui Augusto, prima poziţie a fost preluată de Philipp Eng (Austria, SAMSUNG BMW M4 DTM), care recuperase spectaculos după ce luase startul de pe locul al 18-lea al grilei. Din păcate, el nu a putut menţine ritmul remarcabil şi în partea finală a cursei, astfel că s-a clasat al optulea, fiind încadrat în clasament de Marco Wittmann (GER, BMW Driving Experience M4 DTM) şi Timo Glock (Germania, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM). Victoria i-a revenit lui Paul di Resta (Marea Britanie, Mercedes). Zanardi a evitat situaţiile riscante în primele tururi agitate, după care şi-a intrat în ritm şi în final a ocupat poziţia a 13-a la debutul său în DTM.

 

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): “A fost o cursă spectaculoasă în nocturnă, în condiţii dificile, cu multă acţiune pentru spectatori. Din păcate, nu s-a încheiat cu rezultatul pe care ni l-am fi dorit. Strategia de a porni cu pneuri slick a dat roade la start, dar neutralizarea cu Safety Car a complicat lucrurile. După restart eram într-o poziţie bună cu Philipp şi Timo, dar, în ultimele tururi, ambele maşini au suferit în ceea ce priveşte performanţa în duelurile strânse. Am plasat trei maşini în Top 10 – dar ar fi putut fi mai multe. În faţa propriului public, Alex a făcut o treabă excelentă la debutul său în DTM. S-a ferit de probleme şi a trecut linia de sosire pe locul al 13-lea.

 

Cursa a doua: Eriksson a fost singurul pilot care a luat startul cu maşina echipată cu anvelope slick, decizie luată în ciuda vremii schimbătoare, iar strategia a dat roade astfel că a devenit cel mai tânăr pilot BMW învingător în DTM şi al doilea cel mai tânăr din întreaga istorie a campionatului. Doar Pascal Wehrlein (Germania, Mercedes) a obţinut primul succes din cariera DTM la o vârstă mai mică decât a suedezului în vârstă de 20 de ani. Alessandro Zanardi (BMW M4 DTM) şi-a păstrat calmul la venirea ploii, în timp ce majoritatea piloţilor au schimbat pneurile de mai multe ori. În cele din urmă, italianul, care în luna octombrie va împlini 52 de ani, a trecut linia de sosire pe locul al cincilea, o poziţie remarcabilă pentru doar a doua cursă în DTM. Zanardi venea după o performanţă incredibilă în antrenamente unde terminase cu al 5-lea timp cronometrat şi era cel mai bun dintre piloţii BMW. Performanţa este cu atât mai remarcabilă, dacă luăm în calcul timpul limitat pe care Zanardi l-a avut pentru a se acomoda cu maşina.

Ceilalţi piloţi BMW au ratat clasarea în Top 10. Bruno Spengler a încheiat pe poziţia a 11-a şi a primit un punct în clasamentul piloţilor – Zanardi a concurat ca invitat special şi nu a punctat în competiţia individuală. Marco Wittmann şi Timo Glock au fost implicaţi în coliziuni petrecute la începutul cursei şi au încheiat manşa pe locurile al 13-lea, respectiv al 15-lea. Philipp Eng a obţinut poziţia a 16-a, în timp ce Augusto Farfus a abandonat după un accident.

 

Joel Eriksson (#47 BMW M4 DTM, BMW Team RBM – calificări: locul 12, cursă: locul 1): “Pur şi simplu nu am cuvinte. Încă din copilărie am visat o victorie în DTM. Acum sunt în fruntea podiumului şi nu ştiu ce să zic. Totul pare ireal. Am riscat cu strategia noastră şi a fost foarte dificil să menţin maşina pe pistă când a început să plouă din nou. Dar a fost ziua noastră. A fost scris în stele să obţin prima mea victorie DTM aici. Este incredibil.

 

Alessandro Zanardi (#12 BMW M4 DTM, BMW Team RMR – calificări: locul 19, cursă: locul 5): “Locul al cincilea este recompensa pentru întregul week-end. Sunt foarte fericit de acest rezultat şi, la vârsta mea, nu vor mai avea prea multe şanse de a sărbători succese competiţionale precum acesta. Am avut viteză bună şi nu am fost sigur ce să fac atunci când piloţii mai lenţi au apărut înaintea mea”, a glumit el. “Serios vorbind, sunt recunoscător celor de la BMW Motorsport pentru că mi-au acordat această oportunitate. Mereu au crezut că voi reuşi. Această încredere este un cadou deosebit – şi sunt fericit că am putut să justific acest lucru. Multe mulţumiri şi familiei DTM, care m-a primit cu braţele deschise. Mereu voi păstra în suflet acest week-end. Mi-au trebuit 51 de ani pentru a-l experimenta – dar, în cele din urmă, am avut această şansă.

 

Clasamente generale (etapa 7/10)

Piloţi: 1. Paul Di Resta 186p; 2. Gary Paffett 177p; 3. Edoardo Mortara 138p; 4. Marco Wittmann 112p; 5. Lucas Auer 110p; 6. Timo Glock 107p; 7. René Rast 93p; 8. Pascal Wehrlein 92p; 9. Philipp Eng 87p; 10. Daniel Juncadella 58p; 11. Robin Frijns 55p; 12. Joel Eriksson 52p; 13. Mike Rockenfeller 48p; 14. Bruno Spengler 44p; 15. Nico Müller 42p; 16. Augusto Farfus 40p; 17. Loïc Duval 40p; 18. Jamie Green 17p.

 

Echipe: 1. Mercedes-AMG Motorsport PETRONAS 269p; 2. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Motorsport 248p; 3. Mercedes-AMG Motorsport REMUS 244p; 4. BMW Team RMR 194p; 5. BMW Team RMG 152p; 6. Audi Sport Team Rosberg 110p; 7. Audi Sport Team Abt Sportsline 97p; 8. BMW Team RBM 96p; 9. Audi Sport Team Phoenix 88p.

 

Constructori: 1. Mercedes-Benz 761p; 2. BMW 442p; 3. Audi 295p.

 

Cum vezi DTM 2018
Cursele din Deutsche Tourenwagen Masters pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză sau germană. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.

 

Ce urmează
Următoarea etapă din calendarul DTM va avea loc pe circuitul de la Nürburgring (Italia), în perioada 7-9 septembrie.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro