Valentin Porcisteanu este liderul Clasamentului General al Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011 dupa prima etapa desfasurata la Brasov. Are potentialul si energia necesara dar si depune efort zilnic pentru a-si indeplini obiectivul, acela de a-si trece in cont primul titlu de campion national absolut.
Vali Porcisteanu si Lancer-ul Evo 9 cu care a obtinut primul succes din sezonul 2011, va asteapta in perioada 14-17 Aprilie, la Targul Auto Second Hand (TASH), care va avea loc la Baneasa Shopping Center – zona Drive in Cinema. Pilotul Valvoline va invita sa aflati mai multe detalii despre Campionatul National de Raliuri, sa faceti poze si sa primiti postere cu autograf. Ce ne-a spus Vali dupa Raliul Brasovului puteti afla din interviul de mai jos:
Motorsportnews.ro : Felicitari, primul raliu – prima victorie ! Cum a fost ?
Vali Porcisteanu : Multumesc mult. Obiectivul declarat pentru sezonul 2011 este obtinerea titlului national. Am pornit cu dreptul un raliu greu, cu multe schimbari de vreme si aderenta si ma bucur ca am reusit sa fiu rapid si sa castig aceasta cursa. Pot spune ca a fost mai greu decat in 2009, cand am obtinut prima mea victorie.
Motorsportnews.ro : Desi iti place mai mult macadamul ai mai multe victorii pe asfalt. De ce crezi asta ?
Vali Porcisteanu : Se pare ca a inceput sa-mi placa si asfaltul 🙂
Nu are nici o legatura, pur si simplu asa a fost sa fie… La Brasov mereu ne-a mers bine si sunt sigur ca vor urma alte victorii de etapa si in alte “locatii”.
Motorsportnews.ro : Pentru marea majoritate a probelor speciale ai facut alegerea corecta in privinta pneurilor desi vremea a fost foarte schimbatoare. Cat de usor sau greu este sa alegi tipul de pneu potrivit si in functie de ce o faci ?
Vali Porcisteanu : Pot spune ca pe toate probele au fost alese bine.
Depinde de situatie, poate fi mai greu, poate fi mai usor. Singura “problema” pe care am intampinat-o a fost pe partea de inceput a Ps 5, unde era ud cu siroaie de apa si am mers mai precaut pentru a nu risca nimic fiind “incaltat” cu intermediare(reci).
Eu am optat (si pe Ps 4 – 5 ) pentru aceeasi varianta ca pe primele 2 probe speciale, considerand ca se potrivesc cel mai bine la conditiile probei (uscat in partea dinspre Sacele, ud inspre Cheia). Cel mai usor a fost pe Ps 6-7 unde a fost uscat, dar si frig si am ales slickuri moi.
Motorsportnews.ro : La Brasov ai concurat cu benzina de curse, crezi ca pana la urmatoarea etapa vei reusi sa faci trecerea spre bioetanol ?
Vali Porcisteanu : Ne-am dorit si noi sa mergem cu bioetanol inca din prima etapa, dar din pacate nu s-a putut. Tehnicienii HKS ne-au sfatuit sa mai asteptam putin pentru a fi sigura aceasta noua “varianta”. Inca nu stim daca de la Tg. Mures vom fi si noi “bioetanolizati” 🙂
Motorsportnews.ro : Care sunt avantajele si dezavantajele utilizarii bioetanolului in raliuri?
Vali Porcisteanu : Din cate am aflat, exista un castig de vreo 30Nm.
Consumul este mai ridicat, dar oricum diferenta de pret este foarte mare fata de benzina de curse si nu mai conteaza cresterea consumului. Evident ca imi doresc si eu sa am un plus de putere/cuplu si costuri mai reduse.
VALI ESTE UN ADEVARAT PILOT SI O SA VEDETI IN EL IN AFARA DE UN MARE PILOT UN MARE SHOW-MAN , AM VAZUT LA MURES CUM FACE DIFERENTA INTRE EL SI CEILALTI STIE SA SE FACE PLAKUT SI APROPIAT DE CEI CARE IUBESC RALIUL LA APLAUDAT SI IL ASTEPATU SA VADA CE STIE SA FACA MI SA RIDICAT PARUL PE MINE CAND A PORNIT DIN START SI CUM FACEA SLALOM-URI . VALI ESTI UN MARE PILOT BAFTA IN VIITOAR SI SA TE TINA MASINA SI SA AI LINGA TINE PE CEI APROPIATI FAMILIA , PRIETENEI SI SPONSORI (VALVOLINE)CARE SA TE AJUTA SA TRECI PESTE CEILALTI PILOTI CARE SI EI SUNT F.BUNI, MIHAI RADULESCU