Cauza penei de cauciuc de la monopostul lui Lewis Hamilton

Pirelli a încheiat analiza inițială a numărului de pneuri utilizate pentru Marele Premiu al Marii Britanii weekendul trecut. Aceasta a permis identificarea cauzelor ce au dus la dezumflări care au afectat ambele mașini Mercedes și McLaren-ul lui Carlos Sainz.

 

  • Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a dominat cursa de la Silverstone plecând din pole cu o strategie cu o singură oprire, trecând de pe pneurile medium pe cele hard, sub safety-car în turul 13. Pneul său stânga față s-a dezumflat în ultimul tur, dar tot a reușit să câștige cursa.
  • Coechipierul său Valtteri Bottas și pilotul McLaren, Carlos Sainz au avut de asemenea probleme cu pneurile în penultimul, respectiv, ultimul tur.

Factorul cheie se reduce la un set de circumstanțe speciale ale cursei care au dus la extreme de lungă utilizare a celui de-al doilea set de pneuri. A doua ieșire a safetycar-ului a făcut ca majoritatea echipelor să profite de ocazie pentru a anticipa al doilea schimb planificat, ceea ce a dus în final la un extrem de lung stint final de aproape 40 de tururi, ceea ce a reprezentat mai mult de trei sferturi din lungimea totală a cursei pe unul dintre cele mai solicitante circuite din calendar.

 

Combinat cu ritmul de cursă notabil mai ridicat al mașinilor de Formula 1 din 2020 (pole-ul a fost cu 1,2s mai rapid compartiv cu 2019) s-a ajuns ca ultimele tururi ale Marelui Premiu al Marii Britanii să fie în mod special extrem de solicitante, drept consecință a celor mai mari forțe  ce au acționat vreodată asupra pneurilor, generate de cele mai rapide mașini din istoria F1.

 

Rezultatul general a fost suma celor mai solicitante condiții de operare pentru pneuri. Acestea au făcut ca pneul stânga față (care se știe că este cel mai solicitat la Silverstone) să fie maxim solicitat după un număr foarte mare de tururi, ceea ce a dus la o uzură extrem de ridicată din cauza forțelor puse în joc.

 

Pentru cea de-a doua cursă de la Silverstone, din acest weekend, Pirelli a confirmat compozițiile nominalizate: C2, C3 și C4 fiind cu o treaptă mai moi decât cele utilizate la ultimul GP.

 

De asemenea, modul de utilizare va fi revizuit, crescându-se presiunea maximă în pneuri pentru a se reduce stres-ul asupra construcției pneului.