Cum naiba reuseste Loeb sa-i bata mereu – partea a doua

Raliul Greciei - 2008

 

Si in raliuri exista aceste puncte optime, dar este cu mult mai dificil sa le atingi pe toate deoarece sunt mii si mii de viraje pe durata unui eveniment, mult mai multe decat cele 15 sa zicem dintr-o cursa pe un circuit. Loeb este cel mai bun la descoperirea acestor puncte si in utilizarea lor.

 

Inevitabil urmeaza victoriile. Acestea ii confera o incredere uriasa in abilitatile si metodele sale, si reusesc sa-l tina departe de tentatia de a deveni agresiv in pilotaj atunci cand se afla intr-un duel strans. Pentru ca nu cade in aceasta capcana, el continua sa piloteze perfect prin atingerea tuturor punctelor optime din fiecare viraj.

 

Tara Galilor - 2009

 

Cred ca Loeb este unicul care are aceasta abilitate. Cand alti piloti ies din parcul de service si isi propun sa mearga mai repede, ei incep sa forteze. Franeaza mai tarziu, accelereaza mai devreme si incearca sa abordeze virajele cu viteze mai mari. Apoi incep sa rateze punctele optime, ies larg in virajele pe macadam si pierd mult timp. Cand ajung la finalul specialei si vad ca Loeb are un timp mai bun, au probabil impresia ca francezul a fortat si mai mult decat ei. Astfel, singura solutie pe care o au este sa forteze si mai tare, ceea ce-i va conduce in cele din urma la savarsirea unor greseli. Intre timp…Loeb continua sa piloteze perfect nefiind silit niciodata sa-si depaseasca zona sa confortabila.

 

Adunand victorii, Loeb devine si mai increzator, piloteaza ” si mai perfect” iar rivalii sai pierd, forteaza sau piloteaza mai incet si pierd din nou. Pentru adversarii sai, stilul alsacianului este ucigator. Este aproape imposibil sa asistam la destramarea acestui ciclu vreodata!

 

Franta 2010

 

Mikko Hirvonen este singurul pilot care a inteles cum reuseste Loeb sa-i bata mereu. Dar de la anul va face si el parte din Loeb Racing….pardon Citroen Racing 🙂 Fostul pilot Ford a terminat sezonul 2009 la un punct in urma lui Sebastien, o clema de siguranta de la capota motorului cedand in ultimul raliu. Ratarea acelui titlu i-a distrus efectiv increderea in sine! A tot incercat in ultimele doua sezoane sa inteleaga cum ar putea reveni la acel ritm dar, in ciuda faptului ca a fortat si si-a asumat mai multe riscuri decat de obicei, nu a castigat niciun titlu.

 

Loeb nu este mai curajos decat Hirvonen sau decat altii. Pur si simplu este increzator ca poate pilota perfect.

 

Pentru a putea spera ca Loeb va fi invins de alt pilot in Campionantul Mondial de Raliuri este necesar ca un pilot talentat sa puna in aplicare aceleasi principii ca cele ale francezului. Desigur, cei de la Citroen pot avea o masina mai slaba intr-un an sau Loeb sa aiba o serie mai mare de ghinioane, dar in materie de performanta si consistenta, Loeb joaca in alta liga decat restul lumii.  S-ar putea sa nu fie invins pana cand se va retrage si, tinand cont de faptul ca mai are 2 ani de contract cu Citroen, s-ar putea sa asistam si la titlul cu numarul 10!

 

Recunoasteri 2011

 

Octuplul campion mondial este responsabil pentru renuntarea la stilul exuberant de pilotaj al multor finlandezi, care in zilele noastre a devenit unul expirat. Dintr-un punct de vedere este pacat ca s-a ajuns la asta, spectacolul fiind cel mai mult afectat. Loeb a obligat o generatie intreaga de piloti sa-si schimbe stilul de pilotaj intr-unul cat mai apropiat de cel utilizat pe circuite. A schimbat foarte mult imaginea raliurilor – si fie ca e bine sau rau – acest lucru este o realizare remarcabila !

 

 

FIA World Champions:
Sébastien Loeb (FRA) – 8 titluri (WRC)
Michael Schumacher (GER) – 7 titluri (F1)
Juan Manuel Fangio (ARG) – 5 titluri (F1)
Juha Kankkunen (FIN) – 4 titluri (WRC)
Tommi Mäkinen (FIN) – 4 titluri (WRC)
Alain Prost (FRA) – 4 titluri (F1)
Jack Brabham (AUS) – 3 titluri (F1)
Niki Lauda (AUT) – 3 titluri (F1)
Nelson Piquet (BRA) – 3 titluri (F1)
Ayrton Senna (BRA) – 3 titluri (F1)
Jackie Stewart (GBR) – 3 titluri (F1)